Η κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος, μήκους περίπου 75 χιλιομέτρων, προχωρά με ταχείς ρυθμούς, με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση του χρόνου μμετακίνησης.
Πρόοδος των έργων:
Ποσοστό ολοκλήρωσης: Έως τον Ιανουάριο του 2025, η πρόοδος των εργασιών έχει ξεπεράσει το 70%.
Παραδόσεις τμημάτων: Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, το μεγαλύτερο μέρος του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, συνολικού μήκους 65 χιλιομέτρων, θα ολοκληρωθεί έως τις 31 Ιουλίου 2025 και θα αποδοθεί άμεσα σε κυκλοφορία.
Το τελευταίο τμήμα Αλισσός – Μιντιλόγλι (10 χλμ.) θα ολοκληρωθεί μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2025, παραδίδοντας έτσι το σύνολο του έργου προς χρήση.
Χαρακτηριστικά του αυτοκινητοδρόμου:
- Διατομή: Δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ).
- Υποδομές: Περιλαμβάνει 8 ανισόπεδους κόμβους, 15 γέφυρες και 64 διαβάσεις.
- Ταχύτητα μελέτης: 120 χλμ./ώρα.
Οφέλη:
Μείωση χρόνου ταξιδιού: Η διαδρομή από την Πάτρα έως τον Πύργο θα διαρκεί περίπου 35 λεπτά, μειώνοντας τον χρόνο κατά περίπου 40 λεπτά σε σύγκριση με την υφιστάμενη κατάσταση.
Ασφάλεια: Η κατασκευή του κλειστού αυτοκινητοδρόμου αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά την οδική ασφάλεια στην περιοχή.
Με την ολοκλήρωση του έργου, η Ολυμπία Οδός θα επεκταθεί κατά 75 χιλιόμετρα, φτάνοντας συνολικά τα 285 χιλιόμετρα, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα και την ανάπτυξη στη Δυτική Πελοπόννησο.
Διόδια
Στον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος, θα εφαρμοστεί το υβριδικό σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης διοδίων (Hybrid), όπως ισχύει και στο τμήμα Αθηνών-Πατρών της Ολυμπίας Οδού.
Λειτουργία του συστήματος:
- Πομποδέκτης Ολυμπία Pass: Χρησιμοποιώντας τον πομποδέκτη Ολυμπία Pass, το σύστημα καταγράφει την απόσταση που διανύει κάθε όχημα εντός του αυτοκινητοδρόμου και υπολογίζει αυτόματα τη χρέωση. Οι οδηγοί πληρώνουν αποκλειστικά για τα χιλιόμετρα που διανύουν, με την επιστροφή τυχόν διαφοράς να γίνεται αυτόματα.Συμβατότητα με άλλους πομποδέκτες: Οι πομποδέκτες άλλων αυτοκινητοδρόμων είναι συμβατοί λόγω διαλειτουργικότητας, αλλά δεν παρέχουν τις εκπτώσεις που προσφέρει ο Ολυμπία Pass.
Σταθμοί διοδίων:
Στον νέο αυτοκινητόδρομο θα λειτουργούν δύο μετωπικοί και δύο πλευρικοί σταθμοί διοδίων:
- Μετωπικοί Σταθμοί Διοδίων:
- Κάτω Αχαΐα: Καλύπτει τη ζώνη Μιντιλόγλι – Κυλλήνη.
- Χανάκια: Καλύπτει τη ζώνη Κυλλήνη – Πύργος.
- Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων:
- Κάτω Αχαΐα: Στους κλάδους εισόδου-εξόδου του ανισόπεδου κόμβου Κάτω Αχαΐας.
- Αμαλιάδα: Στους κλάδους εισόδου-εξόδου του ανισόπεδου κόμβου Αμαλιάδας.
Η ζωνική χρέωση επιτρέπει στους οδηγούς να πληρώνουν μόνο για τις περιοχές που διασχίζουν, καθιστώντας τη μετακίνηση πιο οικονομική.
Με την εφαρμογή του υβριδικού συστήματος, οι οδηγοί θα επωφεληθούν από δικαιότερες χρεώσεις, πληρώνοντας μόνο για την πραγματική απόσταση που διανύουν στον αυτοκινητόδρομο.
Για μια οπτική ανασκόπηση της προόδου των έργων, μπορείτε να παρακολουθήσετε το ακόλουθο βίντεο: