ΒΟΜΒΑ από Θεόφιλο : “Θέλουν να πάνε τα κρουαζιερόπλοια απέναντι, στην μαρίνα”!

1420
Μαρίνα Αργοστολίου

Χθες Τετάρτη βράδυ λίγο πριν να ολοκληρώσει την συνεδριάσή της η Τουριστική Επιτροπή του Δήμου Αργοστολίου, ο δήμαρχος Θεόφιλος Μιχαλάτος (και πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου) ζήτησε να κάνει μια ενημέρωση στα μέλη της επιτροπής.

Απομαγνητοφωνήσαμε τι ακριβώς είπε για να μην υπάρχει παρερμηνείες για ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα.

Είπε λοιπόν ο δήμαρχος :

Το πιο σπουδαίο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πόλη του Αργοστολίου είναι αυτό που επιχειρούν κάποιοι . Να μεταφερθεί το λιμάνι των κρουαζιεροπλοίων, να δένουν δηλαδή τα κρουαζιερόπλοια «απέναντι» (στη μαρίνα).

ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΜΙΧΑΛΑΤΟΣ

Μετά τους σεισμούς του 2014 το Υπουργείο ανέλαβε να φτιάξει το master plan του λιμένος Αργοστολίου και ενώ υπήρχε μελέτη σχεδόν έτοιμη, αδειοδοτημένη , που προέβλεπε να πάει το εμπορικό λιμάνι απέναντι εκεί που είναι το παλιό εργοστάσιο της ΔΕΗ, και να δημιουργηθούν θέσεις για άλλα δυο (2) κρουαζιερόπλοια εκεί που είναι τώρα τα κρουαζιερόπλοια , πήρε την μελέτη αυτή μια μελετήτρια του Υπουργείου και την άλλαξε.  Σε αυτή τη πρόταση προβλέπει να παραμείνει ως έχει το εμπορικό λιμάνι (στο Λιμεναρχείο) και τα κρουαζιερόπλοια να πάνε απέναντι (στη ΔΕΗ).  Αν συμβεί αυτό θα έχουμε μεν κρουαζιερόπλοια στο Αργοστόλι αλλά δεν θα έρχονται οι επιβάτες στη πόλη. Τα εκδρομικά λεωφορεία θα φεύγουν για τις εκδρομές εκτός Αργοστολίου και οι επιβάτες δεν θα έχουν σχέση με το Αργοστόλι.

ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΜΙΧΑΛΑΤΟΣ

Δίνουμε ενάμιση χρόνο μια μάχη σε συνεργασία με τον βουλευτή , τον αντιπεριφερειάρχη, τον υφυπουργό Υποδομών κ. Κεφαλογιάννη που είναι αρμόδιος, έχουμε πάει στα Υπουργεία, και στο Υπουργείο Ναυτιλίας . Ακόμα το πράγμα «παίζεται» . Την Παρασκευή (9/4) έχουμε τηλεδιάσκεψη με τον ΓΓ του Υπουργείου. Και αυτόν τον αγώνα πρέπει να βοηθήσουν οι φορείς , αν μπορούν, να βγάλουν ανακοίνωση , να μη δεχτούμε να γίνει αυτό το πράγμα. Πιστεύω ότι θα είναι έγκλημα για τις επόμενες γενιές. Αντί να έχουμε την μελέτη και να χρηματοδοτήσουμε την μετακίνηση του εμπορικού λιμανιού απέναντι , να αποσυμφορήσουμε τη πόλη από τα φορτηγά και να δημιουργήσουμε υποδομή στο λιμάνι Αργοστολίου για περισσότερα κρουαζιερόπλοια και περισσότερους επιβάτες στην πόλη, πάει να δημιουργηθεί το αντίθετο. Αυτό είναι το καθοριστικό που πρέπει να βοηθήσουμε όλοι.

Aυτά είπε ο δήμαρχος Αργοστολίου και πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Θεόφιλος Μιχαλάτος , λίγο πριν λήξει η συνεδριάση της τουριστικής επιτροπής του Δήμου Αργοστολίου, αυτά που ήξερε και παλεύει ενάμιση χρόνο αλλά τώρα ενημέρωνει δημόσια.

Επειδή αυτό το διάστημα το Kefaloniapress προετοιμάζει , στις 20 Απριλίου, μεγάλο Live forum για την κατάσταση των λιμανιών του νησιού , με την συμμετοχή του ΓΓ του Υπουργείου Ναυτιλίας κ. Βαγγέλη Κυριαζόπουλου, έχουμε εντοπίσει το πρόβλημα .

Το Υπουργείο Υποδομών μετά τους σεισμούς του 2014 έκανε τη μελέτη για το Λιμάνι Αργοστολίου, το περίφημο “master plan”

Αυτή η μελέτη θα πρέπει να αδειοδοτηθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας , και είναι στην αρμοδιότητα του ΓΓ  κ. Κυριαζόπουλου.  Το θέμα μετά από την επιστολή του Λιμενικού Ταμείου έχει «παγώσει» και αναζητούνται εναλλακτικές λύσεις. Σε αυτή τη διαδικασία βρισκόμαστε σήμερα.

Αντί δηλαδή να κάνουμε ένα βήμα μπροστά στον εκσυγχρονισμό και ανάπτυξη των λιμανιών μας, θα πάμε δέκα βήματα πίσω να κρατήσουμε τα κεκτημένα!

Η συστράτευση για το καλύτερο εναλλακτικό σενάριο αξιοποίησης των λιμανιών μας, είναι απαραίτητη. Είναι αναγκαία.

Με το Live forum στις 20/4 το Kefaloniapress θα αναδείξει το πρόβλημα στα πλαίσια του διαλόγου με τα αρμόδια Υπουργεία και Φορείς, διεκδικώντας το καλύτερο για το νησί μας.

Ελένη Δ. Χιόνη

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σχόλιο

  1. Αγαπητή κα Χιόνη,

    Σε συνέχεια του δημοσιεύματός σας, θα ήθελα να θέσω ορισμένα ερωτήματα:

    Ποιές εμπορικές ανάγκες εξυπηρετεί σήμερα το λιμάνι Αργοστολίου; Υπάρχει εκτίμηση για μελλοντική αύξηση (την επόμενη δεκαετία τουλάχιστον) της εμπορικής δραστηριότητας και, επομένως, ανάγκη για κατασκευή ή/και αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών του Αργοστολίου;;

    Υπάρχουν τέτοιες ανάγκες και εκτιμήσεις που να δικαιολογούν την σκοπιμότητα και κυρίως την βιωσιμότητα μιας μεγάλης δημόσιας επένδυσης σε νέες υποδομές ελλιμενισμού εμπορικών (φορτηγών) πλοίων;;

    Δηλώνεται στην μελέτη/πρόταση του Υπουργείου ότι η ανάπτυξη νέων θέσεων για κρουαζιερόπλοια στην περιοχή της παλιάς ΔΕΗ πρόκειται να καταργήσει τις υπάρχουσες υποδομές (μπαστούνι) στο Αργοστόλι;;

    Μήπως πρόκειται για αύξηση των θέσεων και των δυνατοτήτων υποδοχής κρουαζιερόπλοιων στον κόλπο του Αργοστολίου, από την οποία μπορεί να επωφεληθεί συνολικά η τουριστική βιομηχανία στην Κεφαλονιά και όχι μόνον η πόλη του Αργοστολίου;;

    Μπορεί η πόλη να “σηκώσει” το βάρος (φέρουσα ικανότητα) της δημιουργίας νέων θέσεων ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων στην σημερινή θέση (Κυανή Ακτή), χωρίς να επιβαρυνθεί η λειτουργικότητα της πόλης για το παρόν και το μέλλον, αλλά και η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στους επισκέπτες, κυρίως κατά τους θερινούς μήνες;;

    Η Κεφαλονιά διαθέτει δύο λιμένες που εξυπηρετούν εμπορικές και επιβατικές ανάγκες, σε τοποθεσίες επιλεγμένες ώστε να μειώνουν κατά το δυνατόν το κόστος μεταφοράς. Τι ακριβώς θα εξυπηρετούσε ένα νέο εμπορικό κατ’ αποκλειστικότητα λιμάνι στην παλιά ΔΕΗ;;

    Μήπως θα έπρεπε να αναζητηθούν άλλες λύσεις για δραστηριότητες που επιβαρύνουν την λειτουργία της πόλης και οι οποίες μπορεί (εκ των πραγμάτων) και να έχουν ορισμένο χρονικό ορίζοντα;;

    Αυτά τα ερωτήματα θα έπρεπε ίσως να τεθούν και να απαντηθούν στον δημόσιο διάλογο, πριν σημάνει γενικό προσκλητήριο για συστράτευση και κινητοποίηση.

    Γιώργος Τσακαρισιάνος

Comments are closed.