Στις προτεραιότητες της κ. Κράτσα δείχνει πως δεν υπάρχει ούτε η έκρηξη των κρουσμάτων του κορονοϊού στην Κεφαλονιά, ούτε η κατάρρευση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας, ούτε και τα βαλτωμένα προβλήματα από τον ΙΑΝΟ, αλλά το πώς θα ολοκληρωθεί το πραξικόπημα κατά της Κεφαλονιάς στη διαχείριση των απορριμμάτων που εξυφαίνεται το τελευταίο διάστημα.
Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν, με εισήγηση της κ. Κράτσα πάρθηκε η ΠΑΡΑΝΟΜΗ απόφαση που κατάγγειλα από το kefaloniapress (δες εδώ) στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΦοΔΣΑ στις 13/11 για να υπεξαιρεθεί το έτοιμο για δημοπρασία έργο «Ολοκληρωμένη Διαχείριση Αποβλήτων Κεφαλονιάς» προϋπολογισμού 7.5 εκατ. ευρώ που ανήκει στο Δήμο Αργοστολίου και να δοθεί στη διαδημοτική εταιρεία ΔΙΑΔΥΜΑ στην … Κοζάνη και μάλιστα με 100.000 ευρώ (συν το ΦΠΑ) .
Στο ίδιο δημοσίευμα τις 16/11 υπάρχουν δύο σημαντικές επισημάνσεις:
Πρώτα, ότι «Για το Ελληνικό Κράτος δεν υφίσταται ο ΦοΔΣΑ Ιονίων Νήσων αφού δεν υπάρχει στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, την επίσημη ιστοσελίδα της διαφάνειας στην κρατική δράση, σε αντίθεση με το ΦοΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου του οποίου η διαδικασία σύστασης τους δρομολογήθηκε με τον ίδιο νόμο 4685/2020» και
Ύστερα, ότι «ο ΦοΔΣΑ Ιονίων Νήσων δεν έχει νόμιμη λειτουργία» όπως προκύπτει από δύο πρόσφατα έγγραφα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης (176885/12-10-2020 και 182113/13010-2020) αφού σύμφωνα με το νόμο 4685/2020 (άρθρο 93 παρ. 9) δεν έχει εκδοθεί από την Αποκεντρωμένη η διαπιστωτική πράξη κατάργησης των ΦοΔΣΑ στις 4 Περιφερειακές Ενότητες, ούτε και έχει περιέλθει η κινητή και ακίνητη περιουσία τους στο ΦοΔΣΑ Ιονίων Νήσων και φυσικά δεν υπάρχει δημοσίευση της σχετικής απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης .
Η κ. Κράτσα επιβεβαιώνοντας τα παραπάνω και τη μη νομιμότητα του ΦοΔΣΑ, την περασμένη Παρασκευή 20 /11 ανάρτησε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ την 2/13-11-2020 απόφαση του ΔΣ του ΦοΔΣΑ Ιονίων Νήσων με ΑΔΑ: ΨΛ7Τ7ΛΕ-0ΘΜ σχετικά με την υπογραφή Προγραμματικής Σύμβασης με την ΔΙΑΔΥΜΑ για το έργο της Κεφαλονιάς (και μαζί με το αντίστοιχο έργο της Κέρκυρας), με μόνη διαφορά ότι η ανάρτηση παρανόμως έγινε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ της… Περιφέρειας, αφού δεν διαθέτει δικιά του ΔΙΑΥΓΕΙΑ ο ΦοΔΣΑ Ιονίων Νήσων όπως έχω καταγγείλει .
Επί πλέον αυτού μια προσεκτική ματιά στο σχέδιο της Προγραμματικής Σύμβασης που επισυνάπτεται στην απόφαση του ΦοΔΣΑ (έγγραφο 8 στα «έχοντας υπόψη») δείχνει πρώτον ότι … δεν έχει συσταθεί ακόμη ο φορέας αφού είναι κενό το ΦΕΚ για τη συστατική του πράξη και δεύτερον ότι ψευδώς αναφέρεται ότι ο ΦοΔΣΑ είναι Δικαιούχος του έργου όταν βάση της ΕΥΔ/ΕΠ ΥΜΕΠΕΡΑΑ 2483/13-03-2020 απόφασης ένταξης του έργου από το Υπουργείο Περιβάλλοντος Δικαιούχος του έργου είναι ο Δήμος Αργοστολίου .
Από δω και πέρα
1ον. Ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, όπως οφείλει από το νόμο, θα πρέπει να μην εγκρίνει τη νομιμότητα της 2/13-11-2020 απόφασης του ΦοΔΣΑ Ιονίων Νήσων, αφού δεν υφίσταται νόμιμα μιας και δεν έχει υπογράψει ο ίδιος, όπως ρητά ορίζει ο νόμος, τη διαπιστωτική πράξη για τη σύσταση του ΦοΔΣΑ και δεν υπάρχει και το σχετικό ΦΕΚ.
Επισημαίνεται ότι για να έχει νομιμότητα η απόφαση 2/2020 του ΦοΔΣΑ, θα πρέπει το Δημοτικό Συμβούλιο Αργοστολίου να ακυρώσει την προγενέστερη απόφαση του 69/18-2-2020 για τη σύναψη Προγραμματικής Σύμβασης με την ΕΔΑΚΙ και την εκτέλεση του έργου, κάτι που όμως ήδη έχει απορριφθεί ομόφωνα στις 16/11.
2ον. Ο Δήμος Αργοστολίου να υπερασπιστεί νομικά τα συμφέροντα του, όπως αποφασίστηκε ομόφωνα στις 16/11.
3ον. Ο Δήμος Αργοστολίου όπως νομιμοποιείται να προχωρήσει στη δημοπράτηση του έργου.