Στις 20 Απριλίου 2021 το kefaloniapress διοργάνωσε διαδικτυακή συζήτηση με βασικό ερώτημα «Τι λιμάνια έχει ανάγκη η Κεφαλονιά σήμερα και στο μέλλον».

Μια συζήτηση που γίνεται για πρώτη φορά στο νησί μας. Μας τίμησαν με την παρουσία τους : ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Βαγγέλης Κυριαζόπουλος, o βουλευτής του Νομού Παναγής Καππάτος, οι Δήμαρχοι της Κεφαλονιάς Θεόφιλος Μιχαλάτος , Γιώργος Κατσιβέλης , Μάκης Μονιάς , εκπρόσωποι των δυο ακτοπλοϊκών εταιριών που συνδέουν το νησί μας με την ηπειρωτική Ελλάδα και άλλα νησιά Levante Ferries και Ionian Sea Ferries , oι αντιπεριφερειάρχες Σταύρος Τραυλός και Μανώλης Ορφανουδάκης , ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος Δημήτρης Σπανός, οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιριών Levante Ferries και Ionian Sea Ferries κ. Στράτης Απέργης και κα Ελπίδα Κατσαϊτη αντίστοιχα. (Δείτε εδω το video και τη λίστα όλων των συμμετεχόντων).

ΝΙΚΟΛΑΣ ΦΑΡΑΝΤΟΥΡΗΣ

Tη συζήτηση συντόνιζε ο Νικόλαος Φαραντούρης, Διδάκτωρ Ευρωπαϊκού Δικαίου και Δικαίου Θαλασσίων Μεταφορών του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης . Καθηγητής της Ευρωπαϊκής Έδρας Jean Monnet στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς.

Η επιτυχία του forum ξεπέρασε κάθε προσδοκία και τα σύνορα της Κεφαλονιάς! Τόσο στη διάρκειά του όσο και τις επόμενες ημέρες λάβαμε και συνεχίζουμε να λαβαίνουμε προτάσεις, παρατηρήσεις και ιδέες για νέες συζητήσεις.

Λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντος , μετά την απομαγνητοφώνηση της συζήτησης, θα παρουσιάσουμε σε ειδικές αναρτήσεις βασικές εισηγήσεις των συμμετεχόντων με τους προβληματισμούς και τις προτάσεις που ανέπτυξαν και παρουσίασαν.

Εχουμε παρουσιάσει ήδη την παρέμβαση του Γενικού Δ/ντη της Levante Ferries κ. Στράτη Απέργη  (Διάβασε εδω ).

Σήμερα σε αυτή την ειδική ανάρτηση καταγράφουμε την παρέμβαση της  IONIAN SEA FERRIES,  στο forum, την παρουσίαση των προβλημάτων που έχει καταγράψει η εταιρία στο λιμάνι Ληξουρίου κυρίως, έτσι όπως παρουσιάστηκαν απο την κα Ελπίδα Κατσαϊτη μέλος του ΔΣ της εταιρίας .

Η IONIAN SEA FERRIES είναι η δεύτερη ακτοπλοϊκή εταιρία που συνδέει το νησί μας με την ηπειρωτική ελλάδα μέσω της γραμμής Σάμη – Αστακός ,  και με τα άλλα νησιά του Ιονίου στις διαδρομές Σάμη _ Ιθάκξ,  Σάμη Λευκάδα και Πεσσάδα – Ζάκυνθος.

ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΤΣΑΪΤΗ – εκπρόσωπος IONIAN SEA FERRIES

Το λιμενικό ταμείο είναι ένας φορέας εξαιρετικά σημαντικός. Ασχολείται με τα λιμάνια, τα οποία φέρνουν έσοδα στη χώρα μας αλλά και αποτελούν τη πρώτη εικόνα,που παίρνει ο επισκέπτης, όταν έρχεται στη χώρα αφενός και αφετέρου ένα σημείο όμως που κάποιοι άνθρωποι επενδύουν.

Εκτιμώ λοιπόν ότι στις θέσεις αυτές,  πρέπει να υπηρετούν ως πρόεδροι άνθρωποι σχετικοί με το αντικείμενο και με ένα επίπεδο γνώσεων και ακριβώς το ίδιο ισχύει και για τα μέλη του Δ.Σ.

Αν αυτό δεν συμβαίνει, η ζωή όλων μας ανεξαιρέτως γίνεται πάρα πολύ δύσκολη.

Σαν εταιρεία  έχουμε στη γραμμή Ληξούρι-Αργοστόλι 6 σκάφη. Μαζί με την ΛΗΞΟΥΡΙ Α.Ε. και με την IONIAN Lines έχουμε συνολικά 9 σκάφη, τα οποία δραστηριοποιούνται στη γραμμή Σάμη-Ιθάκη-Αστακός και Πεσσάδα-Σχοινάρι-Ζακύνθου και Λευκάδα, Κεφαλλονιά.

Εκείνο που ζητάμε εμείς από το Λ.Τ. είναι:

1)  ΠΡΟΣΚΡΟΥΣΤΗΡΕΣ.

Τα αιτήματά μας είναι σχεδόν τα ίδια με αυτά πουέχει και η Levante Ferries. Οι προσκρουστήρες οι δικοί μας βέβαια δεν είναι τόσο μεγάλοι όσο είναι της Levante Ferries, δεν είναι σαν αυτούς τους  προσκρουστήρες που ζητάνε τα κρουαζιερόπλοια. Είναι μικροί με ρόδες παλιές από αεροπλάνα.   Όμως ματαίως τους ζητάμε δυο-τρία χρόνια. Τίποτα δεν γίνεται.

Απ’ ότι βλέπετε στις φωτογραφίες,  χρησιμοποιούμε λάστιχα από τρακτέρ, από παλιά φορτηγά και κορμούς δένδρων. Αυτά τα έχουμε τοποθετήσει με αλυσίδες σε ώρες δύσκολες, σε ώρες με δυνατούς καιρούς, προκειμένου να γλιτώσουμε τασκάφη μας. Με τον Ιανό η κατάσταση ήταν δραματική. Τα σκάφη χτυπούσαν στο μώλο, έσπαζαν οι κάβοι και τα πληρώματα μέρα-νύχτα κρεμούσαν λάστιχα από τρακτέρ, όπως μπορούσαν, για να αποφύγουμε χειρότερα. Αυτές όμως είναι τριτοκοσμικές καταστάσεις, που δεν επιτρέπονται σε ένα λιμάνι,που εννοείται, ότι πρόσφατα διορθώθηκε από τους σεισμούς.

Η αλληλογραφία μας στο Λ.Τ. είναι συνεχής. Καμία απάντηση. Αυτό δεν νομίζω ότι έχει ξαναγίνει. Και τα τηλεφωνήματα είναι άπειρα.

Το χειρότερο απ’ όλα,πρόσφατα το θέμα αυτό μπήκε στο Δ.Σ. Αν το πιστεύει άνθρωπος, απορρίφθηκε. Η δαπάνη, όπως ετέθηκε στο Δ.Σ., είναι 25.000 ευρώ και το απορρίψανε. Γιατί το απορρίψανε; Απ’ ότι πληροφορήθηκα, γιατί η δαπάνηείναι μεγάλη, τη στιγμή που το ίδιο το Δ.Σ. έχει πληρώσει πολύ μεγαλύτερες δαπάνες για άλλα θέματα, τα οποία πετάνε μάτια και το λέω μετά λόγου γνώσεως.

Άρα λοιπόν κάποιοι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν την αναγκαιότητα και κάποια άλλα έργα τα θεωρούν πολύ σημαντικότερα.

Εμείς λοιπόν τι πρέπει να κάνουμε τώρα; Πρέπει ή να σπάσουμε τα σκάφη μας, ήγια να τα γλιτώσουμε να επωμισθούμε εμείς τη δαπάνη, αλλά και γιατί να τοκάνουμε αφού πληρώνουμε λιμενικά τέλη; Ή πρέπει να τα πάρουμε και ναφύγουμε. Αυτή είναι η ανάπτυξη, που κάποιοι άνθρωποι τελικά πρεσβεύουν.

Αλλά το πρόβλημα δεν σταματάει εδώ.

2) ΔΕΣΤΡΕΣ.  Δεν υπάρχουν δέστρες.

Στο λιμάνι που φτιάχτηκε πρόσφατα, οι δέστρες που έχουν μπει, είναι μεν αρκετές αλλά δεν είναι για μεγάλα σκάφη. Και αν μπορέσετε να δείτε σε κάποιες απ’ τις φωτογραφίες, υπάρχει δέστρα, που έχει φύγει γιατί είναι στερεωμένη με βίδες κάτω και αν είναι δυνατόν τα σκάφη, που εμείς τα δένουμε το ένα πάνω στ’άλλο, να μπορέσει να συγκρατηθεί επάνω σε τέτοιες δέστρες.

Και δεν είναι μόνο αυτό. Υπάρχουν δέστρες, οι οποίες δεν έχουν καν κεφάλι στο πάνω μέρος και τα σχοινιά τα δένουμε και με τον πρώτο αέρα σηκώνονται καιφεύγουν από ψηλά. Το ίδιο συμβαίνει βέβαια και στο λιμάνι του Αργοστολιού.

Στο Αργοστόλι σε εκείνο το κομματάκι που το φέρυ προσεγγίζει, δεν υπάρχει ούτε μια δέστρα. Υπάρχουν δυο δέστρες χωνευτές μέσα στο μόλο. Οι δέστρες αυτές δεν έχουν συντηρηθεί. Είναι γεμάτες σκουριά και η μια απ’ αυτές έχει πέσει και στη θάλασσα.

Οι καπεταναίοι για να μπορέσουν να συγκρατήσουνε το σκάφος, το συγκρατούν με τις μηχανές και υπάρχει κίνδυνος και για τα αυτοκίνητα και γιατους επιβάτες. Τα λέμε, τα ξαναλέμε, τα ξαναλέμε, απευθυνόμαστε σε κουφούς.

3)  Η ΡΑΜΠΑ στο Αργοστόλι.

Από την ράμπα του Αργοστολιού έχει φύγει το τσιμέντο.  Εχουν σηκωθεί τα σίδερα ψηλά. Το τσιμέντο λείπει από το ενδιάμεσο. Οι καταπέλτες μας έχουν γίνει χάλια. Ποια είναι η δαπάνη. 4000-5000.

Δηλαδή όλα αυτά για τα οποία τώρα σας είπα, δεν στοιχίζουν παραπάνω από 40-50.000 όλα μαζί. Και εμείς μιλάμε για ανάπτυξη και για master plan. Και εμείς κοντεύουμε όλα αυτά τα σκάφη που έχουμε, να τα καταστρέψουμε.

Ας πούμε ότι η ίδια εταιρία θέλει να τα φτιάξει από μόνη της. Μπορεί να τα φτιάξει; Δεν μπορεί να τα φτιάξει. Διότι για να τα φτιάξει χρειάζονται άδειες από το Λ.Ταμείο. Εφόσον το Λ.Τ. δεν μας τα φτιάχνει, τα ζητάμε από το υπουργείο.

Τι ζητάμε; Προσκρουστήρες, δέστρες και ράμπα.

Είμαστε 60 χρόνια σε αυτές τις γραμμές, 60 χρόνια, και απασχολούμε εβδομήντα οικογένειες. Μπορεί κάποιος να το καταλάβει; Και εμείς δεν έχουμε ζητήσει τίποτε από το Λ.Τ. Μα τίποτε απολύτως.

 Άλλο ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε, είναι στο λιμάνι του Αργοστολιού, στο χώρο αναμονής. Μα ούτε εκεί μας βοηθάει το Λ.Τ. Ο χώρος αναμονής των οχημάτων είχε μιαείσοδο 18,80μ. Πήγανε και φτιάξανε ένα παρτέρι στη μέση, το οποίο έχει καθίσματα μες στη μέση της εισόδου και αυτό έκλεισε την είσοδο και έχει τώρα ένα άνοιγμα 8,80μ.

Όποιος καταλαβαίνει, μπορεί να μου πει, αν μπορεί να μπει νταλίκα μέσα με συρόμενο και να μπει μέσα στο φέρυ; Μπορεί να το κάνει αυτό το πράγμα; Δεν μπορεί. Όπως καταλαβαίνετε, λοιπόν, αυτό το πράγμα πρέπει να φύγει από εκεί. Πρέπει να πεταχτεί. Πού να απευθυνθούμε;  Το λέμε, το ξαναλέμε, ούτε αυτό  γίνεται.

ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΜΙΧΑΛΑΤΟΣ

Ήθελα και εγώ με τη σειρά μου να περιγράψω το διαδημοτικό Λ.Τ. Κεφαλλονιάς και Ιθάκης. Έχει την  ευθύνη για οκτώ λιμάνια, που δεν έχει να κάνει σε σχέση με αυτά που είπε ο κ. Απέργης (εκπρόσωπος της Levante Ferries), (Διάβασε εδώ την τοποθέτηση του κ. Απέργη).  εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε τα απαραίτητα και αυτά που χρειάζονται για όλα τα λιμάνια. Για όλα τα λιμάνια πρέπει να υπάρχει καθαριότητα, συντήρηση, φωτισμός. Για όλα τα λιμάνια ανεξάρτητα αν ουσιαστικά η κύρια πύλη εισόδου για το επιβατικό κοινό είναι ο Πόρος.

Εγώ ανέλαβα τον Νοέμβρη ’19, αν θυμάμαι καλά. Διαχειρίζεται από τους δήμους, το Δ.Σ. του Διαδημοτικού Λ.Τ. είναι… εκτός από τον Λιμενάρχη, όλοι οι άλλοι είναι αιρετοί που είναι απ’ όλους τους δήμους της Κεφαλλονιάς και Ιθάκης και κάνουμε μια προσπάθεια, θεωρώ ότι δεν πρέπει να αλλάξει αυτό, πρέπει να έχει την ευθύνη η Τ.Α. για τα λιμάνια, όπως είναι τα δικά μας, δεν μιλάω για τον Πειραιά. Μιλάω για τα δικά μας γιατί τα λιμάνια μας είναι μια προέκταση των πόλεων μας και θεωρώ ότι είναι σημαντικό για εμάς ότι είναι πηγή ζωής για τα νησιά μας και για την ανάπτυξή τους.

Παρέλαβα το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο Κεφαλονιάς με χίλια δυο προβλήματα, τα λέω σε μισό λεπτό, ότι είχε απ’ το 2012 να κάνει απολογισμούς και δεν υπήρχαν ούτε διπλογραφικό σύστημα, ούτε τίποτα, και εκεί άρχισα να αναζητώ και να προσπαθώ να βάλω σε τάξη τα οικονομικά του Δ.Λ.Τ.

IONIAN SEA FERRIES

Ανακάλυψα 240.000 ευρώ, ο πρόεδρος ο κ. Σπαθής της ΔΕΥΑ, νερό, οφειλές από 10-15 χρόνια πριν. ΔΕΗ 150.000 ευρώ απλήρωτοι λογαριασμοί από διάφορα σημεία σε όλα τα λιμάνια και προσπάθησα με τα χρήματα τα οποία είχε το Δ.Λ.Τ. να το εξυγιάνουμε και να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε.

Επαναλαμβάνω γιατί πρέπει να καταγραφεί αυτό, ότι δεν δίνει το υπουργείο τη δυνατότητα να προσλάβει προσωπικό το Λ.Τ. και γι’ αυτό έχουμε συνεργάτες, όπως είναι και ο κ. Πολίτης και ο κ. Ρουχωτάς, άτομα που βοηθούν το Δ.Λ.Τ. στο να συνεχίζει να λειτουργεί και να μπορεί να κοιτάει με αισιοδοξία το μέλλον. Και στηρίζει βέβαια τεχνικά, η Τεχνική Υπηρεσία του Δ.Αργοστολίου, όπου χρειάζεται για να λειτουργήσει.

Τα έσοδα του Δ.Λ.Τ. δεν είναι πάρα πολλά. Δεν είναι εκατομμύρια. Είναι 800.000 περίπου το ΄19, που ήταν μια καλή χρονιά. Τα έσοδα που είχε το Λ.Τ. ήταν 800.000 ευρώ, τα οποία αυτά τα χρήματα θα πρέπει να γίνουν οι συντηρήσεις και τα πάντα γι τα οκτώ λιμάνια. Γιατί εμείς δεν μπορούμε να βάλουμε στη ζυγαριά, το Ληξούρι δεν έχει πολλά έσοδα, άρα δεν χαλάμε πολλά χρήματα εκεί. Γιατί είπαμε το κάθε λιμάνι είναι προέκταση της πόλης. Καλεστήκαμε αρχές του2020, μια μεγάλη πρόκληση, ότι θα είχαμε 210 αφίξεις κρουαζιεροπλοίων στο Αργοστόλι. Ετοιμαστήκαμε για να γίνει αυτό. Προέκυψε κορωνοϊός.

Τα έσοδα του 2020 πέσανε στη μέση. Δεν είναι κάτι το οποίο, είναι πάντα […] έχουν μια επιχορήγηση από το Ελληνικό Δημόσιο ή από τα αρμόδια υπουργεία. Πέσανε στη μέση. Οι εισπράξεις το ΄20 ήταν 500.000 ευρώ. Για τα σκάφη είναι πάρα πολύ λίγα τα χρήματα αυτά που προηγουμένως είπε ο κ. Πάλλης, με τα λίγα χρήματα που παίρνουν απ’ τα σκάφη, και ούτε πήραμε ένα ευρώ, ακόμα δεν έχουμε πάρει για τις ζημιές που γίνανε στα λιμάνια μας απ’ τον Ιανό.

Οι δήμοι, οι ιδιώτες, οι επιχειρήσεις, παντού πέσανε πάρα πολλά χρήματα και βοηθήθηκαν οι δήμοι, οι επιχειρήσεις. Το Δ.Λ.Τ. δεν έχει πάρει ακόμα ούτε ένα ευρώ για να καλύψει τις ανάγκες που είχε. Και επαναλαμβάνω και ένα μπράβο πρέπει να πω στον κ. Απέργη, γιατί η εταιρία του είναι πάρα πολύ τυπική και τα χρήματα τα οποία πληρώνουν οι επιβάτες τα έχει καταβάλει στο Λ.Τ. στην ώρα του και δημόσια πρέπει να τον συγχαρώ, όμως οι άλλες εταιρίες χρωστάνε. Υπάρχουν οφειλές πάνε από 650.000 ευρώ, χρωστάνε οι εταιρίες από τα χρήματα τα οποία έχουν παρακρατήσει από τους επιβάτες.

Ουσιαστικά έχουν δανεισθεί από το Λ.Τ. Αν είχαμε τα χρήματα αυτά τα 600.000 ευρώ, τα οποία οφείλουν στο Δ.Λ.Τ., θα είχαμε μια ρευστότητα. Και εμείς προσπαθούμε εκεί που είχαμε μια λειτουργία με 700.000, εμείς προσπαθούμε να διαχειριστούμε τώρα 500.000 ευρώ που είχαμε το ΄20 και […] τι θα γίνει το ΄21; Γιατί δεν ξέρουμε αν θα έχουμε έσοδα. Άρα λοιπόν κάνουμε έναν αγώνα το Δ.Λ.Τ., να λειτουργήσει .

Για το Ληξούρι, εκεί που λέμε για να μη χτυπάνε τα πλοία, δεν είναι για την κυρία θέση, την οποία δένει το πλοίο, μας ζητήθηκε, που λέει η κ. Κατσαΐτη, να φύγει το πλοίο από τη μια πλευρά του λιμανιού και να πάει στην άλλη πλευρά, επειδή εκεί κοντά υπάρχει ρεύμα. Αυτός που επικοινώνησε μαζί μου, μου ζητήθηκε να μεταφερθεί κάπου αλλού για να μπούνε οι προσδετήρες για να μπορεί να δουλεύει και να κάνει εργασίες εκεί. Αυτό στοιχίζει 20-25.000 ευρώ. Μόλις τα οικονομικά του Λ.Τ. μας δώσουν τη δυνατότητα θα κάνουμε αυτή την εργασία.

Δηλαδή θα πρέπει το Δ.Λ.Τ. να έχει τα έσοδα για να κάνει αυτά τα πράγματα. Είναι συνάρτηση από τις εισπράξεις. Γιατί εγώ έχω κάποιο λόγο; Θέλω να τιμωρήσω την εταιρία ή να τιμωρήσω το Ληξούρι να μην μπουν οι υποδομές που χρειάζονται; Όμως υπάρχει θέμα ότι εγώ είμαι υποχρεωμένος τον προϋπολογισμό, αφού έχω λιγότερα έσοδα και δεν ήξερα τι θα γίνει το ΄21, να πάω βήμα βήμα -βήμα για να λειτουργήσει το Δ.Λ.Τ.

Προχωράω στα παρακάτω γιατί θεωρώ σημαντικό σήμερα είναι να δούμε τι στέλνουμε στα λιμάνια μας. Είμαστε τυχεροί, θεωρώ, και δεν είναι κακό, γιατί άλλα νησιά έχουν ένα μόνο λιμάνι και επικεντρώνονται τα χρήματα και η πόλη σε αυτό το λιμάνι και το οργανώνουν καλύτερα. Εμείς έχουμε πολλά λιμάνια.

Θεωρώ ότι αυτό μπορεί να είναι πρόβλημα να έχουμε έξοδα λειτουργικά αλλά είναι μια ευλογία για εμάς, γιατί μπορούμε να έχουμε παντού και πλοία και να αναπτύξουμε το θαλάσσιο τουρισμό. Όμως πρέπει να δούμε και το υπουργείο πρέπει να δει κάποια στιγμή, να αποφασίσει, θα έχει ρόλο αυτή τη στιγμή η Τοπική Αυτοδιοίκηση ή είναι άλλο ένα πακέτο, το οποίο θα βοηθήσει τονιδιωτικό τομέα ή θα αιφνιδιαστεί πάλι η Τ.Α. όπως έγινε με τα σκουπίδια. Αυτό είναι ένα θέμα και εγώ θεωρώ ότι τα λιμάνια σαν της Κεφαλλονιάς και της Ιθάκης πρέπει να παραμείνουν στο έλεγχο της Τ.Α. Τι τραβάει και τι έχει κάνει αγώνα το Δ.Λ.Τ. να λειτουργήσει; Προσπαθεί να φτιάξει master plan του Πόρου, που είναι το κύριο λιμάνι του νησιού και προσπαθεί 2 χρόνια τώρα ,παλεύουμε και πηγαίνουμε στη Κτηματική να βγάλουμε χάραξη αιγιαλού και παραλίας για να μπορέσει να συνεχίσει ο μελετητής να οργανώσει. Εμείς θέλουμε να φτιάξουμε και κτίριο για το επιβατικό κοινό στο Πόρο. Να κάνουμε επενδύσεις. Και έχουμε κολλήσει ότι δεν μπορεί να βγει ένα απλό πράγμα, ένας αιγιαλός, χάραξη αιγιαλού. Και το ΤΑΙΠΕΔ είχε 2 χρόνια ίδια προσπάθεια απέναντι για να δημοπρατηθεί η μαρίνα, προσπαθούσε να βρει άκρη με την Κτηματική υπηρεσία για να βγάλει σε δημοπρασία τη μαρίνα. Και εμείς λοιπόν πάμε κάθε μέρα στη Κτηματική και παρακαλάμε να μπορέσουμε να προχωρήσει ο Πόρος. Έχουμε το σχέδιο έτοιμο του κτιρίου για το λιμάνι.

Έχουμε σαν μέτρο να βοηθήσουμε εκεί το λιμάνι και το θαλάσσιο τουρισμό, δημοπρατήσαμε μια πλωτή. Γιατί ακούστηκε προηγουμένως η κ. Βρυώνη και λέει πλωτές. Υπάρχει μια αίτηση για το Φισκάρδο, η οποία το υπουργείο δεν έχει απαντήσει εδώ και 3 χρόνια για να πέσει πλωτή στο Φισκάρδο, και στο Πόρο κάναμε τον διαγωνισμό, έχουμε ανάδοχο, έχουμε τη πλωτή και δεν μπορούμε να πάρουμε άδεια να την ρίξουμε στο λιμάνι. Έχουμε κάνει από τις αρχές Φεβρουαρίου αίτημα σε όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες και δεν μπορούμε να  ρίξουμε τη πλωτή. Δηλαδή θέλω να πω ότι θα πρέπει να αποφασίσει το υπουργείο, ή βοηθάμε τα Λ.Τ. με το να τους δώσουμε τη δυνατότητα να προσλάβουν προσωπικό.

Έχουμε βάλει στο (πρόγραμμα) « Φιλόδημο» όλα τα λιμάνια μελέτες για να εντάξουμε και να οργανώσουμε. Όμως μας δημιουργεί ανάχωμα η γραφειοκρατία και το πρόβλημα που υπάρχει. Άρα λοιπόν θα πρέπει αυτό να συζητήσουμε. Δεν είναι μόνο ότι υπάρχει πρόβλημα η Τ.Α. τα πάει καλά και αν έρθει κάποιος άλλος, ο οποίος είναι καπετάνιος ή έχει μια άλλη ειδικότητα και έχει γνώση, μπορεί να βγάλει και να τρέξει το Λ.Τ. Είναι ότι πρέπει να αποφασίσει η πολιτεία. Δεν θέλει την Τ.Α; Τι μοντέλο θέλει; Ή εσκεμμένα γίνεται να υποβαθμίζουν τα Λ.Τ. για να έρθει η ανάγκη αυτών να λέμε και να διαπιστώνουμε σήμερα εδώ όλοι μας ότι δεν περπατάει αυτό το μοντέλο και άρα πρέπει να το αλλάξουμε και να βάλουμε άλλη διοίκηση. Γιατί είχαμε δει και τη διοίκηση. Υπήρχαν τα Δ.Λ.Τ. παλιά, τα είχε η πολιτεία. Ήταν διορισμένες οι διοικήσεις από τα αρμόδια υπουργεία. Πάλι δεν τρέχαμε. ΗΤ.Α. θεωρώ ότι βοήθησε τα λιμάνια μας. Διεκδίκησε πόρους, διεκδίκησε χρήματα και για αυτό έχουμε αυτή την υποδομή που υπάρχει στη Κεφαλλονιά.

Εγώ πιστεύω ότι έχει μέλλον. Εμείς έχουμε κάνει ένα σχέδιο βήμα βήμα και το είδαμε και στην Ιθάκη, που μπήκανε οι υποδομές στο παραλιακό μέτωπο, τονα παρέχουμε στα σκάφη και ρεύμα και νερό και τις κατάλληλες υποδομές ,αυξηθήκαν τα έσοδα του Λ.Τ. Πέρσι, μια δύσκολη χρονιά, είχαμε αύξηση από τα σκάφη τα ιδιωτικά που έρχονται. Εισπράξαμε 30.000 ευρώ από ρεύμα και νερό στην Ιθάκη. Σχεδιάζουμε να το κάνουμε το ίδιο, αυτό που γίνεται στην Ιθάκη, και στο λιμάνι στο Αργοστόλι.

Κλείνοντας γιατί θεωρώ ότι καταχράστηκα λίγο το χρόνο και μπορεί να ξαναεπανέλθω. Θέλω να πω ότι εγώ πιστεύω ότι έχει μέλλον, τα λιμάνια του νησιού μας μέσα από την Τ.Α. όμως, επιμένω, το υπερασπίζομαι αυτό και θα το υπερασπιστώ στη διαβούλευση, όπως αλλιώς που χρειαστεί να γίνει το συγκεκριμένο και εγώ είμαι εδώ να ανταπεξέλθω στα αιτήματα που μου κάνουν οι χρήστες του λιμανιού, είτε εταιρίες, είτε άλλοι, σύμφωνα όμως με τα οικονομικά δεδομένα που έχει το Δ.Λ.Τ.

ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΤΣΑΪΤΗ: Επί προσωπικού.

ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΤΣΑΪΤΗ – ΜΕΛΟΣ ΔΣ IONIAN SEA FERRIES

Ο κ. Μιχαλάτος αναφέρθηκε στο αίτημα που έχει κάνει η δική μας εταιρία σχετικά με τους προσκρουστήρες και είπε ότι τουστείλαμε αίτημα γιατί το σκάφος θα πάει σε άλλη μεριά κ.τ.λ.

Κατ’ αρχήν από τις φωτογραφίες είδατε ότι εγώ σας έστειλα απ’ όλες τις μεριές του Ληξουριού .Λοιπόν, αυτό συμβαίνει παντού μέσα στο λιμάνι του Ληξουριού και εμείς έχουμε έξη πλοία. Δεν συμβαίνει αυτό που λέει. Το πρώτο είναι αυτό.

Το δεύτερο. Ο Ιανός δεν έκανε ζημιές στο λιμάνι του Ληξουριού, παρά μόνο στα πλοία , στα  δικά μας πλοία.

Και το τρίτο, ήθελα να τον ρωτήσω και καλά θα κάνει να προσέχει ορισμένα πράγματα πως τα λέει. Όταν δεν έχει εισπράξει και υπάρχουν εταιρείες που του χρωστάνε, το πρόβλημά του είναι μόνο για να φτιάξει τους προσκρουστήρες, για όλες τις υπόλοιπες αναθέσεις έργων και υπηρεσιών,  και εγώ τις παρακολουθώ και το ξέρει, εκεί έχει λεφτά;

Και το σταματάω εδώ για να μη δώσω συνέχεια. Ευχαριστώ πολύ.

ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΜΙΧΑΛΑΤΟΣ:

ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΜΙΧΑΛΑΤΟΣ – ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ

Εγώ θέλω να πω ότι την σέβομαι και την εκτιμώ (την κα Ελπίδα Κατσαϊτη). Δεν έχω κάποιο πρόβλημα, ούτε αναφέρθηκα εγώ προσωπικά σε αυτήν. Είπα εγώ ότι μακάρι να βελτιωθούν τα οικονομικά του Λ.Τ., να πληρώσουν οι εταιρίες κα ιεγώ να κάνω ό,τι μπορώ για να βοηθήσω το κάθε λιμάνι.   Εχει τη συμπάθειά μου η Ελπίδα.

 

ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΤΣΑΪΤΗ: Και εγώ θέλω να διευκρινίσω κάτι γιατί έλαβα ένα τηλεφώνημα σχετικά με αυτά που είπε ο κ. Μιχαλάτος, την ώρα που μιλούσε, και μίλησε για ένα ποσό χρεών 650.000 ευρώ,

ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΤΣΑΪΤΗ – ΜΕΛΟΣ ΔΣ IONIAN SEA FERRIES

μιλώντας επάνω σε αυτό που ειπώθηκε σχετικά με αυτό που είπα εγώ για τα έργα που ζητάμε ,έτσι; Να διευκρινίσω ότι οι 650.000 ευρώ που χρωστάνε στο Λ.Τ., δεν αφοράανε είσπρακτα τέλη από εμάς. Αυτό θέλω να διευκρινίσω, έτσι, γιατί με πήραν τηλέφωνο ότι κάπου ακούστηκε ότι τα χρωστάει η εταιρία η δική μας. Δεν αφορά το ποσό αυτό τη δική μας την εταιρία, τις δικές μας τις εταιρίες.

Μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη συζήτηση του forum του Kefaloniapress για τα λιμάνια της Κεφαλονιάς, στο παρακάτω video:

 

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις