Σε ένα έργο που κάποτε έμοιαζε με ανέκδοτο και τώρα μετατρέπεται σε εθνική προτεραιότητα, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα–Πύργος μπαίνει στην τελική του ευθεία. Με το 73% των εργασιών ήδη ολοκληρωμένο και το πρώτο τμήμα (Κάτω Αχαΐα–Πύργος) να αναμένεται στην κυκλοφορία τον Ιούλιο του 2025, η κυβέρνηση ανεβάζει ταχύτητα για να πιάσει τις δεσμεύσεις της — ή, έστω, να μη γίνει διεθνώς ρεζίλι.
Το έργο συνολικού μήκους 74,8 χιλιομέτρων, που εκτελείται από την Ολυμπία Οδό Α.Ε. σε συνεργασία με τους κατασκευαστικούς κολοσσούς ΑΚΤΩΡ, AVAX και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, φιλοδοξεί να μειώσει τον χρόνο διαδρομής Αθήνα–Πύργος σε μόλις 2 ώρες και 45 λεπτά. Το δεύτερο τμήμα, Μιντιλόγλι–Κάτω Αχαΐα, μήκους 10 χλμ., υπολογίζεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Νοέμβριο του 2025, ολοκληρώνοντας έναν αυτοκινητόδρομο που πολλοί έταζαν και ελάχιστοι πίστευαν.
Ο νέος υπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας έχει σηκώσει το έργο ψηλά στην ατζέντα, ενώ τη Δευτέρα 31 Μαρτίου η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου θα κάνει επίσκεψη-αυτοψία σε όλα τα εργοτάξια — περισσότερο για τις κάμερες, λένε οι κακεντρεχείς, παρά για την ουσία. Ωστόσο, η πίεση είναι υπαρκτή: αν δεν παραδοθεί ο δρόμος όπως έχει υποσχεθεί η κυβέρνηση, το πολιτικό κόστος θα είναι τεράστιο.
Η νέα χάραξη του αυτοκινητόδρομου Πάτρα–Πύργος, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης, ταχύτητα 120 χλμ/ώρα και 8 ανισόπεδους κόμβους, υπόσχεται να φέρει το αύριο στην καρδιά της Δυτικής Ελλάδας. Από τα 285 χλμ. της Ολυμπίας Οδού που θα προκύψουν στο τέλος, το πολιτικό στοίχημα δεν είναι πια μόνο η ασφαλής μετακίνηση, αλλά το ποιος θα κόψει την κορδέλα και με πόσους ψήφους παραπάνω.