Εξετάσεις ανά Περιφέρεια ή Νομό για το νέο απολυτήριο που θα μετράει κατά 10% στην εισαγωγή για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, κατάργηση των Λατινικών από τις πανελλαδικές εξετάσεις και τέσσερα μαθήματα εξεταζόμενα σύμφωνα με το σύστημα των Δεσμών όπως έγραψαν ήδη τα Νεα και το Βήμα, θα είναι οι βασικές πτυχές του νέου εξεταστικού συστήματος που ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός παιδείας Κ. Γαβρόγλου.
Καταργείται το πέμπτο μάθημα στις πανελλαδικές που «ξεκλείδωνε» ένα ακόμη πεδίο.
Από την Β Λυκείου οι υποψήφιοι θα επιλέγουν τις «πρώτες προτιμήσεις» τους, και έτσι οι σχολές θα χωρίζονται σε Σχολές τύπου «Α» και «Β» ενώ θα καθορίζεται εκ των προτέρων η ζήτηση των τμημάτων στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.
Όπως ανακοινώθηκε δε θα γίνουν νέα αναλυτικά προγράμματα για Γυμνάσιο και δυο πρώτες τάξεις Λυκείου, ενώ η Γ τάξη αναμορφώνεται με τη νέα πρόταση του υπουργείου Παιδείας.
Το νέο σύστημα θα ισχύσει από τη χρονιά 2019-2020, δηλαδή για τους μαθητές που πηγαίνουν σήμερα στην Β΄ Λυκείου. «Δεν προκύπτει με κανένα τρόπο πως ότι αδιάβλητο είναι και αξιόπιστο» είπε ο υπουργός Παιδείας, ανακοινώνοντας ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις εξαιτίας του συμπεράσματος αυτού έχουν κατοχυρωθεί στην συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας. Πάντως ο κ. Γαβρόγλου φάνηκε σήμερα να κατανοεί ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις δεν είναι δυνατόν να καταργηθούν όπως συχνά έχει πει ως σήμερα, οπότε επέμεινε στις αναλύσεις του στην ανάγκη πλήρους αναμόρφωσης της Γ΄ Λυκείου.
Αναλυτικά ανακοινώθηκαν τα έξης:
– Οι εγκύκλιες σπουδές θα οιλοκληρώνονται στην Β Λυκειου και η Γ Λυκειου θα ειναι προπαρασκευστική ταξη στην ανωτατη εκπαίδευση.
– Οι τρεις ομαδες προσανατολισμού γίνονται τέσσερις και σε κάθε μια αντιστοιχεί ένα επιστημονικό πεδίο.
– Τα βασικα μαθήματα κάθε ομάδας είναι ίδια με κάθε Ομάδας Προσανατολισμού. Όπως έγραψε ήδη το Βήμα, τα Λατινικά καταργούνται στην εξέταση των πανελλαδικών και αντικαθίστανται από την Κοινωνιολογία
– Η Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Επιστημών διαιρείται σε δυο Ομάδες (Θετικών Σπουδών και Σπουδων Υγείας)
– Κάθε Ομάδα Προσανατολισμού θα περιλαμβάνει μόνο τα μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι θα εξεταστούν τόσο για το Απολυτήριο όσο και για την εισαγωγτή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι συντελεστές βαερύτητας καταεργούνται και όλα τα μαθήματα θα έχουν την ίδια βαρύτητα.
– Για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονατι τρια μαθήματα Γενικής Παιδείσς, Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεια (6 ώρες), Θρησλευτικά (1 ώρα) και Φυσική Αγωγή (2 ώρες), ενώ για το εσπερινό Γενικό Λύκειο προβλέπονται δυο μαθήματα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα (6 ώρες) και Θρησκευτικα (1 ώρα).
– Επιπλέον για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπτονται δτο διδακτικές ώρες για ένα μάθημα επιλογής. Στις επιλογές περιλαμβάνονται ειδικά μαθήματα που οι υποψήφιοι πιθανώς θα χρειαστουν για την εισαγωγή τους σε κάποια τμήματα.
– Η ύλη θα αυξηθεί σε κάποια μαθήματα αλλά δεν θα υπάρξει αναλογικά και αύξηση ωρών.
– Για ημερήσιο Γενικο Λύκειο προβλέπονται τρεις ώρες ανα εβδομάδα, μια ώρα για κάθε ένα απο τα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού κατά τις οποίες κάθε εκπαιδευτικός θα είναι διαθέσιμος για συνεργασία με μαθητές του συζήτηση εργσιών κλπ
Τα βασικότερα σημεία των αλλαγών
– Οι βαθμοί των τετραμήνων θα διαμορφώνονται για όλα τα μαθήματα εκτός Φυσικής Αγωγής από ωριαία διαγωνίσματα και εργασίες οπως σήμερα.
– Οι γραπτές ενδοσχολικές εξετάσεις θα γίνονται στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα, τα ίδια στα οποία θα εξετάζονται στην συνέχεια όσοι επιλέξουν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.
– Τα σχολεία θα χωριστούν ανα Ομάδες ανά Δήμο στις μεγάλες πόλεις και ανά Νομό στην επαρχία. Τα θέματα σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα θα προετοιμάζονται από ομάδα διδασκόντων όλων των σχολείων ανά ομάδα και το τελικό διαγώνισμα θα προκύπτει μετά απο κλήρωση ομάδας θεμάτων μέσα από ένα μεγαλύτερο πλήθος.
– Ο βαθμος για κάθε γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα θα προκύπτει με βαρύτητα 40% για την τελική ενδοσχολική εξέταση και 60% για τον βαθμό των δυο τετραμήνων. Για τα άλλα μαθήματα ο τελικός βαθμός θα προκύπτει κατά 100% από τον βαθμό των δυο τετραμήνων. Ο βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τον μέσο όρο όλων των μαθημάτων που θα διδάσκονται στην Γ Λυκείου.
– Ο βαθμός του απολυτηρίου συμμετέχει στην διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης στα ΑΕΙ για όσους επιλέξουν να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις
– Θα υπάρχουν «τμήματα ελεύθερης πρόσβασης» στα οποία οι υποψήφιοι θα μπαίνουν μόνο με το απολυτήριο τους (χαμηλής ζήτησης)
Το νέο πρόγραμμα της Γ Λυκείου