Απίστευτο και όμως αληθινό. Το υπουργείο Μεταφορών καταργεί τα μαθήματα οδήγησης για απόκτηση μοτοσικλέτας έως 125 κυβικά. Τι αναφέρει στο Dikaiologitika ο πρόεδρος Π.Σ.Ε.Ο. και ιδιοκτήτης σχολών οδηγών κ. Ζωγράφος.
Όπως μας τονίζει πλέον, με βάση το ΦΕΚ που έχει δημοσιευτεί κάποιος που θέλει να οδηγήσει μηχανή έως 125 κυβικά δεν χρειάζεται δίπλωμα. Αρκεί απλώς ένα δίπλωμα οδήγησης κατηγορίας Β’ για να οδηγήσει μηχανή. Αγνοώντας, όπως τονίζεται και στο Δελτίου Τύπου της Π.Σ.Ε.Ο παρακάτω, ότι η μηχανή συμπεριφέρεται εντελώς διαφορετικά από το αυτοκίνητο και το σημαντικότερο ότι κάθε χρόνο χάνονται χιλιάδες άνθρωποι από τροχαία με μηχανές.
Πλέον αυτό καταργείται και απελευθερώνεται η ελεύθερη και χωρίς δίπλωμα οδήγηση μηχανής έως 125 κυβικά. «Ο πιο απλός πολίτης καταλαβαίνει πως αυτό είναι ταφόπλακα. Πρόκειται για τις μηχανές που εμπλέκονται στα περισσότερα ατυχήματα» λέει στο Dnews ο κ. Ζωγράφος και συνεχίζει «Μίλησα με το υπουργείο και αυτό που μου λένε είναι ότι… θα το δουν. Πρόκειται για απόφαση πολύ πολύ επικίνδυνη». Κλείνοντας την επικοινωνία μας τόνισε πως «απορώ ποιος σκέφτηκε κάτι τόσο εγκληματικό, πρέπει να αποσυρθεί άμεσα».
Διαβάστε την σχετική ανακοίνωση της Π.Σ.Ε.Ο.
Μετά το “μαγείρεμα” και την μετατροπή των αδειών οδήγησης μοτοποδηλάτων σε ΑΜ, η συγκεκριμένη ρύθμιση, η οποία καταργεί την εκπαίδευση ενός υποψηφίου οδηγού μοτοσυκλέτας, θα απογειώσει τα τροχαία συμβάντα στην χώρα μας.
Δεν έχει θέση μια τέτοια “νομοθεσία-ντροπή” σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα.
Και για να επαναλάβουμε τα αυτονόητα, τα οποία δυστυχώς ο νομοθέτης αγνοεί:
Η μοτοσυκλέτα συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα οχήματα επειδή έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής. Είναι “όχημα μονής γραμμής”, ο οδηγός βρίσκεται επάνω και όχι μέσα στο όχημα, και για αυτό τον λόγο ο χειρισμός της είναι πολύ πιο δύσκολος από τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου. Η μοτοσικλέτα στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει και συμπεριφέρεται διαφορετικά από ένα αυτοκίνητο, απαιτεί καλή ισορροπία και πλήρη συντονισμό άκρων από τον αναβάτη.
Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, γίνεται σαφές το προφανές: όχι μόνο είναι αναγκαίο ένας οδηγός μοτοσυκλέτας να εκπαιδεύεται, αλλά χρειάζεται η εκπαίδευση αυτή να είναι εξειδικευμένη στις αυξημένες απαιτήσεις του οχήματος και της οδικής πραγματικότητας.