Η τοποθέτηση της  ΑΝΑΣΑ  επί του απολογισμού της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων 2020.

41

 

17 μήνες διαχείρισης των περιφερειακών υποθέσεων από την διοίκηση Κράτσα-Τσαγκαροπούλου αποτελούν ικανό χρόνο για την εξαγωγή συμπερασμάτων, τόσο για το ύφος και ήθος όσο και για την αποτελεσματικότητα της ασκούμενης πολιτικής, πάντοτε από την σκοπιά των συμφερόντων των πολιτών των νησιών του Ιονίου.

(1)

  • Δυο κορυφαία ζητήματα κυριάρχησαν στους τελευταίους 13 μήνες, και δεν είναι άλλα από τον covid-19 και τις συνέπειες του στην δημόσια υγεία καθώς και την καταλυτική επίπτωση στην οικονομία λόγω του περιορισμού λειτουργίας της. Η ΠΙΝ ατύχησε αφ’ ενός γιατί στο μέγα θέμα της στελέχωσης των νοσοκομείων των νησιών μας με γιατρούς υποτάχθηκε πλήρως στους κυβερνητικούς χειρισμούς που δεν ευνόησαν μια τέτοια κατεύθυνση, με αποτέλεσμα την περαιτέρω υποβάθμιση του επιστημονικού δυναμικού, και αφ’ ετέρου γιατί δεν αντιλήφθηκε έγκαιρα το μέγα πρόβλημα της υστέρησης της τοπικής οικονομίας (τουρισμός, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις) που προκαλούσε ο περιορισμός λόγω covid-19. Ακόμη όμως κι όταν τα σημάδια δεν άφηναν καμία αμφιβολία, δεν ήταν σε θέση να δράσει με βάση τις ανάγκες και τα αιτήματα στήριξης. Αντίθετα προώθησε, ακολουθώντας άλλους, ένα εξαιρετικά αναιμικό πρόγραμμα που δεν μπορεί να βοηθήσει ούτε το 10% των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Την ίδια στιγμή «εξανέμισε» 30,1 εκατομ. ευρώ στην μαύρη τρύπα του υπουργείου ανάπτυξης απομειώνοντας το ΠΕΠ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ και στερώντας το πολύτιμους πόρους την κρίσιμη στιγμή.
  • Η συμμετοχή της ΠΙΝ στην απορρόφηση πόρων από τα χρηματοδοτικά εργαλεία είναι απογοητευτική. Στο ΠΕΠ/ΕΣΠΑ 2014-2020, από την 3η σειρά που κατείχε μεταξύ των 13 περιφερειών της χώρας την 31/8/2019, παραπαίει τώρα χάνοντας συνεχώς θέσεις και ευρισκόμενη προς την ουρά της κατάταξης. Αλλά και η διεκδικητική δυνατότητα της ΠΙΝ, παρά την ψευδεπίγραφη εικόνα που καλλιεργείται, είναι ελάχιστη. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις: 1) Στο πενταετές ΕΠΑ (νέο ΠΔΕ) 2021-2025 η ΠΙΝ λαμβάνει μόνο 78 εκατ. ευρώ, τελευταία μεταξύ των 13 περιφερειών, ποσόν που είναι στο μισό της χρηματοδότησης που έλαβε η ΠΙΝ από εθνικούς πόρους την προηγούμενη περίοδο 2015-2019 2) Το αυτό συμβαίνει και στην πρόταση κατανομής που κατέθεσε η κυβέρνηση στην ΕΕ για το ΕΣΠΑ 2021-2027, η χρηματοδότηση της ΠΙΝ είναι η μικρότερη μεταξύ των 13 περιφερειών της χώρας.
  • Στην συζήτηση για τον προϋπολογισμό της ΠΙΝ 2021, όπου παρουσιάστηκαν και τα απολογιστικά στοιχεία για το 2020, αποτυπώθηκε ανάγλυφα η αδυναμία της σημερινής διαχείρισης και η έλλειψη συνεκτικού σχεδίου για την αξιοποίηση των διατιθέμενων πόρων και την ολοκλήρωση των έργων και δράσεων με την εκτέλεση του προϋπολογισμού. Η εκτέλεση του προϋπολογισμού με βάση τα στοιχεία πληρωμών κυμάνθηκε στο εξευτελιστικό 2,5%.

Η ΠΙΝ/Κράτσα δικαίως κρίνεται ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ.

(2)

  • Η διοίκηση της ΠΙΝ σε μείζονα ζητήματα της τοπικής κοινωνίας, όπως το ξεπούλημα του Ερημίτη στην Κέρκυρα ή η ψευδο«επένδυση» στα ορεινά της Ζακύνθου, στάθηκε απέναντι στα τοπικά και λαϊκά συμφέροντα, υπερασπιζόμενη χωρίς αιδώ τα επώνυμα και ανώνυμα ιδιωτικά συμφέροντα στο όνομα της δήθεν ανάπτυξης ,ακολουθώντας πιστά τα βήματα της νεοφιλελεύθερης κυβέρνησης και του Α. Γεωργιάδη. Ειδικά στην περίπτωση της ψεύτικης αγοραπωλησίας των ορεινών της Ζακύνθου, η περιφερειάρχης έδωσε τον «καλύτερο της εαυτό» εξυμνώντας τους δήθεν επενδυτές του Κατάρ. Ίδια συμπεριφορά επέδειξαν και στην περίπτωση του καθορισμού λατομικής ζώνης της Κέρκυρας και στην υποβάθμιση της προοπτικής ίδρυσής της υπέρ των γνωστών ιδιωτικών συμφερόντων που επί δεκαετίες παρανομούν και καταστρέφουν το περιβάλλον.
  • Η ταύτιση της ΠΙΝ με την κυβερνητική πολιτική είναι πλήρης και άνευ όρων. Παραδείγματα πολλά, όπως η στήριξη που παρέσχε στον περιβαλλοντοκτόνο νόμο Χατζηδάκη, η συμφωνία για την κατάργηση των φορέων διαχείρισης στην Κεφαλονιά και την Ζάκυνθο, η επικρότηση του συνόλου των αντιδημοκρατικών ρυθμίσεων του υπουργείου Εσωτερικών που ανέλαβε σε χρόνο ρεκόρ να ακυρώσει την απλή αναλογική στην αυτοδιοίκηση, να καταστήσει ανίσχυρα τα δημοτικά και περιφερειακά συμβούλια και γενικότερα να δημιουργήσει ένα πανίσχυρο σύστημα διοίκησης απόλυτα ελεγχόμενο από τους δημάρχους και τους περιφερειάρχες που δεν λογοδοτεί πρακτικά πουθενά.
  • Παράλληλα η διοίκηση της ΠΙΝ «αξιοποιεί» στον μέγιστο βαθμό τις έκτακτες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία, αλλά και η κατάσταση έκτακτης ανάγκης που επιβλήθηκε λόγω ΙΑΝΟΥ σε Κεφαλονιά-Ιθάκη, Ζάκυνθο και Λευκάδα για δημιουργία πελατειακών σχέσεων και διασπάθιση του δημοσίου χρήματος. Πλησιάζει στο ένα εκατομ. ευρώ το ύψος των απ’ ευθείας αναθέσεων της περιόδου. Η εικόνα αυτή πρέπει να συνδυαστεί με την πολιτική αθρόων προσλήψεων συμβούλων και συνεργατών, οι οποίοι συνήθως είναι αποτυχημένοι υποψήφιοι του συνδυασμού ή κομματικά και παραταξιακά στελέχη που αποσπώνται από τις υπηρεσίες τους για να συνδράμουν το έργο περιφερειάρχη και αντιπεριφερειαρχών. Πλήρης πελατειακή αναξιοκρατία.
  • Ξεχωριστής σημασίας γεγονότα αποτελούν: 1) Η διαπιστωμένη και καταγγελθείσα επί οκτάμηνο διπλομισθία αντιπεριφερειάρχη, πράξη παράνομη και καταχρηστική, την οποία κάλυψε απολύτως η περιφερειάρχης 2) Η καταγγελία του ΤΕΕ/Τμήμα Κέρκυρας για την συστηματική και επιτηδευμένη πρακτική της διοίκησης της ΠΙΝ να παραβιάσει την νομιμότητα και την διαφάνεια στην διαγωνιστική διαδικασία των μεγάλων έργων της Κέρκυρας 3) Η συνειδητή προσπάθεια της περιφερειάρχη, συνεπικουρούμενης από τον υπουργό κ. Γεωργιάδη, να οδηγήσει το Περιφερειακό Συμβούλιο σε λήψη παράνομης απόφασης επ’ ωφελεία ιδιωτών στην περίπτωση των υδατοδρομίων, αυξάνοντας μάλιστα τον προϋπολογισμό του έργου κατά 400%. 4) Η χαριστική ανάθεση στο ΕΜΠ(!) μελέτης για πιστοποίηση των οίνων στο Ιόνιο, όταν αυτή έχει ήδη μελετηθεί από άλλους φορείς στο παρελθόν 5) Η φάμπρικα που έχει εφευρεθεί, αυτή της «τεχνικής βοήθειας» επί παντός επιστητού, όπου τεχνηέντως διανέμεται χρήμα με απευθείας ανάθεση σε γνωστούς και φίλους. Είναι προφανής η αντίληψη που διέπει την περιφερειακή αρχή Κράτσα απέναντι στο δημόσιο χρήμα.

Η ΠΙΝ/Κράτσα δικαίως κρίνεται ΑΝΤΙΛΑΙΚΗ  και ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ

(3)

  • Στην περίπτωση του διαβαθμιδικού ΦΟΔΣΑ και της διαχείρισης στερεών αποβλήτων, η ΠΙΝ ανέλαβε να προωθήσει ένα σχέδιο που επιβλήθηκε εκ των άνω από την κυβέρνηση και τα οικονομικά συμφέροντα που λυμαίνονται τον χώρο της «οικονομίας των απορριμμάτων». Προς τούτο εξελίσσεται, παρά τις αντιστάσεις μέρους της αυτοδιοίκησης Α΄ βαθμού, μια εντατική προσπάθεια η οποία γέμει παρανομιών, παρατυπιών και αντιδημοκρατικών πρακτικών με στόχο την παραχώρηση της κατασκευής των εργοστασίων αλλά κυρίως της εν συνεχεία λειτουργίας της συνολικής διαχείρισης στα συγκεκριμένα ιδιωτικά συμφέροντα, και μάλιστα με εξαιρετικά διογκωμένους προϋπολογισμούς. Είναι τόσο αναίσχυντοι που δεν διστάζουν να παραμερίσουν τις τεχνικές υπηρεσίες των συνεργαζόμενων δήμων και να προσλάβουν ως σύμβουλο ανώνυμη εταιρεία που είναι στενός συνεργάτης των ιδιωτικών συμφερόντων. Είναι τόσο προκλητικοί που δεν διστάζουν να προσλαμβάνουν, με υπογραφή περιφερειάρχη, για νομικό σύμβουλο του ΦΟΔΣΑ στέλεχος της ΝΔ που ήδη μισθοδοτείται από το δημόσιο ταμείο ως ειδικός σύμβουλος στην ΠΙΝ, προφανώς γιατί χρειάζονται «στρατευμένες» νομικές συμβουλές. Αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής είναι η στασιμότητα στην αντιμετώπιση των προβλημάτων διαχείρισης των στερεών αποβλήτων στα νησιά μας, με ανυπολόγιστες συνέπειες για την οικονομία και το περιβάλλον.

Η ΠΙΝ/Κράτσα δικαίως προσλαμβάνει τον τίτλο του «σταθμάρχη» των ιδιωτικών συμφερόντων στον χώρο της διαχείρισης απορριμμάτων.

(4)

