Από το προηγούμενο Σάββατο που ζούμε υπό τους περιορισμούς της κόκκινης περιοχής λόγω κρουσμάτων, βιώνουμε παράλληλα και τον παραλογισμό του Υπουργείου Παιδείας να ανοίξει τα σχολεία πλην των Λυκείων. Τα ίδια τα παιδιά ρωτάνε τους αρμόδιους και απάντηση δεν παίρνουν “γιατί όσο είμασταν η μοναδική πράσινη περιοχή τα σχολεία ήταν κλειστά και τώρα που είμαστε κόκκινη τα σχολεία άνοιξαν».. Στης Κεραμέως την πόρτα όσο θέλεις βρόντα.
Τα σχολεία άνοιξαν παρά τις αντιρρήσεις και των δημάρχων και της ΠΕ Κεφαλονιάς και τυπικά λειτουργούν.
Ποια όμως είναι η κατάσταση στις τάξεις.
Στα δημοτικά σχολεία κατά τις εκτιμήσεις του Δ/ντη Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γεράσιμου Κοκκόλη, η προσέλευση κατά μέσο όρο είναι πάνω από 50% αλλά παραδέχεται ότι υπάρχουν και τάξεις με πολύ μικρό αριθμό μαθητών.
Αναρωτιόμαστε : Με τους μισούς μαθητές στα σπίτια τους χωρίς μαθήματα και τους άλλους μισούς στις τάξεις με επαναλήψεις, τι σχολεία είναι αυτά;
«Δεν εφησυχάζουμε. Με ύψιστο αίσθημα ευθύνης είμαστε στο καθήκον, στις τάξεις μας» δηλώνει ο κ. Κοκκόσης δάσκαλος και Δ/ντης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού.
Δεν είναι εύκολα τα πράγματα ούτε για τους δασκάλους. Έχουμε περίπου 10 δασκάλους και νηπιαγωγούς σε καραντίνα λόγω επαφών. Αυτό σημαίνει κενά στα μαθήματά τους και μπορεί να είναι κενά σε περισσότερα τους ενός σχολεία. Να σας διαβεβαιώσω , συνεχίζει ο κ. Κοκκόσης, ότι τηρούμε τα μέτρα προστασίας των παιδιών , των δασκάλων και των εργαζομένων με ευλάβεια. Τα σχολεία μας είναι ασφαλή και τα παιδιά δεν διατρέχουν κανέναν κίνδυνο. Οι τάξεις λειτουργούν με ικανοποιητική συμμετοχή μαθητών αλλά έχουμε και τάξεις με πολύ μικρή συμμετοχή.
Βεβαίως και συμμερίζομαι την αγωνία των γονιών, γονιός είμαι και εγώ , όμως πιστεύω ότι μπορούμε να επανέλθουμε στις τάξεις με ασφάλεια. Θεωρώ ικανοποιητική την προσέλευση των μαθητών στις τάξεις. Οι δάσκαλοι επικοινωνούν με τους γονείς των μαθητών που λείπουν με στόχο να καταλάβουν ότι υπάρχει ασφάλεια και πρέπει να επαναφέρουν τα παιδιά τους στη τάξη. Από τη στιγμή που λειτουργεί το σχολείο σταματάει η τηλε εκπαίδευση. Τα παιδιά που δεν έρχονται σχολείο , απλά κάθονται σπίτι , δεν παίρνουν από κανέναν μαθήματα, πάνε πίσω στην ύλη.» καταλήγει ο κ. Κοκκόσης.
Για την κατάσταση της παρουσίας των μαθητών των γυμνασίων συζητήσαμε με τον κ. Δημήτρη Μαρκάτο , δ/ντη της Βάθμιας εκπαίδευσης.
Από τις τάξεις των Γυμνασίων της Κεφαλονιάς κατά μέρο όσο οι απουσίες είναι στο 25% των μαθητών , υπάρχουν και τμήματα τάξεων με ελάχιστους μαθητές . Το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την διαδικασία του κορονοϊού είναι δεδομένο. Έχουμε τρία επίπεδα χαρακτηρισμού περιοχών, είμαστε στο κόκκινο άρα τα σχολεία λειτουργούν κανονικά πλην των Λυκείων. Είχαν κλείσει τα σχολεία όταν είμασταν στο πράσινο λόγω αποφάσεων των δημοτικών αρχών και της Περιφέρειας λόγω κακοκαιρίας και για απολυμάνσεις.
Τα παιδιά που δεν πηγαίνουν στο σχολείο αυτό το διάστημα είναι φυσικό ότι κάποια στιγμή θα αντιμετωπίσουνπροβλήματα στην ύλη. Έτσι συνέβαινε και με τις μακρόχρονες απουσίες λόγω ασθένειας.
Το Υπουργείο Παιδείας είναι ενημερωμένο για τη συμμετοχή των μαθητών της Κεφαλονιάς στις τάξεις αλλά δεν ξέρω τι μπορεί να αποφασίσει εάν αλλάξει προς το χειρότερο το επιδημιολογικό περιβάλλον στο νησί μας.
Σίγουρα δεν είναι μια ευχάριστη κατάσταση αυτή που βιώνουμε και κυρίως για τα παιδιά. Συμμερίζομαι την αγωνία των γονιών, την έχω και εγώ. Να ευχηθώ σε όλους το καλύτερο, να φύγουμε γρήγορα από αυτή την κατάσταση και να ξαναβρούμε την καθημερινότητά μας, να ξαναδούμε όλα μας τα παδιά στις τάξεις τους” , καταλήγει ο κ. Μαρκάτος.
Τι λένε οι γονείς για την κατάσταση στα σχολεία.
Συνεχίζουν να δημοσιοποιούνται καταγγελίες συλλόγων γονέων προς την Υπουργό και τους δ/ντες Α και Β εκπαίδευσης του Νομού και να γίνονται παραστάσεις στον Αντιπεριφερειάρχη και στους Δήμους με αίτημα να κλείσουν τα σχολεία όσο διαρκούν τα έκτακτα μέτρα που έχουν επιβληθεί και όσο η Κεφαλονιά είναι στο κόκκινο.
Ακούστε την κυρία Σοφία Νεοφυτου φιλόλογο στο 3ο γυμνάσιο Αργοστολίου τι λέει για τα προβλήματα στο σχολείο της .
Αλλά είπαμε, στης Κεραμέως την πόρτα όσο θέλεις βρόντα..
Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς μετά το άνοιγμα των σχολείων είναι το παρακάτω εμαιλ που λάβαμε στο kefaloniapress απο γονιό:
“O σκοπός αγιάζει τα μέσα;”
Τι μπορεί κάποιος να πει και τι λόγια να βρει, για να σχολιάσει κάποιους Διευθυντές και κάποιες Διευθύντριες Δημοτικών Σχολείων που, προκειμένου να “αναγκάσουν” τους γονείς να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο, για να δείξουν ότι όλα κυλούν ομαλά στη σχολική ζωή, τους «εκβιάζουν» επικαλούμενοι/ες την ύλη που πρέπει να τρέξει; Διαμαρτυρονται-λεει- οι γονείς που στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο, γιατί τα δικά τους παιδιά μένουν πίσω στον γνωστικό τομέα, εξαιτίας κάποιων άλλων που “φοβούνται” να στείλουν τα δικά τους παιδιά στο σχολείο και τα κρατούν στο σπίτι.
Οι μεν λοιπόν και οι δε ή αλλιώς οι γονείς που φοβούνται και οι γονείς που δε φοβούνται. Και στη μέση οι Διευθυντες/τριες που” διατάζουν ” να προχωρήσει η ύλη, κρίνοντας “δεοντολογικό”, “ηθικό”, “δίκαιο” και “σωστό” η ύλη να διδάσκεται με παρόν το 1/3 ή το 1/2 των μαθητών/τριών εκάστου τμήματος.
Το ζητούμενο δεν είναι η ύλη. Το ζητούμενο είναι τα ανούσια και γελοία επιχειρήματα και μέσα που χρησιμοποιούν για να πιέσουν συναισθηματικά τους γονείς. Όχι δεν είναι τηλεφωνήματα ανησυχίας για την κατάσταση της υγείας των απόντων μαθητών τους. Είναι τηλεφωνήματα «πίεσης» για να αναγκαστούν οι γονείς να στείλουν τα παιδιά στο σχολείο και να δείξουν στην Υπουργό την υπακοή τους «προς τας υποδείξεις».
Ρωτάω αυτούς τους δ/ντες, διευθύντριες, αυτούς τους εκπαιδευτικούς. Πόση αξία μπορεί να έχει η “ύλη” μπροστά στην υγεία μας, στην υγεία των παιδιών μας; – που μετέρχονται, λοιπόν, οι Διευθύνσεις κάποιων τουλάχιστον Δημοτικών Σχολείων, με σκοπό να επαναφέρουν βεβιασμένα στην κανονικότητα τη σχολική ζωή. Ενεργούν αυτόβουλα ή κάτω από πιέσεις άνωθεν ασκούμενες; Όπως κι αν ενεργούν, λίγο ενδιαφέρει έναν γονέα που ο ίδιος είναι σε θέση να ξέρει και να αποφασίζει ποιο είναι το καλό για το παιδί του και αξιολογεί την κατάσταση με τα δικά του κριτήρια. Ο καθένας ας αποφασίζει το καλύτερο για το παιδί του, χωρίς να δέχεται κριτικές, επικρίσεις και συναισθηματικούς εκβιασμούς από κανέναν. Κυρίως είναι ανεπίτρεπτο όσοι Διευθύνουν να σπείρουν τη διχόνοια μεταξύ “των μεν” και “των δε”, για να πετύχουν τους στόχους τους.
Ας μείνουμε, λοιπόν, ενωμένοι σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς που διανύουμε κι ας προστατευθεί ο καθείς, όπως μπορεί, ας προστατεύσει τα παιδιά του, όπως μπορεί, εφόσον δεν το κάνουν “αυτοί” που πρέπει.
Ένας γονιός
Τι συμβαίνει πραγματικά στα σχολεία της Κεφαλονιάς; Μπορούν να λειτουργήσουν οι τάξεις με τον περιορισμένο αριθμό των μαθητών; «Μα και πριν τον κορονοϊό, όταν αντιμετωπίζαμε τις εποχικές γρίπες, λειτουργούσαμε με πολύ μικρό αριθμό μαθητών στις τάξεις» , ισχυρίζεται ο κ. Κοκκόλης.
Με μια διαφορά, επισημαίνουμε εμείς. Τα παιδιά πέρναγαν τη γρίπη στο σπίτι, στη φροντίδα των δικών τους και σε κάποιες περιπτώσεις στο Νοσοκομείο. Τώρα εάν αρρωστήσει παιδί στην Κεφαλονιά από κορονοϊό πρέπει να νοσηλευτεί . Στο Νοσοκομείο Αργοστολίου ΔΕΝ υπάρχει κρεβάτι για τη νοσηλεία παιδιών από κορονοϊό. Δεν υπάρχει μέριμνα ούτε καν για την υποδοχή κρούσματος σε παιδί γιατί ακόμα και το προκάτ που ο πρώην διοικητής Φώτης Μεσσάρης είχε φτιάξει για υποδοχή ύποπτων κρουσμάτων παιδιών, ο νυν διοικητής το μετέτρεψε σε εμβολιαστικό κέντρο. Επειδή λοιπόν στην Κεφαλονιά, παρά τις διαμαρτυρίες και εκκλήσεις γιατρών, δεν υπάρχουν στο Νοσοκομείο υποδομές υποδοχής και φροντίδας παιδικών κρουσμάτων από κορονοϊό, κρατάμε τα παιδιά ασφαλή στα σπίτια .
Και για αυτή την κατάσταση στο Νοσοκομείο οι μόνοι που δεν ευθύνονται είναι οι γονείς .
Αφού λοιπόν δεν έχουμε Νοσοκομείο με υποδομές να αντιμετωπίσει παιδικά περιστατικά , κυρία Κεραμέως, κύριε Κικίλια, τα παιδιά κάθονται στο σπίτι γιατί εσείς ¨φροντίσατε» για αυτό με την πολιτική σας. Ας μη ρίχνετε τώρα το μπαλάκι στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Το μπαλάκι είναι στο δικό σας γήπεδο και έχετε την απόλυτη ευθύνη για το πως λειτουργεί ένα Νοσοκομείο χωρίς μέριμνα για τα παιδιά.
Kefaloniapress