Με κατεπείγουσα συνεδριάσή του το δημοτικό συμβούλιο Αργοστολίου καλείται να συζητήσει με τηλεδιάσκεψη (κακώς διότι οι συνεδριάσεις των ΔΣ συγκαλούνται πλέον δια ζώσης) , προκειμένου να συζητήσει για το έργο εγκατάστασης δεξαμενών στην Λαγκάδα. ( Δες εδω)

Η ιστορία του έργου αυτού είναι τόσο παλιά που μόνο κατεπείγουσα συνεδρίαση Δ.Σ. δεν χρειαζόταν. Η  ΙΟΝΙΑΝ ΟΙΛ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ συστάθηκε στις 28/9/2001, πριν 20 χρόνια!!! και ήταν μια ιδέα του αείμνηστου Χρήστου Λευκαδίτη.. Από εκειές τις ιδέες του Χρήστου που σε αφήνανε κατάπληκτο με την οξυδέρκεια και την πρωτοτυπία τους.

Από τότε μέχρι πρόσφατα  που άλλαξε ιδιοκτησιακό καθεστώς πέρασαν πολλά χρόνια συζητήσεων και κυρίως αναζήτησης επενδυτών.  Δυστυχώς ο Χρήστος ο Λευκαδίτης έχει «φύγει» πλέον , αλλά οι ιδέες του  παραμένουν ζωντανές και οι επενδυτές βρέθηκαν!

Περί τίνος πρόκειται :

Στην 5Β περιοχή (ΖΟΕ 5β), θέση Λαγκάδα του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Αργοστολίου (ΦΕΚ 2Δ/20-1-1986) στην οποία επιτρέπεται η ανέγερση και λειτουργία βιομηχανικών- βιοτεχνικών εγκαταστάσεων και αποθηκών υγρών καυσίμων σχεδιάζεται από το 2001 η δημιουργία μονάδας αποθήκευσης υγρών καυσίμων χωρητικότητας 2.499 κ.μ.

ΛΑΓΚΑΔΑ – ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΥΨΗΣ

Σημειώνεται ότι από το 2019 έχει  εγκριθεί από τη Δ/νση Ανάπτυξης της ΠΙΝ η μελέτη για την  εγκατάσταση δεξαμενών αποθήκευσης καυσίμων και από τις 8/10/2019 έχει υπογραφεί και δημοσιευτεί στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ η σχετική απόφαση της Περιφερειάρχη Ρόδης Κράτσα με ΑΔΑ: 6Ω5Μ7ΛΕ-7Χ9 για την «Υπαγωγή σε Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ) του έργου: Μονάδα αποθήκευσης και διακίνησης υγρών καυσίμων στη θέση Λαγκάδα εντός Ζώνης Οικιστικού Ελέγχου Περιοχή 5β (ΖΟΕ 5β) Δ.Ε. Αργοστολίου Δήμου Αργοστολίου Νομού Κεφαλληνίας, ιδιοκτησίας της εταιρείας ΙΟΝΙΑΝ ΟΙΛ Α.Ε.»

Με την ανακοίνωση της κατεπείγουσας συνεδρίασης του ΔΣ Αργοστολίου , και για την πληρέστερη ενημέρωση των Αναγνωστών μας ζητήσαμε περισσότερες πληροφορίες όσο αφορά την επένδυση ,  από τον μελετητή του έργου κ. Βαγγέλη Δημόπουλο .

Σύμφωνα με όσα μας ανέφερε ο κ. Δημόπουλος :

Πρόσφατα κατατέθηκε καινούργια μελέτη που αφορά και τον αγωγό προσαγωγής έτσι ενσωματώθηκαν οι δυο μελέτες σε μία.  Με αυτή την μελέτη ζητείται η άδεια για την διέλευση του αγωγού από την περιοχή «νταμάρι του Μαλιαγρού» στη θάλασσα.

Η επιφάνεια που θα φιλοξενήσει το έργο είναι 12 στρέμματα.

Ο αριθμός των δεξαμενών θα είναι έξι (6) , συνολικής χωρητικότητας 2.499 τόνων, όλων των ειδών καυσίμων.

Ο τρόπος παραλαβής των καυσίμων θα γίνεται από ειδικό δεξαμενόπλοιο με σωλήνα ο οποίος θα κουμπώνει στον αγωγό της προβλήτας.

Με την λειτουργία της μονάδας θα δημιουργηθούν περίπου 15 θέσεις μόνιμης εργασίας, μερικές από τις οποίες εξειδικευμένες όπως μηχανολόγος, ηλεκτρολόγος κλπ. Το καλοκαίρι οι θέσεις θα υπερ αυξάνονται με εποχικό προσωπικό.

Το ύψος της επένδυσης ξεπερνάει το το (1.900.000 ευρώ.

Χρηματοδοτείται 100% από ιδιωτικά κεφάλαια.

Η διάρκεια του έργου υπολογίζεται 10-12 μήνες, από την έναρξή του.

  Τα οφέλη της επένδυσης για την τοπική κοινωνία εκτός από τις θέσεις εργασίας είναι και η μεγάλη μείωση της τιμής των καυσίμων προς τον πρατηριούχο ΚΑΙ ΚΑΤ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Η μελέτη αντιμετωπίζει επαρκώς στις ειδικές παραγράφους 8.14-9.14-11.1 όλες τις περιπτώσεις ατυχηματικού χαρακτήρα.ώστε να αντιμετωπιζονται πλήρως στην περιπτωση που θα συμβούν στην κανονική λειτουργία της εγκατάστασης δεν υπάρχει καμία περιβαλλοντική επιβάρυνση.

Κανένας κίνδυνος για το περιβάλλον δεν υφίσταται. Οι δε δεξαμενές δεν θα είναι ορατές από διερχόμενους,  ενώ θα φυτευτούν δένδρα σε όλο τον κενό χώρο.

Αυτά μας είπε σε τηλεφωνική επικοινωνία ο κ. Δημόπουλος σε μια πρώτησυζήτηση μαζί του.

Η απίστευτη σύμπτωση είναι ότι η μελέτη συμπίπτει με την πρόταση του καπετάνιου Ηλία Στεφανάτου για την αξιοποίηση του λιμένος Αργοστολίου, όπου ακριβώς στο ίδιο σημείο είχε προταθεί να εγκατασταθεί μικρή προβλήτα για την φορτοεκφόρτωση των υλικών της ΙΟΝΙΑΝ ΚΑΛΚ.  Άρα το σημείο που θα διαμορφώσει η εταιρία ΙΟΝΙΑΝ ΟΙΛ ΑΕ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για φορτο-εκφορτώσεις εμπορευμάτων και να αποσυμφορηθεί το λιμάνι Αργοστολίου και το κεντρικό οδικό δίκτυο της πόλης.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΛΟΙΑΡΧΟΥ ΗΛΙΑ ΣΤΕΦΑΝΑΤΟΥ

Να επισημάνουμε ότι με την αποστολή της  μελέτης από την ΠΙΝ στις 4 Αυγούστου για διαβούλευση και την δημοσίευση στον τοπικό τύπο, υπήρξε καθυστερημένη αντίδραση του δήμου Αργοστολίου ο οποίος συγκαλεί ,μετά από 23 ημέρες,  την Παρασκευή 27/8  , κατεπείγουσα συνεδρίαση του ΔΣ  με μοναδικό θέμα συζήτησης:  «Γνωμοδότηση για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Μονάδας αποθήκευσης καυσίμων χωρητικότητας 2.499  m3  με συνοδά έργα αντλητικές  εγκαταστάσεις και αγωγούς μεταφοράς καυσίμων.  της εταιρείας ΙΟΝΙΑΝ ΟΙΛ ,που θα εγκατασταθεί στη θέση Λαγκάδα (εντός 20 E SB ) Δ.Ε Αργοστολίου του Δήμου Αργοστολίου Π.Ε Κεφαλληνίας».

Θα έχει ενδιαφέρον η εισήγηση της δημοτικής αρχής Αργοστολίου περί προστασίας του περιβάλλοντος όταν υπερθεμάτιζε την μεταφορά της εκφόρτωσης των υλικών απέναντι , μπροστά από το πρώην οικόπεδο της ΔΕΗ και ο ίδιος ο δήμαρχος θεόφιλος Μιχαλάτος  δεν έκρυβε το επαγγελματικό του ενδιαφέρον για την αγορά του οικοπέδου και την λειτουργία εκεί ακριβώς του ίδιου τύπου επιχείρηση.

Επίσης , θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την σκοπιμότητα όλων των παραπάνω περίεργων γεγονότων εκ μέρους της δημοτικής αρχής και προσωπικά του δημάρχου κ. Μιχαλάτου αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες πως η εισήγηση στο ΔΣ εστιάζεται … αποκλειστικά (!) στην εκφόρτωση των καυσίμων στην περιοχή κάτω από το νταμάρι του «Μαλιαγρού» και σε ατεκμηρίωτες κινδυνολογίες περί αρνητικών συνεπειών στην … κρουαζιέρα και επιβάρυνση του κόλπου του Αργοστολίου !!!   Όταν ακριβώς και η πρόταση Στεφανάτου για την προβλήτα στου Μαλλιαγρού έγινε για την προστασία του κόλπου και της κρουαζιέρας! Εξάλλου τα δρομολόγια των πλοίων μεταφοράς καυσίμων γίνονται τη νύχτα.  Αλλά δείτε στον χάρτη της google την απόσταση απο τη θέση της προβλήτας και του “μπαστουνιού”.

Πρόταση Πλοιάρχου Ηλία Στεφανάτου για τη μεταφορά των εμπορικών δράσεων του λιμένος Αργοστολιου

√ Το kefaloniapress όπως θα ενθυμίστε είχε διοργανώσει νωρίς το καλοκαίρι τηλεδιασκέψεις με θέμα την αξιοποίηση των λιμανιών του νησιού μας , για δε το λιμάνι Αργοστολίου είχε γίνει πολύ μεγάλη και αξιόλογη συζήτηση με την συμμετοχή και του δημάρχου Θεόφιλου Μιχαλάτου. (Δες εδω).

Το θέμα παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και θα το παρακολουθούμε επισταμένως από κάθε πλευρά.

* Ευχαριστούμε τον μελετητή κ. Ευάγελο Δημόπουλο για την διάθεση του σχετικού υλικού προκειμένου να γίνει απόλυτα κατανοητό το θέμα στους Αναγνώστες μας.

Η Συντακτική Ομάδα του kefaloniapress

 

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις