Την πάγια θέση της Περιφερειακής Αρχής ότι η αναβάθμιση του οδικού δικτύου στα Ιόνια Νησιά με ένα ασφαλές και λειτουργικό οδικό δίκτυο παντού αποτελεί προτεραιότητα της παρούσας Περιφερειακής Αρχής επανέλαβε ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Τεχνικών Έργων Μανώλης Ορφανουδάκης, στην τοποθέτησή του, στη χθεσινή (14-07-2020) συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ιονίων Νήσων, στο πλαίσιο συζήτησης με θέμα «Το οδικό δίκτυο στα Ιόνια Νησιά » έπειτα από εισήγηση της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση».
Όπως επισήμανε η Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Ρόδη Κράτσα – Τσαγκαροπούλου η σημερινή Περιφερειακή Αρχή κινείται με γοργούς ρυθμούς, ώστε να αναβαθμιστεί το οδικό δίκτυο σε όλα τα νησιά και να εξελιχθούν ιδιαίτερα οδικοί άξονες που συνδέουν το επαρχιακό δίκτυο με την αγροτική οδοποιία και το δημοτικό δίκτυο.
Ο κ.Ορφανουδάκης επισήμανε ότι για χρόνια οι διαδικασίες της αναβάθμισης του οδικού δικτύου της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων έχουν παραμένει αδρανείς και το κύριο πρόβλημα όλων των έργων είναι οι ωριμάνσεις μελετών, με αποτέλεσμα όλα τα έργα, μικρά και μεγάλα να καθυστερούν.
Τόνισε ότι οι προκηρύξεις των έργων βελτίωσης ολόκληρου του οδικού δικτύου της Κέρκυρας, συνολικού προϋπολογισμού 18 εκατομμυρίων ευρώ, από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων έχουν μπει σήμερα στην τελική ευθεία. Όπως είπε , εάν η νέα Περιφερειακή Αρχή δεν φρόντιζε να προχωρήσει άμεσα στην εκπόνηση μελετών ελλόχευε ο κίνδυνος τα 18 εκατομμύρια για την αποκατάσταση του «ταλαιπωρημένου» οδικού δικτύου της Κέρκυρας να χαθούν , αφού στις 31/12/2020 εκπνέει η προθεσμία απορρόφησης της συγκεκριμένης πίστωσης.
Ο κ.Ορφανουδάκης παρουσίασε αναλυτικά τον προγραμματισμό έργων σε κάθε μια από τις τέσσερις Περιφερειακές Ενότητες για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου, επισημαίνοντας ότι δεν νοείται ποιότητα ζωής για τους κατοίκους και τουριστικός προορισμός με αξιώσεις χωρίς ολοκληρωμένο, διασυνδεμένο, ασφαλές οδικό δίκτυο.
Επιπλέον, όπως ανέφερε, υπάρχει μέριμνα για την διεκδίκηση και νέων πιστώσεων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την συντήρηση του οδικού δικτύου με την υποβολή σχετικού αιτήματος προς το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, συνολικού ύψους 25.500.000 ευρώ για το σύνολο της Περιφέρειας, το οποίο κατανέμεται: 7.100.000€ στην Π.Ε. Ζακύνθου, 7.100.000€ στην Π.Ε. Κέρκυρας, 7.200.000€ στην Π.Ε. Κεφαλληνίας και Ιθάκης και 4.100.000€ στην Π.Ε.Λευκάδας.
Παράλληλα, ανέφερε ότι το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών βρίσκεται σε φάση επικαιροποίησης των μελετών για την εκτέλεση του έργου «Περιφέρεια Ιονίων Νήσων – Πρόγραμμα Δράσεων Βελτίωσης οδικής ασφάλειας σε τμήματα του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου κυρίως των νήσων Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Λευκάδας και Ζακύνθου» ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ.

Επιπλέον τόνισε ότι έχουν δεσμευθεί πόροι για συντηρήσεις έργων οδοφωτισμού, εκ των οποίων 600.000 ευρώ στην Κέρκυρα.

Στην τοποθέτησή της, η Περιφερειάρχης πρόσθεσε ότι ο άξονας Βορρά – Νότου είναι πολύ σημαντικός για την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, στο σύνολό της, όπως και για κάθε νησί.
«Ο άξονας Βορράς – Νότου είναι πολύ σημαντικός για την Περιφέρειά μας, διότι λείπει μελέτη για μια αναπτυξιακή ενότητα στα Ιόνια Νησιά. Προσπαθούμε να δώσουμε σάρκα σε αυτό το όραμα, με άλλη προσέγγιση από αυτή που είχε σχεδιαστεί, ώστε να μπει ο σχεδιασμός του άξονα σε ένα πλέγμα διασυνδεδεμένο, μέσα από τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και το οδικό δίκτυο σε κάθε νησί. Το κάθε νησί πρέπει να έχει μια αυτάρκεια οδικού συστήματος, αλλά και η Περιφέρειά μας μπορεί να μελετηθεί και να σχεδιαστεί ως μια Περιφέρεια που επικοινωνεί από το βορειότερο μέχρι το νοτιότερο σημείο», υπογράμμισε η κ.Κράτσα – Τσαγκαροπούλου.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις