Σε μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση δράσης συμμετείχαμε σήμερα Παρασκευή πρωί στο Θέατρο ΚΕΦΑΛΟΣ μετά από πρόσκληση του ΟΒΙ (Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας) και του Δήμου Αργοστολίου.

Τίτλος της δράσης : «To αυθεντικό είναι αιώνιο»

Με απλά λόγια πρόκειται για μια διεθνή δράση στην οποία οι πόλεις που συμμετέχουν θα πρέπει να διατηρούν καθαρή την τοπική αγορά από προϊόντα απομίμησης , μαϊμούδες εις την καθομιλουμένη. Και αυτή η καθαρότητα έχει δυο πλευρές : Τόσο την προστασία των δικών μας τοπικών αυθεντικών προϊόντων από απομιμήσεις όσο και την προστασία των καταναλωτών από προϊόντα απομίμησης.

Δεν θα το πεις και εύκολο όλο αυτό σε μια τουριστική περιοχή!

Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατούσε σε αυτόν τον τομέα πριν μερικά χρόνια είναι η προσωπική εμπειρία που μετέφερε ο Αντιδήμαρχος Γιώργος Τσιλιμιδός όταν ο ίδιος έπεσε θύμα παραπλάνησης υποτίθεται επώνυμου προϊόντος με ένα ROLEX για δώρο!

Σήμερα, οι γραφικοί τύποι της αγοράς με τα επώνυμα προϊόντα έχουν αντικατασταθεί με e shop πολλά από τα οποία είναι διεθνείς κολοσσοί αλλά και μικρότερα τα οποία πουλάνε \δήθεν επώνυμα προϊόντα σε προσιτές τιμές..

Η ομιλία του συμπατριώτη μας Παναγιώτη Κανελλόπουλου ο οποίος είναι Γενικός Διευθυντής του ΟΒΙ , δίνει απαντήσεις για τη δράση και το ρόλο της πόλης του Αργοστολίου.

Είπε μεταξύ άλλων :

Σήμερα είναι η εναρκτήρια εκδήλωση για την ανάδειξη της πόλης του Αργοστολίου ως αυθεντικής πόλης – Authenticity.

Tι είναι αυτή η δράση

Πρόκειται για μια συντονισμένη προσπάθεια από το EUIPO σε στενή συνεργασία με τα γραφεία ΔΙ των χωρών μελών της ΕΕ για την καλλιέργεια στους ευρωπαίους πολίτες νοοτροπίας αγοράς αποκλειστικά αυθεντικών προϊόντων, προκειμένου να προστατευτούν οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και η ευρωπαϊκή οικονομία από την παραβίαση των Δικαιωμάτων Διανοητικής Ιδιοκτησίας.

Που αποσκοπεί

Αποσκοπεί στην δημιουργία και διατήρηση ενός ζωντανού δικτύου Ευρωπαϊκών πόλεων που προωθούν διαρκώς την αγορά των αυθεντικών προϊόντων.

Πως;

Μέσα από την καλλιέργεια κουλτούρας αγοράς αυθεντικών προϊόντων σε ομάδες στόχους που μακροχρόνια θα λειτουργήσουν και πολλαπλασιαστικά  για τις επόμενες γενιές, όπως φοιτητές, μαθητές, καθώς επίσης και σε ομάδες στόχους που έχουν αρμοδιότητα στον εντοπισμό και στην αποκάλυψη της παραβίασης, όπως οι αρχές της παραβίασης (ΣΔΟΕ, αστυνομία και δημοτική αστυνομία, τελωνεία, λιμενικό). ‘

Στο video μπορείτε να ακούσετε μέρος της εκδήλωσης

Ποιες άλλες πόλεις συμμετέχουν

Το Αργοστόλι είναι η τέταρτη Ελληνική πόλη που εντάσσεται στο δίκτυο στα πλαίσια του Authenticities γεγονός που σημαίνει επιπλέον προβολή για την πόλη για το διάστημα των 2 ετών περίπου (2024 – 2025) που θα ζει στους ρυθμούς του έργου.

Ποιό είναι το ευρωπαϊκό δίκτυο των πόλεων Authenticities

Κατά την πιλοτική φάση ξεκίνησε ως πρωτοβουλία ενώσεων εταιριών (brand associations) της Ιταλίας (INDICAM), της Ισπανίας (ANDEMA) και της Γαλλίας (UNIFAB) (France), με τον  ορισμό των πόλεων  του Παρισιού από την Γαλλία, της Ρώμης, της Ραβέννας και της Τσέρβια (Cervia) από την Ιταλία   (Italy) και των Αλικάντε και Μάλαγα από την Ισπανία κατά την πιλοτική φάση του έργου.

