Ο Αντιπεριφερειάρχης Κεφαλονιάς και Ιθάκης, Σωτήρης Κουρής, παρουσίασε στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο Αργοστολίου τον προγραμματισμό βασικών έργων που αφορούν κρίσιμα σημεία της επικράτειας του Δήμου. Πρόκειται για παρεμβάσεις που αλλάζουν την καθημερινότητα των πολιτών – κυρίως όσων μετακινούνται καθημερινά για επαγγελματικούς λόγους.
Με αφορμή τα συνεχή παράπονα πολιτών και τις «ενοχλήσεις» αναγνωστών του Kefalonia Press σχετικά με την κατάσταση στον κόμβο του Μύλου της Πετρίας –την κυκλοφοριακή συμφόρηση, τη στενότητα του δρόμου και τη δυσκολία στροφής– επισκεφθήκαμε τον κ. Κουρή στο γραφείο του στην Περιφερειακή Ενότητα, ζητώντας απαντήσεις και λύσεις.
Στην εκτενή μας συζήτηση –την οποία θα δημοσιεύσουμε σε ξεχωριστές αναρτήσεις τις επόμενες ημέρες– ο Αντιπεριφερειάρχης ανέπτυξε ένα φιλόδοξο σχέδιο, με πέντε βασικούς άξονες:
-
Την κατάργηση των φαναριών στον κόμβο του Μύλου και τη δημιουργία νέου, απρόσκοπτου κόμβου στο «Κονισματάκι».
-
Την πλήρη ανακατασκευή των δύο γεφυρών (Αγίας Βαρβάρας και Προκοπάτων), καθώς και τη διαπλάτυνση της επαρχιακής οδού έως τα Ραζάτα.
-
Τη μεταφορά του μεγάλου επιβατικού και εμπορικού λιμανιού του Αργοστολίου απέναντι, δίπλα από τη Μαρίνα, με βάση αδειοδοτημένη μελέτη της Περιφέρειας.
-
Την απόρριψη της νέας μελέτης για τη λιμενική υποδομή, την οποία χαρακτήρισε λανθασμένη και τεχνικά ανεφάρμοστη.
-
Και τέλος, την επισήμανση ότι οι εγκρίσεις για το νέο λιμάνι έχουν χρονικό όριο και κινδυνεύουν να χαθούν αν δεν υπάρξει άμεση κινητοποίηση για την εφαρμογή τους.
Σήμερα, ξεκινάμε τη δημοσίευση της συνέντευξης με το κεφάλαιο «Κόμβος Πετρία – Μαρίνα – Νέο Λιμάνι».
√ Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε εκ μέρους της Συντακτικής Ομάδας του Kefalonia Press από την Ελένη Δ. Χιόνη.
Κύριε Αντιπεριφερειάρχη, πάμε κατευθείαν στην καρδιά του προβλήματος. Πολλά τα παράπονα και χρόνια για την κατάσταση στον Μύλο της Πετρίας: ουρές, μποτιλιάρισμα, δρόμος που δεν επιτρέπει καν τη στροφή αυτοκινήτων. Τι σκέφτεστε να κάνετε σε αυτό το επιβαρυμένο σημείο του επαρχιακού οδικού δικτύου;
Καλώς ήρθατε στο γραφείο μου. Χαίρομαι που είστε εδώ να συζητήσουμε για σημαντικά έργα.
Ο κόμβος της Πετρίας είναι ένα έργο που πρέπει να γίνει. Δεν μιλάμε για προσωρινά μπαλώματα. Χρειαζόμαστε έναν κόμβο χωρίς φανάρια, γιατί η κυκλοφορία εκεί είναι χαοτική. Έχουμε ήδη κάποιες πρώτες προτάσεις από τις μελετητικές εταιρείες με τις οποίες συνεργαζόμαστε – κάποιες από αυτές παρουσίασα και στο Δημοτικό Συμβούλιο Αργοστολίου. Ωστόσο, θα προκηρύξουμε επίσημα τη μελέτη, ώστε να αναλάβει μελετητής και να μας προτείνει εναλλακτικές λύσεις. Θέλουμε να διαχειριστούμε το σημείο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Ποια είναι η δική σας πρόταση;
Η δική μας πρόταση –χωρίς να είναι δεσμευτική για τους μελετητές– είναι να δημιουργηθεί κόμβος στα χαμηλά, δηλαδή στο τέλος ή, για άλλους, στην αρχή της Γέφυρας Δεβοσέτου, στο «Κονισματάκι».Σε αυτή την πρόταση θα καταργηθούν τα φανάρια στο Μύλο, η κίνηση θα γίνεται απρόσκοπτα, και τα αυτοκίνητα θα κατευθύνονται στον νέο κόμβο για να συνεχίσουν είτε προς Ληξούρι , είτε προς Ραζάτα και Σάμη.
Δείτε το σχέδιο.
Στο σχέδιο βλέπουμε μια μεγάλη παρέμβαση στην ευρύτερη περιοχή.
Βεβαίως! Θα αλλάξουν πολλά και στην ευρύτερη περιοχή , Θα απομακρυνθεί η σιδηρογέφυρα της Αγίας Βαρβάρας και θα κατασκευαστεί μια σύγχρονη. Το ίδιο ισχύει και για τη γέφυρα των Προκοπάτων. Παράλληλα, πρέπει να διαπλατυνθεί ο δρόμος από το ΚΤΕΟ μέχρι το πρατήριο καυσίμων στα Ραζάτα.
Μ’ αυτό τον τρόπο, θα επιτευχθεί φυσική ροή της κυκλοφορίας χωρίς φανάρια και μποτιλιάρισμα. Κι ας μην ξεχνάμε πως στην περιοχή αυτή θα λειτουργήσει και η Μαρίνα του Αργοστολίου, που θα αυξήσει κατακόρυφα την κίνηση.
Εφόσον αναφερθήκατε στη Μαρίνα, ας πάμε και στο λιμάνι Αργοστολίου. Εσείς έχετε διατυπώσει ξεκάθαρα τη θέση σας υπέρ της μετακίνησής του, μια μετακίνηση που αν γίνει θα επιβαρύνει την οδική κίνηση της περιοχής του κόμβου της Πετρίας. Θα γίνει τελικά το έργο του νέου Λιμένος Αργοστολίου;
Το μεγάλο επιβατικό και εμπορικό λιμάνι δεν έχει θέση στο σημερινό του σημείο. Πρέπει να μεταφερθεί απέναντι. Δεν γίνεται να ενοχλούνται κάποιοι επειδή θέλουν να χτίσουν εξοχικό. Το νέο λιμάνι, 27 στρέμματα, θα κατασκευαστεί με επίχωση, εντός της θάλασσας, δίπλα στη Μαρίνα, χωρίς να την επηρεάζει. Η μελέτη της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων έχει εγκριθεί από την ΕΣΑΛ, κόστισε 1 εκατομμύριο ευρώ και, δυστυχώς, παραμένει στα συρτάρια.
Θυμόμαστε και τη δημόσια διαφωνία σας στη συζήτηση που οργανώσαμε διαδικτυακά στη διάρκεια της καραντίνας με θέμα το νέο λιμάνι Αργοστολίου.
Αμφισβητούμε απόλυτα τη νέα μελέτη . Ακόμα και οι ναυτικοί απορούν: πώς να στρίψει κρουαζιερόπλοιο σε δύο «Τ»; Με τον αείμνηστο Νομάρχη Διονύση Λευκαδίτη σχεδιάσαμε την υπάρχουσα προβλήτα (μπαστούνι) ώστε να μπορεί να μεγαλώσει και να δέχεται δύο πλοία. Μας λένε ότι δεν γίνεται – κι όμως, γίνεται. Το πρόβλημα είναι ότι κανείς δεν ελέγχει τις προτάσεις των μελετητών.
Και η ασυνεννοησία μεταξύ φορέων;
Για να υπάρχει συνεννόηση, πρέπει πρώτα να γίνεται διάλογος. Η νέα μελετήτρια δεν ζήτησε ποτέ τη μελέτη της Περιφέρειας. Έκανε δική της. Και όμως, και ο Δήμαρχος Αργοστολίου Θεόφιλος Μιχαλάτος και ο Βουλευτής Παναγής Καππάτος , έχουν ενημερωθεί για την παλαιότερη μελέτη της Νομαρχίας.
Δηλαδή το ζητούμενο είναι μια συνολική επανεκκίνηση του project;
Ακριβώς. Η μελέτη της Περιφέρειας είναι πλήρης: προβλέπει Λιμεναρχείο, σύγχρονο Τελωνείο, αίθουσα επιβατών, αποθηκευτικούς χώρους. Το λιμάνι δεν είναι μόνο προβλήτα. Είναι υποδομή. Δεν γίνεται πλοίο να φορτώνει χύδην χώμα στο κέντρο της πόλης. Έλεος!
Για τη σύνδεση του νέου κόμβου με το νέο λιμάνι υπάρχει πρόβλεψη;
Υπάρχει αγροτικός δρόμος στην περιοχή του Δραπάνου που θα γίνει κανονικός δρόμος πρόσβασης στο λιμάνι. Υπάρχει μελέτη – έστω και χωρίς εγκρίσεις. Το λιμάνι όμως έχει όλες τις εγκρίσεις, αλλά αυτές έχουν ημερομηνία λήξης. Αν δεν κινηθούμε τώρα, θα τις χάσουμε.
Ποιο είναι το κόστος του έργου του νέου λιμανιού;
Όταν το σχεδιάσαμε, κόστιζε περίπου 9,5 με 10 εκατομμύρια ευρώ. Τώρα ίσως πάει στα 12, αλλά με τις εκπτώσεις είναι απολύτως εφικτό. Δεν μιλάμε για μία προβλήτα εμπορικών πλοίων. Μιλάμε για ένα οργανωμένο λιμάνι, που θα φέρει επενδύσεις. Αλλά με τάξη. Όχι με αναρχία.
Κλείνοντας, ποιο είναι το μήνυμά σας προς όλους τους εμπλεκόμενους για το λιμάνι Αργοστολίου;
Να καταλάβουν επιτέλους ότι το λιμάνι του Αργοστολίου δεν είναι παιχνίδι. Ούτε χώρος να παίζουμε με τα .. χώματα! Είναι υπόθεση ανάπτυξης και προοπτικής για όλο το νησί. Αν δεν το τρέξουμε τώρα, θα το πληρώσουμε ακριβά στο μέλλον.
Σας ευχαριστούμε για αυτή τη συζήτηση κ. Αντιπεριφερειάρχη.
Και εγώ σας ευχαριστώ..