  • Μεγάλο μέρος των εκτελούμενων και προωθούμενων έργων και δράσεων από την ΠΙΝ/Κράτσα προέρχεται από τον σχεδιασμό και τις επιλογές και προτεραιότητες που είχε θέσει και ακολουθήσει η προηγούμενη περιφερειακή αρχή της ΑΝΑΣΑ. Τούτο αξιολογείται και ως φυσιολογική εξέλιξη στα πλαίσια της διαδοχής των διοικήσεων ανά αυτοδιοικητική περίοδο. Αυτό που επιχειρείται όμως από την πλευρά της ΠΙΝ/Κράτσα είναι αφ’ ενός η ανοίκεια προσπάθεια να οικειοποιηθεί έργα και δράσεις της προηγούμενης περιόδου, και αφ’ ετέρου η επίσης ανοίκεια προσπάθεια επίρριψης ευθυνών για δήθεν αδράνεια της ΠΙΝ/ΑΝΑΣΑ προκειμένου να συγκαλύψει δικές της αδυναμίες. Έργα όπως: το λιμάνι της Ιθάκης, η Βίλλα Ρόσσα , το άλσος Λαυράγκα, το καστρομονάστηρο στα Στροφάδια, η πεζοδρόμηση στο Νυδρί, το θέατρο Λευκάδας, τα Τρία Γεφύρια-Βρυώνη, το αγκυροβόλιο στην Σπηλιά, η δημιουργία film-office, τα γηροκομεία Λευκάδας και Αργοστολίου, το λιμάνι Βολιμών, η ράμπα ακτοπλοΐας στην Βασιλική, το τουριστικό καταφύγιο Νυδρίου, τα προγράμματα Λαέρτης, Τηλέμαχος και ΤΕΒΑ, είναι μερικά από τα έργα της ΠΙΝ/ΑΝΑΣΑ που επιχειρείται η οικειοποίηση τους.
  • Η ΑΝΑΣΑ όλη την εξεταζόμενη περίοδο προσπάθησε να είναι επωφελής και να συμβάλλει εποικοδομητικά στην λήψη αποφάσεων για το συμφέρον της τοπικής κοινωνίας. Η στάση όμως της σημερινής αρχής υπήρξε εξαιρετικά κοντόφθαλμη και στενά παραταξιακή επιλέγοντας την απόρριψη των προτάσεων μας, ακόμη και αν ήταν προφανέστατη η χρησιμότητα τους (όπως η πρόταση της ΑΝΑΣΑ για τον διπλασιασμό του ειδικού επιδόματος στους επικουρικούς γιατρούς ώστε να επιλέξουν τα νοσοκομεία των νησιών μας), ή ακόμη κι αν λίγο αργότερα αναγκάστηκαν από την ίδια την ζωή να ακολουθήσουν (όπως η πρόταση της ΑΝΑΣΑ για την συνεργασία με τον ΔΗΜΟΚΡΙΤΟ για την μέτρηση της ρύπανσης στους ΧΥΤΑ/ΧΥΤΥ). Στην ίδια γραμμή κατήργησαν επιτυχημένους θεσμούς που λειτούργησαν υποδειγματικά τουλάχιστον 4 συνεχή έτη, όπως το Πανιόνιο Φεστιβάλ Παιδικών Χορωδιών και το Πανιόνιο Τουρνουά Ποδοσφαίρου με την συνεργασία των τοπικών ΕΠΣ. Η ΑΝΑΣΑ κατέθεσε 39 επερωτήσεις, 26 εισηγήσεις με προτάσεις και λύσεις και 4 ψηφίσματα για γενικότερα θέματα.

Η ΠΙΝ/Κράτσα δικαίως θεωρείται πολιτικά ανήθικη και ανασφαλής.

(5)

  • Σ αυτήν την αποτυχημένη πορεία των 17 μηνών διαχείρισης η κ. Κράτσα δεν είναι μόνη. Στηρίζεται σε μια συνεργασία άνευ αρχών από τις παρατάξεις του κ. Σπύρου και του κ. Αλεξάκη. Η σύμπραξη αυτή έχει ως βάση την συναλλαγή και την παραχώρηση θέσεων εξουσίας στα στελέχη τους με αντάλλαγμα την σύμπηξη τεχνητής πλειοψηφίας στο περιφερειακό συμβούλιο. Διαστρέφουν εις διπλούν την δημοκρατική λειτουργία και την εντολή που έδωσε με την ψήφο του ο πολίτης των Ιονίων. Αφ’ ενός συκοφαντούν με την χωρίς αρχές σύμπραξη τους την βασική ιδέα της απλής αναλογικής και της εκπροσώπησης των πολιτών, και αφ’ ετέρου, διατηρώντας τις παρατάξεις τους, εμφανίζονται και λειτουργούν στο Περιφερειακό Συμβούλιο ως τρείς οντότητες, πολλαπλασιάζοντας την δύναμη της εκπροσώπησης της κοινής τους άποψης. Κοινοί «κλέφτες» της δημοκρατίας και της αναλογικής εκπροσώπησης , έμποροι ιδεών για ίδιον όφελος.

Η ΠΙΝ/Κράτσα και οι Σπύρου/Αλεξάκης δικαίως χαρακτηρίζονται ως αδίστακτοι συμφεροντολόγοι της πολιτικής σκηνής των Ιονίων νήσων.

*****

Εν τέλει και συμπερασματικά οι 17 μήνες της ΠΙΝ/Κράτσα ταυτίζονται με τις χειρότερες στιγμές της ΠΙΝ από την ίδρυση  της.

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΡΧΩΝ
ΑΝΑΣΑ για τα Ιόνια Νησιά

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις