Tις τάσεις που θα διαμορφώσουν τον ξενοδοχειακό κλάδο μέσα στο ερχόμενο 12μηνο παρουσιάζει η Εκτελεστική Επιτροπή της RBH Hospitality Management.
Μέσα στο 2025 αναμένεται να συνεχιστεί τη θετική πορεία του ξενοδοχειακού κλάδου. Από την νέα άνθηση της επενδυτικής εμπιστοσύνης και της επέκτασης σε μη ανεπτυγμένες αγορές, μέχρι την αυξανόμενη εστίαση στην προσφορά αυθεντικών εμπειριών επισκέπτη και τη στρατηγική χρήση υπαρχόντων χώρων για τη δημιουργία επιπλέον δωματίων, το 2025 προβλέπεται ότι θα φέρει αυξημένη κερδοφορία και θα δημιουργήσει value με αντοχή στο χρόνο.
Οι τάσεις που θα επικρατήσουν τη νέα χρονιά, σύμφωνα με την RBH Hospitality Management, είναι οι ακόλουθες…
-Διεύρυνση μέσω της διαφοροποίησης της αριστείας σε νέες αγορές | Ο διευθύνων σύμβουλος David Hart, επισημαίνει: «Όπως ήταν αναμενόμενο, ο κλάδος διαχείρισης ξενοδοχείων από τρίτα μέρη γνώρισε αξιοσημείωτη σταθεροποίηση το 2024 λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού και της επιθυμίας ορισμένων ιδρυτικών ιδιοκτητών να αντλήσουν αξία από τις επιχειρήσεις που έχουν δημιουργήσει.
Ενόψει του 2025, αυτή η τάση αναμένεται να συνεχιστεί με την επιρροή των μεγαλύτερων εταιρειών διαχείρισης των ΗΠΑ να αρχίζει να γίνεται πιο εμφανής καθώς προσπαθούν να επεκταθούν παγκοσμίως. Επιπλέον, η σημαντική επέκταση της ευρύτερης λειτουργικής ακίνητης περιουσίας – όπως φοιτητικά καταλύματα, επώνυμες κατοικίες και οίκοι ευγηρίας – προσφέρει την ευκαιρία σε επαγγελματίες διαχειριστές-τρίτους με ξενοδοχειακό υπόβαθρο να διαφοροποιήσουν την εμπειρία που προσφέρουν και να ευθυγραμμιστούν με άλλες κατηγορίες που διαθέτουν ένα στοιχεία υποκείμενης φιλοξενίας. Σε ένα περιβάλλον εντεινόμενου ανταγωνισμού στα ξενοδοχεία, φαίνεται ότι το 2025 θα είναι κομβικό έτος για την επέκταση σε αυτούς τους αναξιοποίητους τομείς».
-Οι αλλαγές στις προσδοκίες επισκεπτών κρύβουν ευκαιρίες για συνεχιζόμενη βελτίωση | Η διευθύνουσα σύμβουλος Louisa Green, αναφέρει: «Ο κλάδος της φιλοξενίας θα αντιμετωπίσει ένα μείγμα προκλήσεων και ευκαιριών το 2025, οι οποίες διαμορφώνονται από τις συνεχείς οικονομικές πιέσεις, τις μεταβαλλόμενες προσδοκίες των επισκεπτών και τις τεχνολoγικές εξελίξεις. Το αυξανόμενο κόστος εργασίας θα συνεχίσει να επηρεάζει τον κλάδο αναγκάζοντας τις επιχειρήσεις να καινοτομούν στη διαχείριση μισθοδοσίας και στη λειτουργική αποτελεσματικότητα, γεγονός που θα οδηγήσει σε περαιτέρω επενδύσεις στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.
Όσον αφορά τις προσδοκίες των επισκεπτών, το value, η ευελιξία και η εξαιρετική εξυπηρέτηση θα είναι πρωταρχικής σημασίας, με τους ευέλικτους όρους κράτησης, τις πολιτικές ακύρωσης και εξατομικευμένες ανταμοιβές loyalty να παίζουν βασικό ρόλο.
Επιπλέον, οι επισκέπτες θα προτιμούν όλο και περισσότερο μοναδικές, αυθεντικές εμπειρίες που ξεπερνούν την απλή προσφορά δωματίου ή γεύματος, ενώ η επιθυμία για χώρους εργασίας μέσα στα ξενοδοχεία μαζί με βελτιωμένες επιλογές ευεξίας, όπως πιο υγιεινές επιλογές φαγητού και άρτια εξοπλισμένα γυμναστήρια, θα συνεχιστεί.
Οι φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές θα γίνουν απαραίτητες με μικρότερη ανοχή σε επιφανειακούς ισχυρισμούς ή greenwashing, καθώς οι επισκέπτες με οικολογικές ευαισθησίες θα αναζητούν πρωτοβουλίες για ενεργειακά αποδοτικές πρακτικές, για βιώσιμες προμήθειες και για μείωση των απορριμμάτων.
-Η μείωση των επιτοκίων θα αυξήσει την επενδυτική εμπιστοσύνη στον κλάδο | Ο οικονομικός διευθυντής Andrew Robb, προσθέτει: «Ενώ ο όγκος συναλλαγών το 2024 αυξήθηκε σε σύγκριση με το 2023, η αύξηση των συμφωνιών για μεμονωμένα περιουσιακά στοιχεία παρέμεινε σε μέτρια επίπεδα εάν εξαιρεθούν οι συναλλαγές μεγαλύτερου χαρτοφυλακίου – κάτι που αναμένεται να αλλάξει το 2025 μετά την ολοκλήρωση των εκλογών στο Ην. Βασίλειο και στις ΗΠΑ και τις αναμενόμενες μειώσεις των επιτοκίων που θα οδηγήσουν σε μεγαλύτερη επενδυτική εμπιστοσύνη.
Παρά την επιτυχημένη χρονιά του 2024 για την RBH, με 6 νέα ξενοδοχεία και άλλα 3 δεσμευμένα για το 2025, το τοπίο ανάπτυξης θα παραμείνει δύσκολο λόγω του πεισματικά υψηλού κόστους κατασκευής. Αυτό οδήγησε ορισμένα μεγάλα παγκόσμια brand να επικεντρωθούν σε brand περιορισμένων υπηρεσιών, όπως το Spark by Hilton, το Fairfield by Marriott και το Garner της IHG, τα οποία αναμένεται να σημειώσουν σημαντική ανάπτυξη από το 2025.
Το επενδυτικό κλίμα παραμένει ισχυρό στον τομέα της φιλοξενίας, με συνεχή εστίαση στην ύπαρξη εταίρων λειτουργίας που θα παρέχουν μια ολοκληρωμένη λύση και θα διατηρούν μια ορατή ανώτερη ηγεσία. Οι όλο και πιο περίπλοκες προσδοκίες των επενδυτών σχετικά με τη διαφάνεια δεδομένων ώθησαν την RBH να επενδύσει στη βελτίωση των στοιχείων καταγραφής επιχειρηματικών επιδόσεων, στην ανάπτυξη συστημάτων και αυτοματισμού στα ξενοδοχεία, με την κεντρική της ομάδα να διασφαλίζει ότι γίνεται επένδυση χρόνου στους στρατηγικούς τομείς προστιθέμενης αξίας.
– Οι προοπτικές για νέες κατασκευές ξενοδοχείων είναι θετικές παρά το υψηλό κόστος κατασκευής | Ο τεχνικός διευθυντής, Gregor MacNaughton, ανέφερε: «Η βιομηχανία κατασκευών του Ηνωμένου Βασιλείου υφίσταται σημαντικό μετασχηματισμό, που διαμορφώνεται από τις εξελισσόμενες τεχνολογίες, τις αλλαγές στους κανονισμούς και τις παγκόσμιες οικονομικές αλλαγές, ενώ με την κλιματική αλλαγή που αποτελεί ένα όλο και πιο πιεστικό ζήτημα, οι βιώσιμες πρακτικές δόμησης θα βρίσκονται στο επίκεντρο.
Αυτή η αυξημένη εστίαση στη βιωσιμότητα θα οδηγήσει τα ξενοδοχειακά brand να επιδιώκουν να βελτιώσουν τις ιδιοκτησίες τους για να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των επισκεπτών και να προσαρμόσουν τα πρότυπα της επωνυμίας τους για να επηρεάσουν τις αλλαγές σε ολόκληρο τον κλάδο.
Το υψηλό κόστος των οικοδομικών υλικών είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος κατασκευής και αυτό θα συνεχιστεί καθόλη τη διάρκεια του 2025. Ως εκ τούτου, μια βασική τάση θα είναι η μετατροπή υφιστάμενων ακινήτων σε ξενοδοχεία αλλά και η μεγιστοποίηση του υπάρχοντος χώρου για την κατασκευή επεκτάσεων δωματίου.
Παρόλ’ αυτά, η πρόβλεψη για τα νεόδμητα ξενοδοχεία στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2025 είναι θετική, με προβλεπόμενη ανάπτυξη 6% μετά από μια ισχυρή ανάκαμψη το 2024 και μια σημαντική ύφεση το 2023. Αρκετοί παράγοντες συμβάλλουν στην ανάπτυξη αυτή, όπως η αύξηση των καταναλωτικών δαπανών, η ανάκαμψη του υπερπόντιου τουρισμού και της επενδυτικής εμπιστοσύνης.
Ωστόσο, οι κατασκευαστικοί κανονισμοί του Ηνωμένου Βασιλείου γίνονται αυστηρότεροι, ειδικά όσον αφορά την ασφάλεια, τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και την ενεργειακή απόδοση, και η βιομηχανία το 2025 θα χρειαστεί να συμμορφωθεί με αρκετούς νέους κανονισμούς που στοχεύουν στη μείωση των εκπομπών άνθρακα, στη βελτίωση της ασφάλειας των κτιρίων και στη βελτίωση της συνολικής ποιότητας κατασκευής.
-Η χρήση τεχνητής νοημοσύνης και αυτοματισμών θα διευρυνθεί σημαντικά το 2025 | Ο Chief Information Officer, Vibhu Gaind, επισημαινει τα ακόλουθα: «Το 2025, θα δούμε περαιτέρω ώθηση προς υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στον τομέα της φιλοξενίας, μεταβαίνοντας από την έμμεση χρήση της μέσω των προμηθευτών, στην άμεση εφαρμογή της μέσω των ιδιωτικών εργαλείων AI, όπως το ChatGPT και το CoPilot. Η ενσωμάτωση σε σύνολα δεδομένων και εργαλεία όπως το Office 365 θα αυξήσει την αποτελεσματικότητα και την παραγωγικότητα.
Η αυτοματοποίηση της εξυπηρέτησης πελατών θα σημειώσει επίσης άλμα προς τα εμπρός, επιτρέποντας εξατομικευμένες αλληλεπιδράσεις απευθείας με τους επισκέπτες και λειτουργώντας συμπληρωματικά στις υπηρεσίες των OTA. Η βελτιωμένη συνδεσιμότητα των επισκεπτών στα δωμάτια με WiFi 6 θα κάνει τις περιοχές υψηλής πυκνότητας πιο σταθερές, υποστηρίζοντας την απρόσκοπτη χρήση διαδικτυακών εργαλείων σε όλα τα ξενοδοχεία.
Τα διογκωμένα δεδομένα επισκεπτών, εσόδων και οικονομικών στοιχείων θα επιτρέψουν στους operator να λαμβάνουν πιο έξυπνες αποφάσεις, οι πρωτοβουλίες ESG και η κυβερνοασφάλεια θα απαιτήσουν αυξημένες επενδύσεις και ο κλάδος θα χρειαστεί μεγαλύτερη εστίαση στη συμμόρφωση.