ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ – ΙΘΑΚΗΣ (ΕΛΜΕ-ΚΙ)
14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 – ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Συγκέντρωση έξω από την Αντιπεριφέρεια στις 1 το μεσημέρι
- Ουσιαστικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία.
- Ολοκληρωμένο σχέδιο αντιμετώπισης των μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που δημιούργησε ή όξυνε η πανδημία!
- Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και του Νέου Συστήματος Εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, αγαπητοί γονείς, μαθητές,
Ένα χρόνο τώρα βιώνουμε τα τραγικά αποτελέσματα της αντιλαϊκής διαχείρισης της πανδημίας στη ζωή και την υγεία, στη μόρφωση και συνολικά στα δικαιώματά μας.
Η πανδημία, με τις αλλεπάλληλες παλινωδίες της κυβέρνησης, συνεχίζει να καλπάζει χωρίς φρένο.
Επιβεβαιώνεται στην πράξη ότι οι κυβερνητικές επιλογές δεν έχουν ως κριτήριο την ανάγκη προστασίας της υγείας, αλλά τις προτεραιότητες της αγοράς. Το αποτέλεσμα που βιώνουμε εδώ και ένα χρόνο είναι από την μια ένα μορφωτικό έγκλημα διαρκείας απέναντι στους μαθητές που ξεροσταλιάζουν 5 μήνες τώρα πίσω από τις οθόνες και από την άλλη βία, τρομοκρατία, νομοθέτηση σκληρών αντιεκπαιδευτικών μέτρων και αναδιαρθρώσεων (αξιολόγηση, τρίμηνα, επαγγελματική εκπαίδευση, τράπεζα θεμάτων, αστυνομία στα πανεπιστήμια, κ.α.).
Την ίδια ώρα η κυβέρνηση δεν πήρε κανένα μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων από την αρχή της χρονιάς, με αποτέλεσμα να κλείσουν όλα τα σχολεία για πέντε συνεχόμενους μήνες.
Σήμερα επιστρέφουμε πάλι στα σχολεία όπως ακριβώς έκλεισαν, χωρίς να αραιώσουν οι μαθητές ανά τάξη, χωρίς να μεταφέρονται στα λεωφορεία με 50% πληρότητα, χωρίς να παρακολουθείται με οργανωμένο τρόπο η πανδημία,, χωρίς να έχουν εμβολιαστεί οι εκπαιδευτικοί κ.α.
Το μόνο «μέτρο» που ανακοίνωσε η κυβέρνηση είναι το self-test μεταφέροντας για μια ακόμη φορά τις δικές της ευθύνες στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
Το διάστημα, της πολύμηνης αναστολής λειτουργίας των σχολείων, η αμφίβολη -σε σχέση με τα εκπαιδευτικά της αποτελέσματα –τηλεκπαίδευση, συσσώρευσε νέα προβλήματα. Χιλιάδες μαθητές είτε έχουν συσσωρεύσει μεγάλα εκπαιδευτικά κενά, είτε ετοιμάζονται να δώσουν πανελλαδικές, έχοντας προετοιμαστεί μόνο πίσω από μια οθόνη, μεγαλώνοντας έτσι το άγχος, ο φόβος και η ανασφάλειά τους. Οι ισχυρισμοί κυβέρνησης και υπουργείου πως «όλα έγιναν καλώς», πως «η εκπαίδευση μετασχηματίστηκε», και πως «η τηλεκπαίδευση εξισώνεται εκπαιδευτικά με τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία» είναι απαράδεκτοι, αφού διαπιστωμένα οξύνθηκαν τα εκπαιδευτικά – μαθησιακά κενά. αλλά και οι ταξικοί φραγμοί και οι ανισότητες στην Εκπαίδευση.
Σε αυτήν την ζοφερή κατάσταση οι εκπαιδευτικοί όλο αυτό το διάστημα, χωρίς καμία στήριξη, σταθήκαμε δίπλα στους μαθητές μας με όλα τα μέσα. Κρατήσαμε αναμμένη τη φλόγα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Συλλογικά και αγωνιστικά καθυστερήσαμε και ακυρώσαμε τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης, όπως να μπουν κάμερες στις τάξεις ή να γίνουν οι καθηγητές καταδότες των μαθητών που αγωνίζονται. Σταματήσαμε την εφαρμογή της βαθιά αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης.
Σήμερα που δεν υπάρχει κανένα ουσιαστικό σχέδιο αντιμετώπισης των προβλημάτων, χρηματοδότησης των σχολείων, μπαίνουμε και πάλι μπροστά στον αγώνα και απαιτούμε:
Για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων το αμέσως επόμενο διάστημα απαιτούμε:
- Άμεσα επαναλαμβανόμενα τεστ, ανά εβδομάδα σε όλα τα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ.
- Προτεραιότητα των εκπαιδευτικών στον εμβολιασμό, υλοποίηση του σχεδίου από σήμερα.
- Μέτρα για την αραίωση των μαθητών ανά τάξη.
- Άμεσα μέτρα στήριξης των μαθητών για τις τεράστιες ελλείψεις που έχουν δημιουργηθεί.
- Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και του νέου συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια.
- Να μη γίνουν προαγωγικές εξετάσεις σε Γυμνάσιο και Λύκειο.
Για μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας, μαζί με τους υγειονομικούς :
- Μαζικές προσλήψεις μόνιμων γιατρών, νοσηλευτών και υγειονομικών.
- Να λειτουργήσει η ΜΕΘ και άλλα αναγκαία τμήματα στο Γ.Ν. Αργοστολίου.
- Πλήρη επίταξη, άνευ όρων, κλινών, κλινικών, κρεβατιών ΜΕΘ, εξοπλισμού εργαστηρίων και του προσωπικού του ιδιωτικού τομέα.
Για τη λειτουργία των σχολείων την επόμενη σχολική χρονιά :
- Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη. Κατάργηση όλων των νόμων που αυξάνουν τον μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα.
- Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων και ΕΕΠ-ΕΒΠ. Μονιμοποίηση των χιλιάδων αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Κατάργηση το ν. 4589/19 του ΣΥΡΙΖΑ. Κατάργηση των τρίμηνων συμβάσεων, του θεσμού των Ωρομίσθιων και ΑΜΩ, των προσλήψεων εκτός πινάκων. Μέτρα στήριξης των αναπληρωτών .
- Κρατικό και τοπικό σχέδιο ανάπτυξης των σχολικών υποδομών, σχεδιασμός για ανέγερση νέων σχολικών μονάδων με βάση τις ανάγκες. (ΓΕΛ Ληξουρίου, 2ο και 3ο Γυμνάσια Αργοστολίου, Γυμνάσια – Λύκεια Πάστρας, Μεσοβουνίων.
- Αυξημένη κρατική χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, για να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες που δημιουργήθηκαν όλο αυτό το διάστημα.
- Αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και της σχολική ύλης. Εντοπισμός μαθησιακών κενών που προέκυψαν και παιδαγωγικός σχεδιασμός για την αντιμετώπισή τους.
- Να λειτουργήσουν τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και ΠΔΣ με προσλήψεις.
- Προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε όλα τα σχολεία. Ενίσχυση των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Στελέχωση των ΚΕΣΥ με όλο το αναγκαίο προσωπικό.
- Να αναβαθμιστούν εδώ και τώρα οι τεχνολογικές υποδομές των σχολείων με ενίσχυση σε πόρους και υλικό όλων των ψηφιακών λειτουργιών τους, που θα υποστηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία και δε θα την υποκαθιστούν. Απεμπλοκή των ιδιωτών από τις λειτουργίες του σχολείου.
- Κατάργηση όλων των νομοθετικών διατάξεων που γενικεύουν τη λεγόμενη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και εκτός πανδημίας, των διατάξεων για τις κάμερες στις τάξεις.
- Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για τη λεγόμενη αξιολόγηση στα σχολεία (ν. 4692/2020, Υ.Α για εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση, διατάξεις για εσωτερικό κανονισμό).
Όλοι μαζί ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ – ΜΑΘΗΤΕΣ – ΓΟΝΕΙΣ στην συγκέντρωση την Τετάρτη 14/4 στις 1 το Μεσημέρι έξω από την Αντιπεριφέρεια
Διεκδικούμε τις δικές μας σύγχρονες ανάγκες στην υγεία και την εκπαίδευση
ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ 12 Απρίλη 2021 Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΚΙ