Η κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. υπήρξε η πρώτη από τη μεταπολίτευση που επιχείρησε να δώσει απάντηση σ’ ένα σύνθετο ζήτημα, όπως η διευκόλυνση ψήφου των Ελλήνων πολιτών που διαμένουν στο εξωτερικό.

Το Φλεβάρη του ‘18 ψηφίσαμε σχετικό νόμο, ώστε να καταρτιστεί πρόταση από ειδική επιστημονική επιτροπή στο Υπουργείο Εσωτερικών λαμβάνοντας υπόψη όλες τις κρίσιμες παραμέτρους. Ταυτόχρονα φροντίσαμε ν’ ανοίξει στη διαδικασία της Συνταγματικής Αναθεώρησης το άρθρο 54, ώστε η σχετική νομοθετική ρύθμιση να αντιστοιχίζεται με το Σύνταγμα της χώρας.

Η πρόταση που καταθέτουμε σήμερα βασίζεται στο πόρισμα αυτής της επιτροπής. Να μπορούν δηλαδή να ψηφίζουν στον τόπο διαμονής τους, όλοι όσοι έχουν ή μπορούν να αποκτήσουν την ελληνική ιθαγένεια, και είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους, και να εκλέγουν από τρεις έως δώδεκα βουλευτές Επικρατείας, αναλόγως με τον αριθμό των εγγεγραμμένων στους εκλογικούς καταλόγους του εξωτερικού.

Είμαστε φυσικά ανοιχτοί να συζητήσουμε και κάθε άλλη σχετική πρόταση που μπορεί να διευκολύνει την ψήφο των Ελλήνων εκλογέων του εξωτερικού, με μία και μόνο προϋπόθεση όμως :

Να μην επιχειρηθεί η ανάμιξη της ομογένειας σε παιχνίδια μικροκομματικών σκοπιμοτήτων με κρυφό και δόλιο στόχο την αλλοίωση των εκάστοτε πολιτικών συσχετισμών στο εσωτερικό της χώρας.

Μια τέτοια σκοπιμότητα, πέραν της προφανούς θεσμικής ανευθυνότητας για όσους θα το επιχειρούσαν, θα διακινδύνευε και το πολυτιμότερο χαρακτηριστικό του απόδημου ελληνισμού που είναι η ενότητα στον κοινό εθνικό στόχο της στήριξης των εθνικών συμφερόντων αλλά και της θετικής προβολής της πατρίδας μας στο εξωτερικό.

Επιθυμούμε, λοιπόν, να εντάξουμε τους Έλληνες της διασποράς δημιουργικά στα πολιτικά πράγματα της χώρας. Επιθυμούμε τη ψήφο τους και την εκλογή των εκπροσώπων τους στην Ελληνική Βουλή. Δεν επιθυμούμε όμως – και θα μας βρει απέναντι οποιαδήποτε πρόταση το επιχειρήσει – να μετατρέψουμε τους Έλληνες του εξωτερικού σε αντικείμενο ψηφοθηρίας ή να χωρίσουμε τους ομογενειακούς τους συλλόγους ανάλογα με το κόμμα που υποστηρίζουνε.

Η μόνη πολιτική δύναμη που παρουσίασε μια ολοκληρωμένη πρόταση για την επίλυση του σύνθετου ζητήματος της ψήφου των Ελλήνων του εξωτερικού είναι ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α.. Τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης (με την εξαίρεση της κ. Γεννηματά που λειτούργησε ως ουρά της κυβέρνησης), έθεσαν τους όρους και τις προϋποθέσεις τους.

Η στάση του ΚΙΝΑΛ

Όσο αφορά το ΚΙΝΑΛ, φαίνεται ότι έχει μετακινηθεί από την ιστορική, πάγια θέση του ΠΑΣΟΚ, όπως παραδέχθηκε ο κ. Λοβέρδος στη Βουλή.

Η κ. Γεννηματά αλλάζει πλήρως τη στάση της και μετατρέπεται για μία ακόμη φορά σε παρακολούθημα του κ. Μητσοτάκη με μοναδικό στόχο την υλοποίηση μιας εξόφθαλμης συναλλαγής. Παζαρεύει την ψήφο των αποδήμων για να κερδίσει έναν Πρόεδρο της Δημοκρατίας της αρεσκείας της. Δείχνει έτσι πλήρη περιφρόνηση για τον απόδημο ελληνισμό για τον οποίο δήθεν κόπτεται.

Συνεπώς το ΚΙΝΑΛ χρειάζεται να εξηγήσει δημόσια και με σαφήνεια τα ακόλουθα:

– Τι είναι αυτό που το έκανε να αλλάξει την πάγια θέση του ΚΙΝΑΛ (ΠΑΣΟΚ), που αρνείται τον συνυπολογισμό της ψήφου των Ελλήνων του εξωτερικού στο συνολικό εκλογικό αποτέλεσμα;

– Πώς εξηγεί τη μεταστροφή του, όχι μόνο σε σχέση με τις διαχρονικές τοποθετήσεις του κόμματός της αλλά ακόμη και σε σχέση με λίγους μήνες πριν, κατά την πρώτη φάση της συνταγματικής αναθεώρησης, όταν υπερψήφισε την πρόταση αναθεώρησης του άρθρου 54 του Συντάγματος ώστε να εκλέγονται 5 βουλευτές αποδήμων;

– Γιατί δε λαμβάνει υπόψη την πρόταση στην οποία κατέληξε η Επιτροπή του Υπουργείου Εσωτερικών, τη συγκρότηση της οποίας και το δικό της κόμμα υπερψήφισε πριν από ένα περίπου χρόνο;

Η στάση του ΚΚΕ

Παρά τις κυβερνητικές διαρροές περί συμφωνίας, ακούσαμε τον ΓΓ του ΚΚΕ να θέτει τρεις συγκεκριμένους όρους που βρίσκονται στον αντίποδα των προϋποθέσεων του ΚΙΝΑΛ. Σε κάθε περίπτωση, δε διανοούμαστε ότι το ΚΚΕ θα επιτρέψει αντιδημοκρατικές μεθοδεύσεις και ότι θα κάνει ένα ιστορικό «δώρο» στην κυβέρνηση της δεξιάς, παραβλέποντας την παγίδα.

Ποια είναι αυτή; Πέραν όλων των διοικητικών δυσκολιών που ενέχει μια τέτοια πρόταση, για να ισχύσει το ΑΦΜ ως προϋπόθεση για την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού θα έπρεπε αυτό να έχει περιληφθεί στη Συνταγματική Αναθεώρηση.

Αυτό δεν μπορεί να γίνει τώρα, διότι το συγκεκριμένο άρθρο δεν έχει συμπεριληφθεί στα αναθεωρητέα του Συντάγματος. Έτσι, εάν το ΑΦΜ περιληφθεί ως προϋπόθεση στο νόμο για την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού, η σχετική διάταξη δεν μπορεί παρά να κριθεί αντισυνταγματική. Αυτό σημαίνει ότι ο νόμος θα εφαρμόζεται χωρίς την (αντισυνταγματική) προϋπόθεση του ΑΦΜ, άρα θα εφαρμόζεται για όλους, όπως φαίνεται ότι επιδιώκει η κυβέρνηση. Αυτή ακριβώς είναι η παγίδα.

Επαναλαμβάνουμε προς πάσα κατεύθυνση ότι δεν πρέπει να επιχειρηθεί η ανάμιξη της ομογένειας σε παιχνίδια μικροκομματικών σκοπιμοτήτων, με κρυφό και δόλιο στόχο την αλλοίωση των εκάστοτε πολιτικών συσχετισμών στο εσωτερικό της χώρας.

Αργοστόλι, 15/10/2019
Νομαρχιακή Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία Κεφαλονιάς-Ιθάκης

 

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις