Το έναυσμα για το ρεπορτάζ που ακολουθεί προκλήθηκε από ένα μήνυμα Αναγνώστη του Kefaloniapress: « Άσσος και Αγία Ευφημία καταστράφηκαν από τον Ιανό, το λιμάνι του Πόρου που καταστρέφεται από την αδιαφορία δεν το βλέπετε;»
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Ο λόγος για το λιμάνι του Πόρου.
Το λιμάνι του Πόρου είναι στην ευθύνη του Λιμενικού Ταμείου Κεφαλονιάς & Ιθάκης όπως άλλωστε όλα τα λιμάνια του Νομού μας.
Είναι το λιμάνι με την μεγαλύτερη κίνηση από όλα τα λιμάνια της Κεφαλονιάς ,κατά συνέπεια το λιμάνι που προσφέρει το μεγαλύτερο μερίδιο στα έσοδα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου απο την ακτοπλοϊα.
Από τον Οκτώβριο του 2019 πρόεδρος στο Λιμενικό Ταμείο ανέλαβε ο δήμαρχος Αργοστολίου Θεόφιλος Μιχαλάτος.
Στο προεκλογικό του πρόγραμμα ως υποψήφιος δήμαρχος ο Θεόφιλος Μιχαλάτος ζητούσε την ψήφο των Ποριωτών με τις παρακάτω υποσχέσεις για το λιμάνι:
• Προχωρούμε στη Μελέτη και Κατασκευή χερσαίων εγκαταστάσεων στο λιμένα του Πόρου.
• Εγκαθιστούμε πλωτή προβλήτα στο λιμένα του Πόρου για τη δημιουργία μαρίνας τουριστικών σκαφών.
• Προχωράμε στη Διασύνδεση του Πόρου και του Κατελειού με την κρουαζιέρα δημιουργώντας swimming stop στον Κατελειό για τους επισκέπτες των κρουαζιερόπλοιων και ξενάγηση στους αρχαιολογικούς χώρους του Πόρου.
Εξελέγη δήμαρχος ο κ. Μιχαλάτος και στη συνέχεια πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου .
Στις 18/2/2020 -πριν ένα χρόνο ακριβώς- το ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου με την 17/2020 απόφασή του, εγκρίνει το Τεχνικό Πρόγραμμα για τα έργα στα λιμάνια της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης που θα εκτελεστούν το 2020.
Για τον Πόρο προγραμματίζονται για το 2020 επτά (7 ) έργα συνολικού προϋπολογισμού 245.436 ευρώ , τα εξής :
1. Προμήθεια πλωτής προβλήτας από σκυρόδεμα στον Πόρο 60μ.Χ2,40μ (136.400 ευρώ)
2. Επισκευή – συντήρηση δικτύου ηλεκτροφωτισμού λιμένος Πόρου (24.800 ευρώ)
3. Καθαρισμός από φερτά υλικά της λιμενολεκάνης στο αγκυροβόλιο του Πόρου (5.000 ευρώ)
4. Αποκατάσταση βλαβών μεταλλικής ράμπας κυματοθραύστη & αλυσίδας πρόσδεσης πλοίων λιμένος Πόρου (8.556 ευρώ)
5. Τοπογραφική-βυθομετρική αποτύπωση λιμένος Πόρου (23.560 ευρώ)
6. Φάκελος χωροθέτησης καταφυγίου τουριστικών σκαφών, σύμφωνα με τον Ν. 2160/93, λιμένος Πόρου (23.560 ευρώ)
7. Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων έργων πλαισίου ανάπτυξης λιμένος Πόρου (23.560 ευρώ).
Από τα ανωτέρω 7 έργα μόνο η Προμήθεια πλωτής προβλήτας από σκυρόδεμα 60μ.Χ2,40μ (κόστους 136.400 ευρώ) έχει προχωρήσει και αυτό θα ολοκληρωθεί -όχι το 2020 όπως είχε προγραμματιστεί- αλλά μέχρι τις 4 Απριλίου του 2021 .
Τα υπόλοιπα 6 έργα που αναφέρονται στο Τεχνικό πρόγραμμα του Λιμενικού Ταμείου για τον Πόρο… αγνοούνται ! ΟΧΙ δεν φταίει ο κορονοϊός γιατί παρά την καραντίνα τα δημόσια έργα ακόμα και η οικοδομή δουλεύουν κανονικά.
Για την ακρίβεια αγνοούνται τα έργα:
2. Επισκευή – συντήρηση δικτύου ηλεκτροφωτισμού λιμένος Πόρου (24.800 ευρώ)
3. Καθαρισμός από φερτά υλικά της λιμενολεκάνης στο αγκυροβόλιο του Πόρου (5.000 ευρώ)
4. Αποκατάσταση βλαβών μεταλλικής ράμπας κυματοθραύστη & αλυσίδας πρόσδεσης πλοίων λιμένος Πόρου (8.556 ευρώ)
5. Τοπογραφική-βυθομετρική αποτύπωση λιμένος Πόρου (23.560 ευρώ),
ενώ τα 47.120 ευρώ που είχαν προγραμματιστεί για τα δύο έργα:
6. Φάκελος χωροθέτησης καταφυγίου τουριστικών σκαφών, σύμφωνα με τον Ν. 2160/93, λιμένος Πόρου (23.560 ευρώ)
7. Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων έργων πλαισίου ανάπτυξης λιμένος Πόρου (23.560 ευρώ),
τρεις μόλις μήνες μετά την έγκριση του προγράμματος , με την 3 η τροποποίηση προϋπολογισμού οικ. έτους 2020 και την απόφαση 137/26-6-2020 του ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου , τα 47.120 ευρώ πήγαν για άλλα έργα «διότι δεν θα διατεθούν μέχρι τέλους του έτους για τα έργα που αρχικά είχαν προϋπολογιστεί». Δηλαδή τα γράψαμε στο Τεχνικό Πρόγραμμα για το θεαθήναι.
Στους 17 μήνες που είναι πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου ο κ. Μιχαλάτος το μόνο που έχει κάνει για το Λιμάνι του Πόρου είναι να δημοπρατήσει και να υπογράψει τη σύμβαση για την «Προμήθεια πλωτής προβλήτας από σκυρόδεμα 60m x 2.40m»δαπάνης 111.600 ευρώ στις 4/12/2020 με συμβατική υποχρέωση ο ανάδοχος «να παραδώσει – εγκαταστήσει και θέσει σε πλήρη λειτουργία τα υλικά (προβλήτα) μέσα σε χρονικό διάστημα πέντε (5) μηνών από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης» δηλαδή μέχρι τις 4/4/2021 . Αν δεν τηρηθεί η προθεσμία (το πιθανότερο)…. Ναι ναι … ξέρουμε θα φταίει ο κορονοϊός ή κάποιος άλλος , ποτέ ο κ. πρόεδρος!
Εκτός των ανωτέρω έργων υπήρξε πρόταση του Δήμου Αργοστολίου ,η οποία έγινε απόφαση του ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου, για την ένταξη στο πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ σύνταξη μελέτης για το λιμάνι του Πόρου (μαζί με το λιμάνι Αργοστολίου προϋπολογισμού 90.453,06 ευρώ) (απόφαση 23/25-2-2020 ΔΣ Λιμενικού Ταμείου) . Απόφαση που φαίνεται να βούλιαξε μεσοπέλαγα και να αγνοείται η τύχη της !
Και το ένα φέρνει το άλλο.. Η συντήρηση των λαμπτήρων του Λιμανιού δόθηκε με απευθείας ανάθεση σε ηλεκτρολόγο της.. Σάμης λες και στον Πόρο δεν υπάρχει κανείς κατάλληλος να αλλάζει λάμπες..
Η καθαριότητα του Λιμανιού του Πόρου είχε δοθεί εργολαβία στις 31/7/2020 για 9.013,97 € η οποία έληξε στις 31/12/2020. Στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ δεν φαίνεται ανανέωση της σύμβασης ή νέα σύμβαση.
Στις φωτογραφίες που ακολουθούν θα δείτε σε τι κατάσταση ήταν το λιμάνι του Πόρου στις 3 Φεβρουαρίου που πήραμε τις φωτογραφίες. Και δεν είναι μόνο τα καλαθάκια των σκουπιδιών , είναι και ένα σωρό συμπράγκαλα πεταμένα που έπρεπε να είχαν καθαριστεί πολύ πριν λήξη η σύμβαση της καθαριότητας.
Το Λιμενικό Ταμείο εισπράττει από τον Πόρο πάνω από 350.000 ευρώ /έτος, με τη μερίδα του λέοντος των εισπράξεων να προέρχεται από την ακτοπλοΐα . (Σημείωση : Ζητάμε συγνώμη γιατί στην πρώτη δημοσιεύση αναφερόταν το ποσό του 1 εκατ. απο παραδρομή, το 1 .400.000 ευρώ ήταν το ποσό προϋπολογισμού του Λιμενικού Ταμείου για απο όλα τα λιμάνια).
Από αυτά τα χρήματα , το 2020 το Λιμενικό Ταμείο απέδωσε στον Πόρο
1.404,92 € για λάμπες και ηλεκτρολόγο Σαμικό και
9.013,97 € για την καθαριότητα.
Δηλαδή, όλα κι όλα … 10.418,89 ευρώ !!!
Τόσο κοστολογείται το ενδιαφέρον του κ. Μιχαλάτου για το λιμάνι του Πόρου τον πρώτο χρόνο της θητείας του. Στο 0, 90% των εσόδων του Λιμενικού Ταμείου.
Τα 111.600 ευρώ (με την έκπτωση) για την προβλήτα που θα εγκατασταθεί μέχρι τον Απρίλιο του 2021 καλώς εχόντων των πραγμάτων αν δεν συμβεί κανά ατσιδέντε ,θα πληρωθούν μέσα στο 2021 για αυτό δεν τα αναφέρουμε.
Επί πλέον: Από τα χρήματα που εισπράττει το Λιμενικό Ταμείο από τον Πόρο από τα φέρι μποτ της Κοινοπραξίας παρότι είναι ανταποδοτικού χαρακτήρα έσοδα, δεν έχει αποδώσει ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ για την βελτίωση των υποδομών που όχι μόνο δυσκολεύουν την δουλειά των καβοδετών, αλλά ενίοτε την κάνουν και επικίνδυνη. Η έλλειψη συντήρησης και βελτίωσης των λιμενικών υποδομών θέτει επίσης σε κίνδυνο και την ασφάλεια των πλοίων και επιβατών καθώς επίσης και την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση της σύνδεσης του νησιού μας.
Αυτή λοιπόν ήταν η εικόνα του Λιμανιού του Πόρου στις 03 Φεβρουαρίου 2021 που έγινε αυτό το ρεπορτάζ .
ΟΧΙ ! για αυτό το χάλι δεν φταίει ο κορονοϊός.
Η αδιαφορία φταίει και οι «ανταλλαγές» των αιτημάτων και υποσχέσεων με «καθρεφτάκια» και επιλεκτικές απευθείας αναθέσεις σε «δικά μας παιδιά» που σκορπάει απλόχερα ο κ. Μιχαλάτος.
Όπως τα βρήκε έτσι και τα αφήνει.. Στο ίδιο έργο θεατές ένα πράμα..
Η Συντακτική Ομάδα του kefaloniapress
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ από το λιμάνι του Πόρου (Κεφαλονιάς) στις 3 Φεωρουαρίου 2021
Οι υποδομές
Σαν να έχει κοπεί στα δύο…
Σκουριασμένη πλατφόρμα πάνω στον βραχίονα
Δέστρες κατεστραμμένες απο την σκουριά
Καλαθάκια σκουπιδιών νέου τύπου .. “δεμένα σα κουρλά”
Οι δημόσιες τουαλέτες σε συνθήκες πανδημίας
Οι …σεισμόπληκτες γλάστρες
Παγκάκια για να απολαμβάνεις την αναμονή …
Ο περιβάλλον χώρος για ρομαντζάδα…
Το Δημοτικό λιμενικό ταμείο Κεφαλονιάς, όφειλε να προστατεύει και να συντηρεί την περιουσία του ,τα λιμάνια ,από τα οποία εισπράττει κάθε χρόνο έσοδα . Ουδέποτε τα μέλη του λιμενικού ταμείου εκτός απο 2 εξαιρέσεις (Μ.ΒΑΛΕΤΑΣ, και ΚΑΤΣΑΙΤΗ .Ε) δεν λειτούργησαν με βάση την πρόληψη ,αλλά προτίμησαν τον μονόδρομο της καταστολής, τα αποτελέσματα τα είδαμε και τα βλέπουμε. Ελπίζω η έννοια της λέξης πρόβλεψη να γίνει θεσμός και βασικός κανόνας λειτουργίας του Λ.Τ
Καλός επισημαίνεται τόσο η μη τήρηση τον προεκλογικών υποσχέσεων…. Όσο καί η μη τήρηση και εφαρμογή των αποφάσεων του λιμενικού ταμείου ….. Μήπως όμως έχουμε και εμείς κάποια ευθύνη όταν ψηφίζουμε στις εκλογές όχι για το καλό του Νησιού μας … Αλλά με άλλα κριτήρια ? Επίσης μήπως θα έπρεπε να δούμε και νέες εξελιγμένες μορφές μεταφορών κοινού και εμπορευμάτων καθώς και ανάπτυξης τουρισμού , Με εφαρμογές τύπου Skay Way … Έτσι για να δούμε νέα δεδομένα…..