Σήμερα το Ευρωπαϊκό Δίκτυο των Authenticities αποτελείται από 18 δεκαοκτώ ευρωπαϊκές πόλεις:

  • Τέσσερις ελληνικές πόλεις: το Αργοστόλι, η Θεσσαλονίκη, η Μύκονος και η Κέρκυρα
  • Η Σόφια, η Φιλιππούπολη (Plovdiv), το Ταργκόβιστε το Μπουργκάς και η Στάρα Ζαγόρα από την Βουλγαρία
  • Η Μπάνκα Μπίστρικα, και το Μπαρντέγιοφ (Bardejov) από την Σλοβακία
  • Η Βαρκελώνη, η Μαδρίτη και η Σαραγόζα από την Ισπανία
  • Η Λιεπάχα (Liepāja) και το Ντάουγκαβπλς στην Λετονία
  • Η Λισαβώνα από την Πορτογαλία και
  • Το Πετς (Pécs) από την Ουγγαρία

Θα πρέπει να επισημάνουμε σε αυτό το σημείο ότι η πρώτη πόλη του δικτύου, ως έργο του EUIPO και της ευρωπαϊκής συνεργασίας, ήταν ελληνική, η  Θεσσαλονίκη.

Πως θα συμμετέχει το Αργοστόλι στο δίκτυο

Μερικές δράσεις που θα υλοποιηθούν στο Αργοστόλι στα πλαίσια του έργου:

  • Η σημερινή εναρκτήρια εκδήλωση απευθυνόμενη στα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας.
  • Υλοποίηση δημόσιας διαφημιστικής καμπάνιας με έντυπο υλικό, αφίσες σε στάσεις και κτίρια της πόλης, κα, καθόλη την διάρκεια του έργου.
  • Προωθητικές ενέργειες μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα και γενικότερα τα μέσα επικοινωνίας.
  • Υλοποίηση εκπαίδευσης των τοπικών διωκτικών αρχών (αστυνομία, δημοτική αστυνομία, τελωνεία).
  • Υλοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων σε σχολεία και πανεπιστήμια της πόλης

Πόσο εύκολη μπορεί να είναι η μάχη για τα «αυθεντικά» προϊόντα

Η μάχη κατά του παράνομου εμπορίου είναι άνιση. Ωστόσο, είμαστε αισιόδοξοι ότι με  κοινή, ομαδική προσπάθεια και αποφασιστικότητα θα καταπολεμήσουμε τις απομιμήσεις, θα αυξήσουμε την ευαισθητοποίηση για τις αρνητικές επιπτώσεις που προκαλεί  η παραποίηση, θα ενισχύσουμε την προσπάθεια εξάλειψης των κινδύνων για την υγεία, την ασφάλεια και το περιβάλλον, που οφείλονται σε πλαστά προϊόντα και θα βοηθήσουμε στην προστασία των δημιουργών, των εφευρετών, των καταναλωτών και συνολικά των οικονομιών των ευρωπαϊκών κρατών.

Πρακτικά τι σημαίνει αυτό

Το Δίκτυο Authenticities δεσμεύεται να προωθήσει επιχειρηματικές πρακτικές που προστατεύουν την τοπική οικονομία. Τα παραποιημένα και αντιγραμμένα αγαθά σημαίνουν δισεκατομμύρια ευρώ σε χαμένα έσοδα κάθε χρόνο σε βασικούς τομείς της οικονομίας της ΕΕ, σημαίνουν εκατοντάδες χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας, ενώ παράλληλα υποθάλπουν και άλλες εγκληματικές δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένης της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, της απάτης, του εγκλήματος στο Διαδίκτυο, των ναρκωτικών και της εμπορίας ανθρώπων.

Ορισμένα στοιχεία για τις οικονομικές επιπτώσεις της παραβίασης των ΔΔΙ και των κινδύνων για τους καταναλωτές:

Πηγή: 2020 Status Report on IPR infringement, EUIPO

  • Το 6,8% των ετήσιων εισαγωγών της ΕΕ, συνολικής αξίας 121 δις €, είναι παραποιημένα / απομιμητικά προϊόντα
  • Στο εμπόριο των αγαθών αυτών οφείλεται ετησίως, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η απώλεια 15 δις € λόγω διαφυγόντων άμεσων & έμμεσων φόρων και ασφαλιστικών εισφορών
  • 83 δις απολεσθέντα έσοδα ετησίως, σε 11 τομείς στην ΕΕ για το διάστημα 2013-2017
  • Μόνο στους 4 τομείς των καλλυντικών & προσωπικής περιποίησης, οινοπνευματωδών, φαρμάκων και παιχνιδιών & ηλεκτρονικών παιχνιδιών η απώλεια εσόδων υπολογίζεται σε 19 δις € σε ευρωπαϊκό επίπεδο
  • Περισσότερες από 671.000 θέσεις εργασίας έχουν χαθεί συνολικά εξαιτίας του παραποίησης

Πηγή: Qualitative Study on risks Posed by Counterfeits to Consumers, EUIPO

  • 97% των απομιμητικών προϊόντων έχουν αξιολογηθεί ως «σοβαρός κίνδυνος» για τους καταναλωτές (κυρίως τα παιχνίδια, ακολουθούμενα από τα υφάσματα και τα αντικείμενα μόδας)
  • ο μεγαλύτερος κοινός κίνδυνος σχετίζεται με την άμεση ή παρατεταμένη έκθεση σε χημικά και τοξίνες, η οποία μπορεί να προκαλέσει μακροχρόνια προβλήματα υγείας
  • 24% των προϊόντων που έχουν αναφερθεί ως επικίνδυνα εμπεριέχουν περισσότερους από έναν κίνδυνο
  • Οι κίνδυνοι που αναφέρθηκαν κινούνται από την ένδειξη προϊόντα κακής κατασκευής, την χρήση εξαρτημάτων και υλικών επίσης χαμηλής ποιότητας, έως την έλλειψη κατανόησης των κανονισμών και μηχανισμών ασφαλείας
  • Η Κίνα έχει αναφερθεί ως χώρα προέλευσης του μεγαλύτερου ποσοστού επικίνδυνων απομιμητικών προϊόντων (73%) που κυκλοφόρησαν στην ευρωπαϊκή αγορά το διάστημα 2010 – 2017

Εξίσου ενδιαφέρουσα ήταν και η παρέμβαση του Σπυρίδωνα Περιστέρη, Δ/ντη της Διϋπηρεσιακής Μονάδας ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) στο Υπουργείο Ανάπτυξης.

Ο κ. Περιστέρης με video και στοιχεία αποκάλυψε το βάθος της απάτης που γίνεται με τα προϊόντα παραποίησης τα οποία εκτός του οικονομικού κόστους λόγω απώλειας φόρων και εσόδων , όχι σπάνια προκαλούν βλάβες και στην υγεία των καταναλωτών καθώς χρησιμοποιούν υλικά επικίνδυνα για την υγεία.

Παρουσίασε δυο video από τη δράση της ΔΙΜΕΑ , δυο περιστατικά τα οποία είχαν διεθνή απήχηση. Την παραποίηση πατέντας υγραερίου και τον έλεγχο σε μεγάλη τουριστική αγορά με τα χιλιάδες Ti Shirt με λογότυπα μεγάλων οίκων. Όλα ξεκρεμάστηκαν, κατασχέθηκαν και δόθηκαν στην ανακύκλωση.

Τι κάνει ο κάθε πολίτης για να προστατευτεί από την παραπλάνηση και για να προστατεύσει τα τοπικά αυθεντικά προϊόντα.

Εμείς σαν καταναλωτές πρέπει να έχουμε ανοικτά τα μάτια . Πως είναι δυνατόν να πουλάει κάποιος ένα υποτίθεται επώνυμο T shirt μόλις 12 ευρώ όταν ξέρεις ότι η τιμή του είναι 120 ευρώ. Δεν το αγοράζουμε γιατί δεν ξέρουμε από τι υλικά έχει κατασκευαστεί και τι μπορεί να προκαλέσει στην υγεία μας.

Και από την άλλη γνωρίζουμε τα αυθεντικά τοπικά μας προϊόντα και τα προστατεύουμε. Αν πχ κάποιος μας προσφέρει σε καλή τιμή Ρομπόλα Κεφαλονιάς πρέπει να ξέρουμε αν είναι όντως Κεφαλονιάς . Με μια απλή αναζήτηση το μαθαίνουμε αμέσως άλλωστε.

Στην παρουσίαση έδωσαν το παρόν και χαιρέτησαν η Ελένη Παπαναστασάτου Αντιπεριφερειάρχης επιχειρηματικότητας και η Δέσποινα Λάσκαρη υπεύθυνη του Επιμελητηρίου Κεφαλονιάς και Ιθάκης για το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Την οργάνωση της παρουσίασης είχε η Ράνια Ζαχαροπούλου στέλεχος του ΟΒΙ.

Στην αρχή της παρουσίασης είδαμε video όπου ο Joao Negrao, Executive Director, European Union Intellectual Property Office, αναφέρθηκε στη δράση και τους στόχους της ευχαριστώντας τον Δήμαρχο Αργοστολίου Θεόφιλο Μιχαλάτο, για την ένταξή του Δήμου στη δράση όπως και τν πρόεδρο του ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ Σταύρο Σπαθή για τη συμμετοχή του Επιμελητηρίου στην προσπάθεια.

«Authenticity Αργοστόλι» λοιπόν! Στο χέρι μας είναι!

Ελένη Δ. Χιόνη

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!