Tι γίνεται με τα υδροπλάνα στο Ιόνιο;

376

της Εύας Οικονομάκη

Τα Χανιά και το Ηράκλειο Κρήτης αναμένεται είναι οι επόμενοι δύο προορισμοί στους οποίους θα δρομολογηθεί άμεσα η κατασκευή και η αδειοδότηση υδατοδρομίων, με στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου υδατοδρομίων στην Κρήτη. Σύμφωνα με πληροφορίες του tourismtoday, μετά την υπογραφή σύμβαση μεταξύ του προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ιεράπετρας, Γεώργιου Ασπραδάκη και των νόμιμων εκπροσώπων της Ένωσης Εταιρειών «Ελληνικά Υδατοδρόμια & Υδροπλάνα Ελλάδας», Τάσου Γκόβα και Νικόλαου Χαραλάμπους, επίκεινται μέσα στις επόμενες ημέρες η υπογραφή αντίστοιχων συμβάσεων με τα Λιμενικά Ταμεία Χανίων και Μαλεβιζίου για την κατασκευή δύο ακόμη υδατοδρομίων στη μεγαλόνησο, ενός στο λιμάνι Κισσάμου κι ενός στο λιμάνι της Παντάνασσας.

Την ίδια στιγμή, ένα βήμα πριν από την ολοκλήρωση της αδειοδοτικής διαδικασίας βρίσκεται το υδατοδρόμιο στο λιμάνι του Ρεθύμνου και, με βάση τις πληροφορίες, η άδεια ίδρυσης του συγκεκριμένου υδατοδρομίου θα υπογραφεί μέσα στον μήνα.

Το δίκτυο του Νοτίου Αιγαίου

Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι διαδικασίες αδειοδότησης των 22 υδατοδρομίων στις Κυκλάδες και στα Δωδεκάνησα. Στόχος είναι, κατά τις πληροφορίες, να εκδοθούν οι άδειες ίδρυσης των 22 υδατοδρομίων μέσα στο α’ εξάμηνο του 2021, με την περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου να αναμένεται μέσα στις αρχές του νέου έτους να προκηρύξει τον διαγωνισμού για τον ανάδοχο που θα αναλάβει την κατασκευή των υδατοδρομίων στην περιοχή.

Ήδη η περιφέρεια νοτίου Αιγαίου έχει εξασφαλίσει τους πόρους για τη χρηματοδότηση του project που θα δώσει περαιτέρω ώθηση στο Νότιο Αιγαίο. Μάλιστα, με βάση τις εκτιμήσεις, το φθινόπωρο του 2021 θα έχει αναπτυχθεί το δίκτυο των 22 υδατοδρομίων σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα, κάτι που θα επιτρέψει την αποθαλάσσωση των πρώτων υδροπλάνων μέσα στο επόμενο έτος.

Το δίκτυο του Ιονίου

Στην ίδια κατεύθυνση, μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, η περιφέρεια Ιονίων Νήσων πρόκειται να προκηρύξει διαγωνισμό για την ανάδειξη του αναδόχου που θα επιφορτιστεί με την κατασκευή των 5 ακόμη υδατοδρομίων στο δίκτυο του Ιονίου (Κεφαλονιά, Λευκάδα, Μεγανήσι, Ιθάκη και Ζάκυνθο), τα οποία θα προστεθούν στα ήδη αδειοδοτημένα υδατοδρόμια των Παξών, της Κέρκυρας και της Πάτρας, δημιουργώντας το πρώτο βιώσιμο και εκτενές δίκτυο υδατοδρομίων στην Ελλάδα.

Στόχος είναι μέχρι την άνοιξη του 2021 να έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή και η αδειοδότηση των 5 υδατοδρομίων, έτσι ώστε να ξεκινήσουν άμεσα οι πρώτες πιλοτικές πτήσεις στα Επτάνησα.

Στο παιχνίδι και οι λίμνες

Με δεδομένο δε ότι υδατοδρόμια δύνανται να αναπτυχθούν και σε λίμνες, πριν από τρεις ημέρες υπεγράφη σύμβαση της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια» με την περιφέρεια Πελοποννήσου για τη δημιουργία υδατοδρομίου στην τεχνητή λίμνη Τάκα στην Τρίπολη. Επιδίωξη, μάλιστα, τη περιφέρειας είναι η ανάπτυξη κι άλλων υδατοδρομίων σε δημοφιλείς προορισμούς της Πελοποννήσου, όπως η Μάνη, η Μονεμβασιά και η Κυλλήνη με απώτερο σκοπό τη δημιουργία ενός δικτύου ικανού να συνδέσει την Πελοπόννησο με το Αιγαίο και το Ιόνιο.

Επενδυτικό ενδιαφέρον

Έντονο παραμένει, την ίδια στιγμή, το ενδιαφέρον των επενδυτών που θέλουν να αναλάβουν ενεργό ρόλο στις πτήσεις των υδροπλάνων, με Γερμανούς και Ρώσους επενδυτές να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή. Πρόθεση τόσο των Γερμανών, όσο και των Ρώσων είναι να ξεκινήσουν μέσα στο 2021 το πτητικό του έργο.

Αυτή την περίοδο, οι δύο πλευρές προχωρούν στη σύσταση αεροπορικών εταιρειών που θα αναλάβουν το πτητικό έργο το υδροπλάνων, ενώ, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, την πρόθεσή τους να αποκτήσουν ένα μερίδιο στην πολλά υποσχόμενη αγορά των υδροπλάνων έχουν εκφράσει Ιάπωνες και Κινέζοι επενδυτές, οι οποίοι, ωστόσο, για την ώρα τηρούν στάση αναμονής και κινούνται με γνώμονα την πορεία της υγειονομικής κρίσης.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις