ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ : Επαναφορά των ακτοπλοϊκών δρομολογίων ως είχαν! (ανανεωμένο)

153

Ανακοινωσεις των οργανώσεων της ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ για τις ακτοπλοϊκές γραμμές Κεφαλονιάς – Ζακύνθου και Ιθάκης λόγω της κρίσης από την πανδημία.

ΜΗ ΜΟΥ… τους ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ… ΤΑΡΑΤΤΕ

Περικοπές Δρομολογίων σε Ζάκυνθο-Κεφαλονιά-Ιθάκη!

Με ένα κρεσέντο αυταρχισμού και μεθοδεύσεων η Περιφερειακή Αρχή, επιδίωξε να μην συζητηθεί το ψήφισμα που κατάθεσε η Λαϊκή Συσπείρωση, για το μεγάλο πρόβλημα της περικοπής δρομολογίων στις γραμμές Κυλλήνης – Ζακύνθου και Κυλλήνης- Κεφαλονιάς καθώς και της κατάργησης (για δεύτερη φορά φέτος), της γραμμής Ιθάκη-Σάμη-Πάτρα, από την εταιρεία Levante Ferries.

Οι περιφερειακοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας, με φτηνές δικαιολογίες ότι τάχα «…δεν γνώριζαν το θέμα της περικοπής δρομολογίων (!) … ότι δεν ήταν προετοιμασμένοι… ότι δεν υπάρχει πρόβλημα για τους κατοίκους των νησιών μας… ότι δικαιολογείται η εταιρεία λόγω “αναδουλειάς”… ότι δεν επιδοτείται για τα δρομολόγια που δεν κάνει» κ.α. προσπάθησαν να αποφύγουν πάση θυσία την συζήτηση.

Στη συνεδρίαση αυτή ο Πρόεδρος, ιδιαίτερα επιθετικός και αυταρχικός, με νέες όπως φάνηκε εντολές, απαγόρευσε στην Λαϊκή Συσπείρωση να θέσει δύο ακόμη σοβαρά και επίκαιρα ζητήματα:

  1. Τα προβλήματα και η ανησυχία που προκύπτουν από την ενημέρωση για την πανδημία στην Κέρκυρα
  2. Η εξεύρεση ξενοδοχειακού καταλύματος για το υγειονομικό προσωπικό

Οι μεθοδεύσεις, τα προσκόμματα, οι απαγορεύσεις και απειλές του προέδρου του Π.Σ. και της Π. Αρχής αλλά και στην συνέχεια οι τοποθετήσεις των συμβούλων της πλειοψηφίας όπως έχει συγκροτηθεί, αποδεικνύουν για άλλη μια φορά, ότι και στο θέμα της περικοπής των ακτοπλοϊκών δρομολογίων αλλά και στα άλλα θέματα αυτή η πλειοψηφία λειτουργεί ως ένα ισχυρό πολιτικό έρεισμα τόσο για τους εφοπλιστές για να επιβάλουν τις απαράδεκτες αξιώσεις τους, όσο και για την κυβέρνηση για να επιβάλλει τις αντιλαϊκές της αποφάσεις.

Η στάση των περιφερειακών συμβούλων της πλειοψηφίας κατά την ψηφοφορία είναι αποκαλυπτική. Άλλοι έφυγαν ξαφνικά, άλλοι απείχαν, άλλοι ψήφισαν κατά!!!

Από τους συνδυασμούς (Κράτσα, Σπύρου και Αλεξάκη) υπήρξε μια πολυφωνία: 3 σύμβουλοι ψήφισαν ΚΑΤΑ, 8 ΑΠΕΙΧΑΝ και 3 ψήφισαν ΛΕΥΚΟ.

ΥΠΕΡ ψήφισαν 12 (Λαϊκή Συσπείρωση ΑΝΑΣΑ, Ανυπόταχτο Ιόνιο, Αντικαπιταλιστική Αριστερά). Με βάση το αποτέλεσμα αυτό το ψήφισμα εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία.

Κανένας όμως δεν πρέπει να ξεχνάει, ότι για το ξεσάλωμα των εφοπλιστών, έδωσαν το πράσινο φως όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ) αλλά και οι εκπρόσωποί τους στις Περιφέρειες.

Οι αυταπάτες και οι διαχειριστικές «λύσεις» του μεταφορικού ισοδύναμου, της επιδότησης των άγονων γραμμών, η επίκληση της νησιωτικότητας κ.α., όχι μόνο δεν έλυσαν κανένα πρόβλημα με την εξασφάλιση της απρόσκοπτης, ασφαλούς και φθηνής ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιωτών, αλλά γέμισαν τα σεντούκια των εφοπλιστών με ζεστό κρατικό χρήμα και όξυναν παραπέρα το πρόβλημα και την αυθαιρεσία των εφοπλιστών.

Η Λαϊκή Συσπείρωση δίνει στην δημοσιότητα το παρακάτω ψήφισμα που κατέθεσε στο Π.Σ. και καλεί το λαό των νησιών μας, να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα.

«Το περιφερειακό συμβούλιο εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του για την απόφαση της Levante Ferries, να προβεί σε δραματική μείωση των δρομολογίων από και προς τα νησιά, ενώ έχουν ήδη επιδοτηθεί με 2 εκ., επικαλούμενη τα νέα δεδομένα των συνθηκών πανδημίας. Η απόφαση αυτή, έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται ακόμα περισσότερες δυσκολίες στους κατοίκους των νησιών μας αλλά και ιδιαίτερα εξαντλητικά ωράρια για το πλήρωμα.

Οι κάτοικοι έχουν ανάγκη για επαρκή και σύγχρονα δρομολόγια ακόμα και σε συνθήκες πρόσκαιρης μειωμένης επιβατικής κίνησης». Σε προτεραιότητα μπαίνουν οι ανάγκες των κατοίκων για μετακινήσεις φτηνές, ασφαλείς και τακτικές και με σύγχρονα πλοία και δεν μπορεί εξαρτώνται από το ύψος της κερδοφορίας της εταιρείας και μάλιστα σε τόσο δύσκολες συνθήκες.»

 

ΥΓ.    Μέχρι αυτή τη στιγμή, που γράφονται αυτές οι γραμμές, η περιφερειακή Αρχή ΔΕΝ ΕΧΕΙ, ως οφείλει, εκδώσει Δελτίο Τύπου για την απόφαση που πήρε κατά πλειοψηφία το Περιφερειακό Συμβούλιο. Σε αντίθεση με τις δύο άλλες αποφάσεις, στις οποίες πλειοψήφησε η περιφερειακή Αρχή. Αυτά βγήκαν πριν ακόμη ολοκληρωθεί το Συμβούλιο. Είναι και αυτό ένα δείγμα για το πως αντιλαμβάνονται τη «δημοκρατία» αλλά και της εξάρτησης που έχουν από τα αφεντικά τους.

 

13/04/2020

====

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Για άλλη μια φορά και μάλιστα σε δύσκολες ώρες, αποδεικνύεται για το λαό και τους εργαζόμενους, ότι ο μόνος νόμος που είναι σε ισχύ διαχρονικά είναι το συμφέρον του κεφαλαίου και ειδικότερα των εφοπλιστών.
Η ακτοπλοϊκή εταιρεία «Levante Ferries», εν μέσω πανδημίας, με τη σύμφωνη γνώμη του υπουργείου, περιορίζει δραστικά τα δρομολόγια και ουσιαστικά απομονώνει ξανά τα νησιά μας κάνοντας «μπαλάκι» τους κατοίκους τους. Αρνείται, για τα κέρδη της, να ανεχτεί έστω και μία μέρα την πρόσκαιρη επιβατική μείωση λόγω ανωτέρας βίας. Μέσα σε μια νύκτα, διακόπτει εντελώς τα δρομολόγια στην επιδοτούμενη γραμμή Σάμη – Ιθάκη Πάτρα και αφήνει σε ένα πλοίο τη σύνδεση Κεφαλονιάς – Ιθάκης και Ζακύνθου με το λιμάνι της Κυλλήνης. Έτσι, το ταξίδι των επιβατών γίνεται «Οδύσσεια» και οι συνθήκες εργασίας των ναυτικών κόλαση από την υπερεργασία 17 ωρών. Παράλληλα, ένα ζήτημα είναι αν και πότε οι ναυτεργάτες πηγαίνουν στα σπίτια τους. Όλα αυτά συμβαίνουν σε μια περίοδο, εν μέσω πανδημίας, που στην Κεφαλονιά, την Ιθάκη και τη Ζάκυνθο η κατάσταση στα νοσοκομεία αλλά και στα κέντρα υγείας δεν είναι καλή, με τεράστιες ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και τα προβλήματα που όλοι γνωρίζουμε. Ειδικά για την Κεφαλονιά και την Ιθάκη που δεν υπάρχει ΜΕΘ και ΜΑΦ, ανά πάσα ώρα μπορεί να χρειαστεί να μεταφερθούν ασθενείς εκτός νησιού.

Αυτά όμως τα «μέτρα» της εταιρείας από τη μια και η ανάγκη του λαού και των εργαζόμενων από την άλλη, για απρόσκοπτη και ασφαλή συγκοινωνία, ιδιαίτερα σε αυτές τις έκτακτες και δύσκολες συνθήκες, αποτελούν μια αντίφαση που μόνο η ιδιοκτησία στα πλοία και η ανάγκη των εφοπλιστών για τα κέρδη πάση θυσία και σε κάθε περίπτωση μπορούν να ερμηνεύσουν.

Σε αυτό το «πάρτι», σημαντικό μερίδιο ευθύνης έχει η Τοπική Διοίκηση (Δήμοι και Περιφέρεια) που παίρνουν ενεργό μέρος στους σχεδιασμούς των εφοπλιστών και την υλοποίησή τους. Είτε συμμετέχοντας στα τραπέζια του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) νομιμοποιώντας κάθε φορά τους ελιγμούς τους σε βάρος των νησιών μας, δίνοντας την αναγκαία επίφαση στην έγκριση των αξιώσεών τους ως τοπική κοινωνία (Δήμος Ιθάκης), είτε συγχαίροντάς τους για τις προαναφερόμενες «επιδόσεις τους» (Δήμος Σάμης), είτε «ποιώντας την νήσσα» στις απαράδεκτες αποφάσεις τους όπως σήμερα, (Δήμοι Αργοστολίου και Ληξουρίου), είναι εντελώς ξεκάθαρο ποιον υπηρετούν. Αντίστοιχα η Περιφερειακή Αρχή αλλά και οι «Αντιπολιτεύσεις» σε Δήμους και ΠΙΝ, πλην Λαϊκής Συσπείρωσης, αποδεικνύουν για άλλη μια φορά την κοινή γραμμή τους και στο θέμα αυτό.

Καλούμε το λαό των νησιών μας να μην αποδεχτεί αυτήν την νέα επίθεση εφοπλιστών – Κυβέρνησης. Ιδιαίτερα στις σημερινές δύσκολες συνθήκες πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτο να υπάρχουν επαρκή δρομολόγια που θα μπορούν να στηρίξουν τις ανάγκες της έγκαιρης μετακίνησης πολιτών και ασθενών αλλά και της προφύλαξης με την επιβεβλημένη διασπορά των επιβατών στο πλοίο, που δεν την εξασφαλίζει ο συνωστισμός του μοναδικού δρομολόγιου που υπάρχει.

Καλούμε άμεσα τα Δ.Σ. και το Π.Σ. να πάρουν θέση και να απαιτήσουν να επανέλθουν τα δρομολόγια ως είχαν.

Απρίλιος 2020
Οι εκλεγμένοι με την ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ στους Δήμους Αργοστολίου, Ληξουρίου, Σάμης, Ιθάκης και στην ΠΙΝ

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις