Παρόλο που η εικόνα της τοπικής αγοράς είναι διαφορετική εφέτος σε σχέση με το 2023, μειωμένη κίνηση, λιγότερα αυτοκίνητα κλπ. τα στοιχεία της επιβατικής κίνησης από τα λιμάνια της Σάμης και του Πόρου δείχνουν αύξηση κατά 5%.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των μηνών Ιουλίου- Αυγούστου
Το 2023 ήρθαν και στα δυο αυτά λιμάνια 115.000 επιβάτες και 30.000 ΙΧ , για τους ίδιους μήνες του 2024 οι κρατήσεις δείχνουν αύξηση κατά 5%. Δηλαδή περιμένουμε έως το τέλος Αυγούστου 120 .000 επιβάτες και 32.000 ΙΧ.
Είναι αξιοσημείωτη αυτή η αύξηση για τα νησιά μας καθώς το ίδιο διάστημα σε νησιά του Αιγαίου διαμαρτύρονται για δραματική μείωση των αφίξεων από την ακτοπλοΐα.
Βέβαια αυτή η αύξηση ούτε ουρανοκατέβατη είναι ούτε τυχαία:
* Ο ναύλος για το νησί μας είναι πολύ πιο προσιτός σε σχέση με το Αιγαίο
* Η διαφήμιση της Levante Ferries στην Ελλάδα και στις Βαλκανικές χώρες είναι εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ κάθε χρόνο.
- Η απόσταση των νησιών μας από το κέντρο (Αθήνα) είναι ικανοποιητική για τον οδηγό με ελπίδες για ακόμα μεγαλύτερη μείωση του χρόνου οδήγησης όταν ολοκληρωθεί το Εθνικό οδικό δίκτυο.
Μόνο που…
Ενώ οι εθνικοί οδοί φτιάχνονται, οι ακτοπλόοι διαφημίζουν τους προορισμούς και ξοδεύονται, νέα πλοία υψηλών προδιαγραφών εμφανίζονται , αυτοκινητα χιλιάδων ευρώ ταξιδεύουν , οι υποδομές στα λιμάνια είναι από προβληματικές έως επικίνδυνες για πληρώματα, επιβάτες, αυτοκινητα..
Δεν κινείται τίποτε και από πουθενά για τον εκσυγχρονισμό των Λιμανιών των νησιών μας ούτε από την Κυβέρνηση ούτε από το Λιμενικο Ταμείο. Μια κατάσταση αδιέξοδη που στην τελική φρενάρει τον εκσυγχρονισμό και των πλοίων. Διότι εάν τα λιμάνια πχ δεν έχουν υποδομές παροχής ρεύματος πως θα μειωθούν οι ρύποι και ο θόρυβος . Διότι πχ αν το λιμάνι του Πόρου δεν έχει το σωστός βάθος πως θα έρθει μεγαλύτερο καράβι. Διότι πχ αν έχουμε καταντήσει όσο διαρκεί το ταξίδι Κυλλήνη – Αθήνα να διαρκεί και η διαδρομή Πόρος – Αργοστόλι γιατί δεν γίνεται διευθέτηση της εξόδου των αυτοκινήτων πόσο ακόμα θα έρχονται.
Δυστυχώς , όσο οι Κυβερνήσεις χρησιμοποιούν τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία ως bonus για τους δημάρχους, και οι δήμαρχοι ως “εκλογικά εργαλεία”, λιμάνια δεν θα έχουμε και κατ επέκταση ούτε σύγχρονα καράβια, ούτε πράσινη ακτοπλοϊα.
Kefaloniapress
Γιατί το γεγονός ότι θέλεις από την Κεφαλονιά 5 ωρες ταξίδι για να πας στην Πάτρα διότι σε υποχρεώνουν να ταξιδέψεις μέσω Κυλλήνης αφού δεν υπάρχουν αρκετά και συχνά δρομολόγια από Σάμη. Ένα φεύγει το πρωί και κάνει τρεισήμισι ώρες να φτάσει (ας το αφήσουμε κι αυτό, παλιά έκανε δυόμισι περίπου ώρες) και το ίδιο φεύγει πίσω στο νησί. Και τέλος.
Θες 3 ωρες από την Αθήνα για την Πάτρα και 5 ωρες από την Κεφαλονιά.