Ξεκίνησε λοιπόν το έργο της ανάπλασης της περιοχής της «Κυανής Ακτής» από το ελικοδρόμιο μέχρι το Μαϊστράτο και για το οποίο δύο φορές το kefaloniapress έχει αφιερώσει εκτενή ρεπορτάζ πριν από ένα ακριβώς χρόνο, ένα στις 10/10/2017 (δες εδώ) κι ένα στις 14/10/2017 (δες εδώ).
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το έργο φέρει τον τίτλο «Αξιοποίηση της Λιμενικής Ζώνης Κυανής Ακτής» και αυτό για τον απλό λόγο( όσο και αν τον αποκρύπτει η δημοτική αρχή για ευνόητους λόγους) διότι η μελέτη του έργου είχε ανατεθεί το μακρινό…..1993 επί δημαρχίας Αλέκου Καλαφάτη «σύμφωνα με την από 2574/30-3-93 Σύμβαση και την αριθ. 368/1992 απόφαση ανάθεσης του Δημοτικού Συμβουλίου του πρώην Δήμου Αργοστολίου» και έφερε αυτόν ακριβώς τον τίτλο που περιελάμβανε την αξιοποίηση μόνο της Λιμενικής Ζώνης της Κυανής Ακτής .

Το έργο όσο ανήκει στη σύλληψη του στον τότε δήμαρχο Αργοστολίου Αλέκου Καλαφάτη. Η σημερινή δημοτική αρχή το 2012, απλά ενεργοποίησε τη μελέτη του 1993.
Τα περί «νέου Αργοστολίου » και άλλων τέτοιων πομπωδών εκφράσεων πέφτουν στο κενό, καθώς τα γεγονότα αποκαλύπτουν πως άλλοι ….σχεδίασαν τα έργα που οι σημερινοί εκτελούν σήμερα.
Αυτά τα έργα που βρήκαν από τους προηγούμενους δημάρχους ήταν έργα που θα ακολουθούσαν τα έργα υποδομής και την οργάνωση της πόλης του Αργοστολίου.
Έργα όπως ο πολεοδομικός σχεδιασμός της πόλης και η επίλυση των ζητημάτων της ραγδαίας οικιστικής ανάπτυξης, η αναβάθμιση του εμπορικού κέντρου της πόλης (πεζοδρόμηση βασικού δικτύου με άξονα το Λιθόστρωτο) και του παραλιακού μετώπου (γουλόστρωτο), η αναβάθμιση και η οργάνωση της κύριας εισόδου της πόλης (Κούταβος, Λυκιαρδοπουλάτα), η δημιουργία υποδομών για την επαγγελματική δραστηριότητα (ΒΙΠΕ, κτίρια ΚΤΕΛ, δημοτικής αγοράς, επιμελητηρίου, Κυανής Ακτής, Θαλασσόμυλου), ο βιολογικός καθαρισμός και η δημιουργία αποχετευτικού συστήματος σε όλο τον πολεοδομικό ιστό της πόλης όπως και στον τουριστικό οικισμό της Λάσσης, η επάρκεια νερού στην πόλη αλλά και τους οικισμούς της ακόμη και στα χωριά μέχρι τη Θηνιά, η δημιουργία χώρων άθλησης για τη νεολαία (κλειστό, γυμναστήριο, κολυμβητήριο, εκσυγχρονισμός του ιστορικού γηπέδου «Ανδρέας Βεργωτής», Ενωσιακό γήπεδο Φαρακλάτων), η δημιουργία θεσμών, υποδομών και δομών στον πολιτισμό (θέατρο Κέφαλος) και την κοινωνική μέριμνα (ΚΑΠΗ, «Βοήθεια στο σπίτι», «Καφενείο Καμπάνας», δομές για τα ΑΜΕΑ όπως το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ κ.λ.π.), η κατασκευή νέων σχολείων (4ο & 5ο δημοτικό σχολείο) και τόσα άλλα.
Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που η δημοτική αρχή «παραχαράσσει» την ιστορική εξέλιξη στο Αργοστόλι. Το αυτό έπραξε και με τις μελέτες των έργων της Κεντρικής Πλατείας, της Οδού Παν. Βαλλιάνου και του νέου Δημοτικού Γηροκομείου που ξεκίνησαν επί Δημαρχίας Μάκη Φόρτε και του έργου της παραλιακής ζώνης επί Γιώργου Τσιλιμιδού.
Σε τελική ανάλυση το «νέο Αργοστόλι» που ευαγγελίζεται ο κ. Αντ’ Αυτού ουδεμία σχέση έχει με εκείνο το Αργοστόλι που είχαν οραματιστεί ο Αλέκος Καλαφάτης αρχικά, και στη συνέχεια ο Μάκης Φόρτες και ο Γιώργος Τσιλιμιδός.
Εκείνα τα έργα ήταν -εκτός των άλλων – και έργα τέχνης (πχ γουλόστρατο), ετούτα τα έργα είναι βεβιασμένα, φτωχά και τσίπικα, έργα του …. «κοκοφοίνικα», έργα ανθρώπων χωρίς όραμα.
ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΚΥΑΝΗΣ ΑΚΤΗΣ
Σύμφωνα με την τελική μελέτη του έργου της Κυανής Ακτής που παρελήφθη από το Δήμο με την 359/27.12.2012 απόφαση του ΔΣ (ΑΔΑ: ΒΛ1ΡΩΕ5-4ΛΖ) περιλαμβάνονται δύο ενότητες:
Α) Διαμόρφωση κοινοχρήστων χώρων Μαΐστράτου – Κυανής Ακτής και αφορά την αρχιτεκτονική Μελέτη (Διαμορφώσεις) της περιοχής της Κυανής Ακτής Αργοστολίου, από την πλατεία Καββαδία μέχρι το Μαϊστράτο με εργασίες πλακοστρώσεων και φυτεύσεων
Β) Διαμόρφωση χώρων στάθμευσης και σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης και αφορά εργασίες διαμόρφωσης χώρων στάθμευσης και κυκλοφοριακής οργάνωσης των κοινοχρήστων χώρων της ευρύτερης περιοχής Μαϊστράτου και Κυανής Ακτής καθώς και της περιοχής του υπάρχοντος χώρου επί της παραλιακής οδού Αντ. Τρίτση από την πλατεία Καββαδία μέχρι και την προβλήτα του Ferry-Boat Ληξουρίου.
Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
Με την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου 80/25-4-2012 (ΑΔΑ: ΒΛΛ9ΩΕ5-62 Ο) ο δήμος υποβάλλει για ένταξη στο ΕΣΠΑ το έργο με τον τίτλο «Διαμόρφωση κοινοχρήστων χώρων Μαϊστράτου – Κυανής Ακτής» αλλά ….απορρίπτεται !
Οπότε και ο Δήμος στρέφεται ….στα σίγουρα λεφτά του Λιμενικού Ταμείου ! Σιγά που θα κάτσουν να σκάσουν ο Αλέξανδρος Παρίσης και ο Διονύσης Λυκούδης ψάχνοντας την χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ που έχει απαιτήσεις, ελέγχους, πίνακες και ….δεν συμμαζεύεται ! Με τη χρηματοδότηση από το Λιμενικό κάνουμε ότι θέλουμε χωρίς ελέγχους. Μόνο που –εκτός των άλλων- παίρνουμε τα λεφτά του Λιμενικού Ταμείου για το Αργοστόλι και αφήνουμε στον αέρα τα υπόλοιπα λιμάνια της Σάμης, του Πόρου, του Φισκάρδου, του Ληξουριού, της Πεσσάδας, να χάνονται στα προβλήματά τους !
Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να θίξουμε ένα ζήτημα που αφορά τα έσοδα του Λιμενικού Ταμείου και ποιοι συνεισφέρουν σε αυτά.
Θα είχε ενδιαφέρον να δημοσιευτούν τα έσοδα του Λιμενικού Ταμείου Κεφαλονιάς από τις πορθμειακές και ακτοπλοϊκές εταιρίες, να δούμε τι έχουν προσφέρει οι τοπικοί και άλλοι εφοπλιστές τόσο για το συγκεκριμένο έργο όσο και για τα έργα στα άλλα λιμάνια που χρησιμοποιούν.
Ληξουριώτικες Κοινοπραξίες για Αργοστόλι – Ληξούρι , Πεσσάδα – Ζάκυνθο και Σάμη – Αστακό
Οι ακτοπλοϊκές εταιρίες ΙΟΝΙΑΝ GROUP και KEFALONIAN LINES για τις γραμμές από και προς Κεφαλονιά – Πάτρα και Κυλλήνη.
Ποιοι είναι εντάξει στην υποχρέωσή τους και πληρώνουν αυτά που ΕΧΟΥΝ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙ από τους επιβάτες και ποιοι ρυθμίζονται ελέω Μεγάρου…
ΟΙ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΤΡΟΜΑΖΟΥΝ
Η σύμβαση του έργου που υπεγράφη στις 12 Σεπτεμβρίου (ΑΔΑ: ΨΚ1ΦΟΡΗ0-ΡΤ1) είναι 464.035, 40 ευρώ. Το έργο της Κυανής Ακτής ο ανάδοχος το πήρε με ποσοστό έκπτωσης …49,09%.
Ο εργολάβος είναι ο ίδιος που έχει πάρει με διαγωνισμό από το Δήμο το γήπεδο Αργοστολίου (έκπτωση 31,37%), την οδό Λαυράγκα (έκπτωση 37,46%), τις οδούς Ριζοσπαστών και 21ης Μαΐου (έκπτωση 53,13%) .
Είναι ο ίδιος που πήρε επίσης πρόσφατα -με διαγωνισμό από το Υπουργείο Υποδομών- και το έργο της αποκατάστασης των ζημιών στο λιμάνι Αργοστολίου από τον Πόντε (Γέφυρα) μέχρι το εμπορικό λιμάνι με (έκπτωση 48,76%).
Εντυπωσιακά μεγάλες εκπτώσεις . Αναμφισβήτητα προβληματίζουν «πως θα βγουν τα έργα». Όμως το πολύ καλό όνομα του εργολάβου όχι μόνο στη τοπική αγορά αλλά γενικά στον κλάδο των κατασκευών, κατευνάζει τις ανησυχίες. Ευχόμαστε να πάνε όλα καλά.
Η ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Σύμφωνα με τη σύμβαση το έργο θα πρέπει να ολοκληρωθεί σε 270 ημέρες δηλαδή ….στις 9 Ιουνίου, μία εβδομάδα μετά τη Μεγάλη Κυριακή της 2ας Ιουνίου που θα έλθει η πολυπόθητη …. απαλλαγή στην Κεφαλονιά με νέα δημοτική αρχή !
Παρόλα αυτά ο Κύριος Ανταυτού υπόσχεται πως το έργο θα ολοκληρωθεί σε 5 μήνες και όχι σε ….9 που λέει η σύμβαση, για να προλάβει τα προεκλογικά τζουμ ταρατατζούμ και να κόψει κορδέλες πριν τις κάλπες, ελπίζοντας ….αν βεβαίως είναι υποψήφιοι, στα ψηφαλάκια. Μόνο που και σε αυτή ακόμα την περίπτωση τα μελλούμενα είναι …χλωμά, πολύ χλωμά, για τους ενοίκους του Μεγάρου.
Τώρα τι έργο μπορεί να γίνει με τα μισά λεφτά της προβλεπόμενης μελέτης (49,09% έκπτωση ) και σε 5 μήνες αντί για ….9 . ένας ….Ανταυτού μόνο το γνωρίζει με τη σύμφωνη γνώμη βεβαίως του «Αυτού», Αλέξανδρου Παρίση.
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Υπάρχουν οι φόβοι για την ποιότητα του έργου και αυτό γιατί στην ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ που συνόδευε την διακήρυξη του διαγωνισμού διαβάζουμε:
- Στο κεφάλαιο «ΒΑΣΙΚΗ ΣΥΛΛΗΨΗ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ» (σελίδα 2) ομολογείται το εκπληκτικό, ότι ανάμεσα στους τρεις βασικούς στόχους που θέλει να ανταποκριθεί ο σχεδιασμός είναι και… «η κατασκευή με εξαιρετικά περιορισμένο προϋπολογισμό σε περίοδο κρίσης» !!!! και
- Στο κεφάλαιο «ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ¨(σελίδα 7) αναφέρεται το επίσης εκπληκτικό για το αισθητικό αποτέλεσμα: «Ξεκινώντας από την αρχή του βόρειου τμήματος της περιοχής μελέτης το ασφαλτοστρωμένο οδόστρωμα μέχρι το μεγάλο κάθετο πεζοδρόμιο παραμένει ως έχει, λόγω οικονομικών περιορισμών (θα μπορεί να πλακοστρωθεί σε επόμενη φάση), όμως μετατρέπεται σε πεζόδρομο με ελάχιστη κίνηση αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια της ημέρας. Τα υπόλοιπα οδοστρώματα της περιοχής παραμένουν κι αυτά ως έχουν αλλά με κανονική ροή αυτοκινήτων» !!!!
Τι σημαίνει αυτό ??
H άσφαλτος ΔΕΝ ΞΗΛΩΝΕΤΑΙ, παραμένει ως έχει!
Ελπίζουμε τούτη τη φορά να μην γίνει ό,τι με τα άλλα έργα, όπου άλλα έλεγαν οι μελέτες και άλλα γίνανε π.χ. κοκκοφοίνικες αντί για φοινίκια και «πιστοποιημένο υλικό» αντί για….βότσαλα!
Και με την ευκαιρία επισημαίνουμε -για να μην παρεξηγιόμαστε στη συνέχεια – ότι στην ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ (Κεφάλαιο «ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ» σελίδα 4) αναφέρεται επί λέξει:
«Για τη δημιουργία της συνέχειας και ενότητας, προβλέπεται σαν βασικό δέντρο στην παραλιακή ζώνη ο φοίνικας, που ήδη χαρακτηρίζει την παραλιακή ζώνη στο κέντρο της πόλης».
Φοινίκια λοιπόν! Η μελέτη έχει προϋπολογισμό για φοίνικες και όχι για φθηνούς κοκοφοίνικες Το καταλάβαμε?
ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΝΕ ΤΑ ΜΠΑΖΑ??
Θα ενθυμείστε τα τραγελαφικά που έγιναν με το έργο της Πλατείας και τα μπάζα. Μεγάλο ερώτημα που θα πάνε τα μπάζα του έργου? Στα Δαυγάτα?
ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ?
Οι «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ» αναφέρονται στην ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ του έργου (σελίδα 3).
Θα αναφέρουμε τις σημαντικότερες από αυτές και οι οποίες ήδη έχουν αρχίσει να δημιουργούν ανησυχίες στους περίοικους.
Προβλέπεται λοιπόν:
- Η μονοδρόμηση της παραλιακής οδού Αγνής Μεταξά από την Οδό Γερ. Φωκά μέχρι την κατάληξη της οδού στο κολυμβητήριο.
- Από το κτίριο της Κυανής Ακτής και μέχρι το βόρειο άκρο της περιοχής μελέτης (Μαϊστράτο), η παραλιακή ζώνη διαμορφώνεται σαν πεζόδρομος.
√ Επισήμανση για τον Κύριο Ανταυτού: Επειδή ο προσανατολισμός σας έχει ένα ζήτημα , για καλό και για κακό δεν παίρνετε μια πυξίδα να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα αντιστραφεί η ..Κεφαλονιά??
- Πρόσβαση οχημάτων για τις ανάγκες του λιμενίσκου Μαϊστράτου, για οχήματα ασφαλείας, και για τους κατοίκους της παραλιακής ζώνης θα γίνεται από τον νότιο-δυτικό παράπλευρο δρόμο του κολυμβητηρίου.
- Περιορίζεται η πρόσβαση οχημάτων από των κάθετο δρόμο προς το Λιμενίσκο Μαϊστράτου στο βόρειο άκρο της περιοχής μελέτης μόνο στα οχήματα ασφάλειας.
Οι κάτοικοι της περιοχής και εσείς προσωπικά κ. Αντιδήμαρχε πρέπει να εμπεδώσετε τις αλλαγές που φέρνει το έργο στο κυκλοφοριακό της περιοχής. Προσοχή ! ΟΧΙ στα δεξιά , μόνο οχήματα ασφαλείας επιτρέπονται και όχι ΙΧ Αντιδημάρχων και άλλων επισήμων.
Το έργο της ανάπλασης της Κυανής Ακτής ήταν ένα ώριμο έργο που ξεκίνησε το 1993 , απαραίτητο σήμερα για το Αργοστόλι, για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης μας, σήμερα που εν τω μεταξύ ξεβρόμισε η περιοχή του Μαϊστράτου με την κατασκευή του λιμενίσκου, την επανακατασκευή της ιστορικής Κυανής Ακτής, την αναβάθμιση της περιοχής με το κολυμβητήριο και την δημιουργία των εγκαταστάσεων για τα κρουαζιερόπλοια.
Εάν πολιτικοί παράγοντες που έχουν το βλέμμα στα ψηφουλάκια του Μάη και μόνο, πιέσουν για γρήγορες και τσίπικες λύσεις , το έργο που οραματίστηκε ο Αλέκος Καλαφάτης ότι θα αλλάξει τη ΒΔ παραλία του Αργοστολιού με την ολοκλήρωση των έργων που προαναφέρθηκαν και έχουν ήδη εκτελεστεί, κινδυνεύει να καταλήξει σε εφιάλτη για τους κατοίκους της περιοχής, τους Αργοστολιώτες και τους επισκέπτες της πόλης.
Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Οι Αργοστολιώτες που ζουν στις συνοικίες βλέπουν να γίνονται μόνο έργα βιτρίνας την ώρα που η γειτονιά τους έχει εγκαταλειφθεί 8 χρόνια. Λίγα μέτρα από το έργο της Κυανής Ακτής οι λακκούβες, τα σπασμένα πεζοδρόμια, τα σκουπίδια βασανίζουν την καθημερινότητα των ανθρώπων. Τι να πούμε και για το Λυξούρι, τη Σάμη, το Πόρο, τις τρύπες στο λιμάνι του Φισκάρδου..
Δυστυχώς η δημοτική αρχή φαίνεται να αδιαφορεί για αυτα. Της αρκεί που από τα Μέγαρά τους θα ατενίζουν “τα έργα τους” και θα θυμούνται τα «περασμένα μεγαλεία» όταν με το καλό τον Μάη «συνταξιοδοτηθούν» από τη πολιτική και πάει ο καθένας στο σπιτάκι του.
Αργοστολιώτης Σχολιαστής
√ Σημείωση: Το kefaloniapress , όπως και στα προηγούμενα έργα, θα παρακολουθεί καθημερινά τη πορεία και του έργου της Κυανής Ακτής και θα σας ενημερώνει.
♠ Αυτή είναι η εικόνα του έργου σήμερα 10 Οκτωβρίου 2018 με την έναρξη των εργασιών.