Συνεχίζουμε να δημοσιεύουμε απόψεις και συζητήσεις για το master plan του λιμένος Αργοστολίου , το οποίο το kefaloniapress παρουσίασε σε δημόσιος Live forum (δείτε το εδω).

Δημοσιεύτηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ η 90/2021 απόφαση του ΔΣ Αργοστολίου (ΑΔΑ: Ψ4Δ446ΜΓΤΤ-ΡΙΩ) με θέμα «Λήψη απόφασης σχετικά με την επικείμενη επικαιροποίηση του Master Plan Λιμένος Αργοστολίου.».

Είναι άξιο προσοχής ότι ενώ το θέμα πήγε σε …κατεπείγουσα συνεδρίαση  του Δημοτικού Συμβουλίου Αργοστολίου και μάλιστα … Μεγάλη Τετάρτη,  δημοσιεύτηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ μετά από… 22 ημέρες στις 19/5/2021, επιβεβαιώνοντας την αντιπολίτευση ότι ο λόγος για την άρον – άρον συνεδρίαση ήταν για να γίνει «ξεπέτα» του θέματος και να παρθεί βιαστικά η απόφαση για ένα σημαντικό Αργοστόλι θέμα . Να υπενθυμίσουμε ότι ο δήμαρχος Θεόφιλος Μιχαλάτος γνώριζε για το Master Plan πάνω από χρόνο και επί πλέον η κατάθεσή του master plan θα γίνει στο Υπουργείο Υποδομών  σε … 9 μήνες  από σήμερα, δηλαδή τέλη του Ιανουαρίου 2022 ! Κατά τα άλλα η συνεδρίαση κρίθηκε ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΥΣΑ !

Από την απόφαση του ΔΣ θα δημοσιεύσουμε τις τοποθετήσεις του Μάκη Φόρτε επικεφαλής της παράταξης «για την Επόμενη Μέρα» , και του Γιάννη Κουρούκλη επικεφαλής της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση».

Η τοποθέτηση του Μάκη Φόρτε

Μάκης Φόρτες

(Επισήμανση: Προσέχτε την τελευταία παράγραφο όπου ο Μ. Φόρτες καταγγέλλει τον δήμαρχο Θεόφιλο Μιχαλάτο για την «αναίτια και προκλητική φραστική επίθεση που δέχθηκε από τον Δήμαρχο κ. Μιχαλάτο»)  

  1. Το θέμα εισάγεται απαράδεκτα αποσπασματικά και περίεργα επιλεκτικά μόνο για το εμπορικό λιμάνι, όταν οι προτεινόμενες παρεμβάσεις στο σύνολό τους για το Αργοστόλι με όλες τις εναλλακτικές λύσεις (με μικρές παρατηρήσεις) εκτοξεύουν αναπτυξιακά και τουριστικά την πόλη  από το Μαϊστράτο μέχρι την Γέφυρα – εκτός της πρότασης να παραμείνει το εμπορικό λιμάνι στη σημερινή του θέση εντός της πόλης η οποία ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ δεν πρέπει να επιλεγεί.

Εν ολίγοις η επικαιροποίηση του Master Plan Λιμένος Αργοστολίου εισάγεται από την Δημοτική Αρχή για λήψη απόφασης στο Δημοτικό Συμβούλιο με την εισήγηση να ασχολείται ανεξήγητα με ένα μόνο μέρος αυτού.

Μια απο τις προτάσεις του master plan λιμένος Αργοστολίου 2021

 2.Το θέμα σχετικά με την επικείμενη επικαιροποίηση  του Master Plan Λιμένος Αργοστολίου εισάγεται ως κατεπείγον όταν είναι γνωστό, όπως ενημέρωσε ο Βουλευτής κ. Καππάτος στην τοποθέτησή του, από την 1η Φεβρουαρίου 2020 όταν ενημέρωσε ο αρμόδιος Υφυπουργός κ. Κεφαλογιάννης κατά την επίσκεψή του στην Κεφαλονιά και όταν επί πλέον πριν λίγες ημέρες στις 13/4/2021 δόθηκε από το Υπουργείο η 3η παράταση ολοκλήρωσής του (Master Plan) μέχρι 23/1/2022, οπότε και δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως κατεπείγον προκειμένου να εκφραστεί  άμεσα η βούληση του Δημοτικού Συμβουλίου για την χρήση του Λιμανιού του Αργοστολίου εν όψει «της επικείμενης επικαιροποίησης του Master Plan» όταν υπάρχει περιθώριο … 9 μηνών για να αποφανθεί το Δημοτικό Συμβούλιο.  

  1. Το θέμα εισάγεται για λήψη απόφασης με εισήγηση με σχέδιο απόφασης – ψήφισμα που δόθηκε στα μέλη του συμβουλίου 28 λεπτά μετά την έναρξη της συνεδρίασης και της εισήγησης του εισηγητή, γεγονός απαράδεκτο για τη σοβαρότητα και τον κατεπείγοντα χαρακτήρα που αποδίδει σε αυτό η Δημοτική Αρχή..
  1. Το θέμα εισάγεται για λήψη απόφασης με στοιχεία για την προτεινόμενη λύση από την Δημοτική Αρχή βάση του Master Planμ του 2002 τα οποία σήμερα είτε έχουν παρέλθει οι σχετικές εγκριτικές αποφάσεις των αρμοδίων φορέων (π.χ. περιβαλλοντικοί όροι) είτε ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ με χαρακτηριστικότερο όλων το ιδιοκτησιακό της περιοχής το οποίο από την ΔΕΗ έχει περάσει σε ιδιώτη.

Και μόνο αυτό το τελευταίο στοιχείο του ιδιοκτησιακού στην περιοχή αλλάζει άρδην όλα τα δεδομένα και πρέπει επ’ αυτού να έχουμε την γνώμη των ειδικών και του Υπουργείου.

Όπως επίσης πρέπει να υπάρξει ΠΡΙΝ την δικιά μας απόφαση η γνώμη των ειδικών λιμενολόγων και του Υπουργείου για τη λύση που τέθηκε από τον Καπετάνιο Κρουαζιερόπλοιων κ. Στεφανάτο στο χθεσινό forum της τοπικής ιστοσελίδας kefaloniapress παρουσία του Δημάρχου κ. Μιχαλάτου ο οποίος και πρότεινε για αυτήν ακριβώς την λύση να ζητηθεί η γνώμη ειδικών λιμενολόγων και του Υπουργείου, κάτι το οποίο σήμερα και δίχως καμία εξήγηση το αντιπαρέρχεται.

Η πρόταση αυτή της ολιγοήμερης αναβολής προκειμένου να αποφανθεί το Δημοτικό Συμβούλιο με ολοκληρωμένη γνώση των ΝΕΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ που έχουν υπάρξει από το 2002 μέχρι σήμερα και σε συνάρτηση των νέων προτάσεων (π.χ. του κ. Στεφανάτου) είναι σημαντικό ότι διατυπώθηκε από τους παρευρισκόμενους κ.κ. Βουλευτή Παναγή Καππάτο και Αντιπεριφερειάρχη Σταύρο Τραυλό.

Με βάση όλα τα παραπάνω η πρόταση μου προς το Δημοτικό Συμβούλιο είναι:

Με αδιαπραγμάτευτες θέσεις επί του σχεδίου του Master Plan Λιμένος Αργοστολίου

1). Το εμπορικό λιμάνι να χωροθετηθεί εκτός της πόλης του Αργοστολίου και της σημερινής του θέσης.

2) Να υπάρξουν προτάσεις για την συνολική αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού του Αργοστολίου και της ευρύτερης περιοχής με βάση τα σημερινά δεδομένα και φυσικά λαμβάνοντας υπόψη την τελική λύση για τη θέση του εμπορικού λιμένα.

Ζητάμε από το Υπουργείο

Εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος (όχι περισσότερο του μηνός) να σταλεί στο Δήμο Αργοστολίου επικαιροποιημένη η πρόταση για το Master Plan Λιμένος Αργοστολίου επί της οποίας θα συζητήσει και θα αποφασίσει το Δημοτικό Συμβούλιο στο σύνολό της και όχι αποσπασματικά.

Τέλος θέλω να καταγγείλω ότι για δεύτερη φορά στην διάρκεια της θητείας του σημερινού Δημοτικού Συμβουλίου (η πρώτη ήταν στην 8η συνεδρίαση του 2020 στις 10/3/2020), δέχθηκα αναίτια και προκλητική φραστική επίθεση από τον Δήμαρχο κ. Μιχαλάτο ο οποίος διαστρεβλώνοντας την προηγηθείσα ξεκάθαρη θέση μου, η οποία αναφέρθηκε προηγούμενα, για το Master Plan Λιμένος Αργοστολίου και την θέση του εμπορικού λιμένος, προέβη σε απαράδεκτους χαρακτηρισμούς, πολύ περισσότερο αφού προέρχονταν από τον Δήμαρχο, σε σχέση με το πρόσωπό μου και την 12χρονη θητεία μου ως Δήμαρχος Αργοστολίου, εμφανώς με συκοφαντική πρόθεση αφού η θέση μου για το συγκεκριμένο θέμα δεν άφηνε περιθώρια παρερμηνειών .

Επισημαίνω ότι τα γεγονότα και η συκοφαντική επίθεση του κ. Μιχαλάτου είναι καταγεγραμμένα στα μαγνητοφωνημένα πρακτικά αλλά και το σχετικό βίντεο».

 Η τοποθέτηση του Γιάννη Κουρούκλη

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΡΟΥΚΛΗΣ

Ως Λαϊκή Συσπείρωση θεωρούμε ότι είναι σημαντικό να δούμε ποιο είναι το πλαίσιο που κινούμαστε όταν μιλάμε για λιμάνια, όταν μιλάμε για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, όταν μιλάμε για μεταφορές. Τίθενται επομένως μια σειρά ερωτημάτων σε σχέση με το συζητούμενο master plan του λιμανιού του Αργοστολίου και την συζήτηση που έχει ανοίξει:

  • Με τι κριτήρια γίνεται η λεγόμενη αναβάθμιση του λιμανιού Αργοστολίου;
  • Ποιών ανάγκες θα εξυπηρετήσει; Τις λαϊκές για φθηνές, ασφαλείς και σύγχρονες συγκοινωνίες (που αφορά εμάς) ή των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων;
  • Με ποιο μοντέλο συγκοινωνιών σχεδιάζεται;
  • Ποιος θα το κατασκευάσει και με ποιες συνέπειες για κατοίκους – περιβάλλον – πόλη;
  • Σε τίνος ιδιοκτησία θα ανήκει;

Το πλαίσιο των απαντήσεων που λίγο ως πολύ δόθηκαν τόσο με το ίδιο το κείμενο του master plan του λιμένα Αργοστολίου, είναι επί λέξει: «… η ενίσχυση της θέσης του Λιμένα στη λιμενική αγορά στην οποία δραστηριοποιείται σε ένα εντεινόμενο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Η ολοκλήρωση του MP θα διευκολύνει επίσης την προσέλκυση ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων για την ανάπτυξη του λιμένα….» δηλαδή της σημερινής συγκεκριμένης κοινωνίας που ζούμε, με το σύνθημα: “ανταγωνιστικότητα πλοίων – ναυτιλιακών εταιριών – λιμανιών κι επιχειρήσεων” που σημαίνει τα πάντα εμπορεύματα· πλήρωνε για να έχεις, δηλαδή, καπιταλισμός. Ο λαός θα πληρώσει τις επενδύσεις των καπιταλιστών και μετά θα πληρώνουμε και τις υπηρεσίες τους.

Master Plan Λιμένος Αργοστολίου έτους 2003

Το συζητούμενο master plan του λιμένα Αργοστολίου και η αντιπαράθεση και η συζήτηση που έχει ξεσπάσει και έχει σκόπιμα επικεντρωθεί για  την παραμονή του εμπορικού τμήματος του λιμανιού στο χώρο που λειτουργεί σήμερα ή η μεταφορά του στην περιοχή του Δραπάνου  δεν αφορά τα λαικά συμφέροντα, τις ανάγκες της μεγάλης πλειοψηφίας του λαού. Η ανελέητη αντιπαράθεση αφορά την διαμάχη μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων. Η παραμονή του εμπορικού τμήματος εντός της πόλεως του Αργοστολίου πλήττει την μεγάλη πλειοψηφία του λαού του Αργοστολίου γιατί δημιουργεί μεγάλα κυκλοφοριακά , συγκοινωνιακά και προβλήματα ασφαλείας και πλήττει τους μικρούς επαγγελματίες του τουρισμού στο Αργοστόλι λόγω της χρήσης του λιμανιού από την ΙΟΝΙΑΝ ΚΑΛΚ και της φόρτωσης στόκου, και γι’ αυτό μας βρίσκει αντίθετους. Η μεταφορά όμως του εμπορικού λιμανιού στον Δράπανο με αυτή την χρήση θίγει τους κατοίκους και μικρούς καταλυμματίες της περιοχής και γίνεται σε μια ευαίσθητη περιβαλλοντικά περιοχή και δεν μπορεί να μας αφήσει αδιάφορους αφού θα δημιουργήσει τα ίδια προβλήματα με αυτά που υπάρχουν στην πόλη του Αργοστολίου.

Επιπλέον στο συζητούμενο master plan του λιμένα Αργοστολίου προβλέπονται μεταξύ των άλλων η κατασκευή νέου προβλήτα κρουαζιερόπλοιων, η χωροθέτηση τμήματος Mega & Luxury Yachts, νότια του εμπορικού τμήματος και έως την δημοτική αγορά, για την δημιουργία θέσεων ελλιμενισμού μεγάλων θαλαμηγών, η χωροθέτηση τμήματος ανεφοδιασμού των σκαφών στα κρηπιδώματα έμπροσθεν της δημοτικής αγοράς, η θέση χώρου για υδροπλάνα. Εάν σκεφθεί κανείς ότι εντός του κόλπου του Αργοστολίου υπάρχουν και λειτουργούν ιχθυοκαλλιέργειες αντιλαμβάνεται κανείς τον υπερκορεσμό του κόλπου του Αργοστολίου που αντικατοπτρίζει την αντιπαράθεση των αντιτιθέμενων επιχειρηματικών συμφερόντων ( βιομηχανικού, τουριστικού , εφοπλιστικού  κεφαλαίου και ιχθυοκαλλιεργειών)  και την προσπάθεια συγκερασμού τους στο προτεινόμενο master plan, που είναι όμως αδύνατη λόγω της αναρχίας της ανάπτυξης που είναι σύμφυτη με το ίδιο το καπιταλιστικό σύστημα.

Επομένως το καίριο ερώτημα είναι: βελτίωση του λιμανιού για το λαό ή το κεφάλαιο; Η θέση μας είναι ότι τα λιμάνια όπως και του Αργοστολίου πρέπει να είναι δημόσια – λαική περιουσία, στην υπηρεσία του λαού και των αναγκών του. Να παρέχεται ακτοπλοϊκό έργο φτηνό στη μεταφορά ανθρώπων και εμπορευμάτων 365 μέρες το χρόνο, με πλοία γρήγορα και ασφαλή, και σε αυτή την κατεύθυνση χρειάζονται μελέτες και έργα εκσυγχρονισμού των λιμανιών μέσα από δημόσιες επενδύσεις και κεντρικό σχεδιασμό και από έναν Ενιαίο Δημόσιο Φορέα Συγκοινωνιών – Μεταφορών, ώστε να πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις.

Οι προτάσεις και οι θέσεις των άλλων δυνάμεων στο Δ.Σ. σχετικά με την αναβάθμιση του λιμανιού του Αργοστολίου βρίσκονται στο αντίποδα των λαικών συμφερόντων, είτε αυτοί είναι οι κάτοικοι του Αργοστολίου, είτε οι κάτοικοι του Δραπάνου, είτε οι μικροεπαγγελματίες της πόλης του Αργοστολίου και των χωριών.

****

 

 

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις