Ως ένας από τους πιο ισχυρούς τομείς τουρισμού αποδεικνύεται ο τουρισμός των νέων, δημιουργώντας σημαντικό όγκο επιχειρήσεων στην παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία και διατηρώντας ανταγωνιστικό προφίλ ανάπτυξης.
Η έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού- ΠΟΤ σχετικά με τη “Δύναμη στα Νεανικά Ταξίδια” προβλέπει ότι μέχρι το 2020 περί τα 370 εκατ. νέοι θα ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο ενώ η εκτίμηση της StudentUniverse για ταξιδιώτες από 18 έω 26 ετών είναι ότι η αξία των νεανικών ταξιδίων θα ανέλθει σε 320 δισ. δολάρια.
Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της StudentUniverse, Mike Cleary, οι ταξιδιώτες νεαρής ηλικίας διαφέρουν ως προς τους υπόλοιπους καθώς πραγματοποιούν ταξιδιωτικές εμπειρίες ζωής.
Οι κορυφαίες τάσεις στα νεανικά ταξίδια που χρειάζεται να κατανοήσουν οι επιχειρήσεις στον τουρισμό, όπως επισημαίνει ο ίδιος, είναι οι ακόλουθες…
–Η δυναμική των φοιτητικών ταξιδίων | Η αγορά αυτή διαφοροποιείται σε σχέση με τα υπόλοιπα ταξίδια. Οι φοιτητές είναι ιδιαίτερα ανθεκτική αγορά ταξιδιωτών σε περιόδους τρομοκρατικών επιθέσεων, στην πολιτική αβεβαιότητα και σε ζητήματα υγείας. Πέρυσι, το Κανκούν και το Σαν Χουάν που είχαν χτυπηθεί άμεσα από τον ιό Ζίκα, είχα αύξηση των επισκεπτών την Άνοιξη και το 2017 και οι 2 βρίσκονται στους 6 πρώτους ανοιξιάτικους προορισμούς της StudentUniverse.
Σε γενικές γραμμές, οι φοιτητές δεν ακυρώνουν τα προγραμματισμένα ταξίδια εξαιτίας συγκυριών όπως αυτές (σε αντίθεση με ο,τι θα έκαναν οι γονείς τους) καθώς εκτιμούν ότι όταν μεγαλώσουν δεν θα έχουν αρκετό ελεύθερο χρόνο για ταξίδια.
Ταξιδεύουν για κάποιο συγκεκριμένο σκοπό ή λόγο για ορισμένη χρονική περίοδο, που υπαγορεύεται από τις φοιτητικές σπουδές. Για το λόγο αυτό, οι ταξιδιώτες αυτοί έχουν περισσότερα κοινά με την αγορά επαγγελματικών ταξιδίων.
–Η χρυσή εποχή των φοιτητικών ταξιδίων |
Οι λόγοι που ωθούν τα φοιτητικά και νεανικά ταξίδια στο μαζικό τουρισμό, ποικίλουν από την ευρεία διάδοση της τεχνολογίας μέχρι το βελτιωμένο μακρο-οικονομικό κλίμα που προκαλεί η παγκοσμιοποίηση.
Η Ευρώπη βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ, δεδομένης της πτώσης του κόστους ταξιδίων από τις ΗΠΑ (-40% από το 2014 για ταξίδια την Άνοιξη και -44% από το 2014 για ταξίδια το καλοκαίρι).
Ο ακαδημαϊκός κόσμος εξελίσσεται έτσι ώστε να προσφέρει στους φοιτητές εμπειρίες φοίτησης στο εξωτερικό.
–Kόστος Ναύλων | Μία από τις πιο γνωστές ταξιδιωτικε΄ς περιόδους για φοιτητές είναι η Άνοιξη, που παρουσιάζει διπλάσιες κρατήσεις κάθε έτος τα τελευταία χρόνια.
Ένας από τους λόγους αυτής της τάσης είναι η μείωση των ναύλων στο εσωτερικό και εξωτερικό. Φέτος, οι πτήσεις με επιστροφή από ΗΠΑ προς Ευρώπη είναι φθηνότερες κατά 20% από πέρυσι.
Παράλληλα οι φοιτητές ταξιδεύουν με μη απευθείας πτήσεις εξοικονομώντας χρήματα στις αερομεταφορές.
-Συνέπεια των φθηνών ναύλων είναι η άνθιση της φοίτησης για σύντομες περιόδους στο εξωτερικό, για 4 εβδομάδες για παράδειγμα.
Όλο και περισσότεροι φοιτητές επισκέπτονται την Ευρώπη για ταξίδια 14-27 ημερών. Τα ταξίδια αυτά τα φθινόπωρο παρουσίασαν αύξηση 37% το 2016 σε σχέση με το 2015 ενώ την Άνοιξη είχαν μείωση 98%.
Την ίδια ώρα, ομάδες από 10 ή περισσότερα άτομα είχαν αύξηση 9% σε ετήσια βάση ενώ και οι ομάδες μεγαλώνουν.
-O ρόλος του κινητού | Πολλοί σύγχρονοι φοιτητές αναζητούν απεριόριστη παγκόσμια κάλυψη από το κινητό τους. Ιδιαίτερα δημοφιλές είναι το T-Mobile, για απεριόριστο κείμενο μηνυμάτων και δεδομένων σε περισσότερες από 140 χώρες χωρίς επιπλέον κόστος.
Τα social media είναι κορυφαία τάση στη χρήση του κινητού, όμως στις κρατήσεις κυριαρχεί ο σταθερός υπολογιστής.
Ωστόσο οι κρατήσεις μέσω εφαρμογών και κινητού (online) το 2016 αυξήθηκαν κατά 126% και το 32% των κρατήσεων σε ξενοδοχεία της εταιρίας έγινε από φορητή συσκευή μέσω της εφαρμογής της.
–Οικοσύστημα ευκαιριών | Είναι σημαντικό για τους φοιτητές να μπορούν να κάνουν κράτηση για όλες τις υπηρεσίες ταξιδίου από μια ιστοσελίδα. Προτιμούν ένα μοναδικό login και σημείο ενημέρωσης για τα ταξίδια. Αναζητούν δηλαδή μια πλήρη εμπειρία ταξιδίου μέσα από μια ενιαία πλατφόρμα.