Με τμηματική παράδοση, και εφόσον δεν υλοποιηθεί νεότερος σχεδιασμός, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα–Πύργος πρόκειται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία, ολοκληρώνοντας έτσι την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, η οποία είχε καθυστερήσει για χρόνια.
Το έργο, με κόστος ύψους 295 εκατομμυρίων ευρώ, αποτελεί τον οδικό άξονα που συζητιέται εδώ και είκοσι χρόνια, καθότι συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο και έχει κομβικής σημασίας για τη Δυτική Πελοπόννησο αλλά και για τα νησιά Ζάκυνθο και Κεφαλονιά που συνδέονται με την Κυλλήνη και την Πάτρα ακτοπλοϊκά.
Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα–Πύργος, μήκους 75 χιλιομέτρων, πρόκειται να ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης του διαδρομικού διαδρόμου Ελευσίνα–Κόρινθος–Πάτρα, στην οποία συμμετέχουν η γαλλική Vinci, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η AVAX και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως κορυφαίοι εταίροι.
Χρονοδιάγραμμα Παράδοσης
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ανακοινώσει ορισμένα χρονοδιαγράμματα για την παράδοση του έργου. Συγκεκριμένα:
* Το τμήμα Κάτω Αχαγιά–Πύργος προβλέπεται να παραδοθεί έως τις 31 Ιουλίου.
* Το κομμάτι από την περιμετρική της Πάτρας έως την Κάτω Αχαγιά έχει προγραμματιστεί για παράδοση στις 30 Νοεμβρίου.
Αυτά τα χρονοδιαγράμματα παραμένουν εν εξελίξει, καθώς βρίσκονται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της Ολυμπίας Οδού, με στόχο την υπογραφή της τελικής συμφωνίας ολοκλήρωσης, όπως έχει ήδη γίνει για τις συμβάσεις του Ε65 και του αεροδρομίου στο Καστέλι. Η τελική σύμβαση θα καθορίσει και τις ημερομηνίες παράδοσης, ενώ θα προβλέπει αποζημιώσεις για τυχόν καθυστερήσεις, σύμφωνα με εκτίμηση ανεξάρτητου μηχανικού με υπαιτιότητα του Δημοσίου.