Σταθεροποιούνται οι απευθείας online κρατήσεις στις μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων μετά την αξιοσημείωτη άνοδο που παρατηρήθηκε στο τέλος της πανδημίας το 2022, ενώ οι κρατήσεις από κινητά αναπτύσσονται ραγδαία σε βάρος των πωλήσεων μέσω υπολογιστή.
Σύμφωνα με την έκθεση «2024 Global Hotel Direct Booking Acceleration» που παρουσιάζει η εταιρία συμβούλων στην ξενοδοχειακή βιομηχανία, h2c, και βασίζεται στις απαντήσεις μεγάλων ξενοδοχειακών αλυσίδων από όλο τον κόσμο, σε βάθος διετίας ή τριετίας οι συναλλαγές μέσω κινητού τηλεφώνου θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν σχεδόν τις μισές πωλήσεις Διαδικτυακών Μηχανών Κρατήσεων (IBE). Οι ιστοσελίδες για κινητά υποκινούν αυτή την ανάπτυξη, με τις εφαρμογές για κινητά να κυριαρχούν στις μεγάλες αλυσίδες μέσω των προγραμμάτων loyalty.
Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στις Διαδικτυακές Μηχανές Κρατήσεων έχει αυξηθεί από το 2020, με τα ξενοδοχεία να υιοθετούν τη νέα τεχνολογία στην προσφορά εξατομικευμένων κρατήσεων, στη διαχείριση απόδοσης και στα chatbot που υποστηρίζονται από AI. Οι μισές αλυσίδες ξενοδοχείων ανέφεραν ότι σχεδιάζουν να εφαρμόσουν στοιχεία της τεχνητής νοημοσύνης μέσα στα επόμενα χρόνια.
Σχεδόν οι μισές ξενοδοχειακές αλυσίδες προσφέρουν προγράμματα loyalty, παρότι τα προγράμματα αυτά δημιουργούν λιγότερο από το ένα τρίτο του συνόλου των εσόδων. Βασικό όφελος των μελών είναι η πρόσβαση σε χαμηλότερες τιμές αποκλειστικά για μέλη.
Παρά τις αναβαθμίσεις σε επίπεδο εξατομίκευσης και προσωποποίησης, εξακολουθούν να καταγράφονται ζητήματα στο upselling, στις μη υποστηριζόμενες στρατηγικές τιμολόγησης και στην καταγραφή λειτουργιών, όπου απαιτείται μεγαλύτερη έμφαση σε σύγκριση με το 2020.
Η έκθεση υπογραμμίζει ότι η δυνατότητα εσόδων από συμπληρωματικές υπηρεσίες παραμένει ανεκμετάλλευτη. Ενώ το πρωινό κατατάσσεται ως το βοηθητικό προϊόν με τις καλύτερες επιδόσεις, πολλές αλυσίδες προσβλέπουν σε περαιτέρω ανάπτυξη σε αυτόν τον τομέα. Επί του παρόντος, το 25% των Διαδικτυακών Μηχανών Κρατήσεων προσφέρουν πωλήσεις αντικειμένων, με το 75% να ενδιαφέρεται να τα εντάξει.
Μόνο το 35% των ξενοδοχειακών αλυσίδων διαθέτει ειδική ομάδα για τον εντοπισμό και την αυτοματοποίηση των χειρωνακτικών εργασιών, και ενώ το 22% σχεδιάζει να δημιουργήσει τέτοιες ομάδες, 4 στις 10 αλυσίδες εξακολουθούν να μην αξιοποιούν σημαντικές ευκαιρίες αυτοματισμού.
Ταυτόχρονα, οι μηχανές διαδικασιών βελτιστοποίησης και προτάσεων που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των αναμενόμενων καινοτομιών για το 2024. Άλλες αναδυόμενες τεχνολογίες περιλαμβάνουν τις δυνατότητες άμεσων κρατήσεων για τοπικές δραστηριότητες και τα chatbot με τεχνητή νοημοσύνη και την παραγωγή περιεχομένου.
Τέλος, η εκκαθάριση δεδομένων παραμένει μια πρόκληση. Ενώ τα συστήματα PMS είναι καλά ενσωματωμένα στα ξενοδοχεία, συνεχίζουν να εντοπίζονται κενά στη διασύνδεση των συστήματων loyalty, POS και chatbots. Σχεδόν το ένα τρίτο των αλυσίδων ξενοδοχείων ανέφεραν ότι ο καθαρισμός δεδομένων αποτελεί κρίσιμη πρόκληση, ιδιαίτερα στις μικρότερες αλυσίδες στην Ευρώπη και την Ασία-Ειρηνικό.