ΤΜΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ 25/2- 4/3/2022
Παρά το γεγονός ότι, η χώρα μας βρίσκεται σταθερά δύο φορές πάνω από τον μ.ο. της Ε.Ε. σε απώλειες αναλογικά με τους κατοίκους, το ποσοστό θνητότητας στις ΜΕΘ στο 62,5% όταν στην Ε.Ε. είναι 25-35%, τα αποτελέσματα της έρευνας των καθηγητών Τσιόδρα και Λύτρα σύμφωνα με τα οποία το 38,5% των απωλειών θα είχαν αποφευχθεί αν είχε ενισχυθεί το δημόσιο σύστημα υγείας, η κυβέρνηση της ΝΔ αποδεικνύει συνεχώς ότι για το μόνο που ενδιαφέρεται είναι η εξυπηρέτηση των μεγαλοεπιχειρηματιών της υγείας και η διάλυση του ΕΣΥ, επιδεικνύοντας κοινωνική αναισθησία και εγκληματική αδιαφορία για τη δημόσια υγεία.
Ο υπουργός υγείας, Θ. Πλεύρης, επιβεβαίωσε ότι μέχρι το Καλοκαίρι θα υλοποιηθεί το πλάνο για εισβολή ιδιωτών γιατρών στο ΕΣΥ με part time εργασία, απογευματινά χειρουργεία με συμμετοχή των ασθενών στο κόστος και ιδιωτικό έργο σε γιατρούς του ΕΣΥ. Επίσης, θα καταργηθούν σταδιακά οι συμβάσεις ΣΟΧ σε καθαριότητα – σίτιση – φύλαξη και θα επανέλθουν οι εργολάβοι, που αποδεδειγμένα κοστίζουν περισσότερο και επιβάλλουν συνθήκες γαλέρας. Ταυτόχρονα, η μείωση των πόρων στο ΕΣΥ, η τραγική υποστελέχωση που έχει οδηγήσει στην κατάρρευση των δημόσιων δομών υγείας – η προκήρυξη για μόνιμες προσλήψεις ετοιμάζεται από τον Σεπτέμβρη – συνθέτουν το παζλ για την κυβερνητική πολιτική επιλογή τόσο στη διαχείριση της πανδημίας με τους χιλιάδες νεκρούς, όσο και της λοιπής νοσηρότητας με την αύξηση της θνητότητας και την επιβάρυνση της υγείας των πολιτών. Επιπλέον, επιβεβαιώνουν τον κυβερνητικό σχεδιασμό για την ιδιωτικοποίηση και την άλωση του δημόσιου συστήματος υγείας. Η επιλογή να επιμένουν εμμονικά στην ιδιωτικοποίηση της υγείας, χωρίς να έχουν διδαχτεί τίποτε από την πανδημία, είναι επικίνδυνη και εγκληματική. Γιατί στην αντιμετώπιση της πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης το Εθνικό Σύστημα Υγείας έδειξε την ανωτερότητά του έναντι του μεγάλου ιδιωτικού κεφαλαίου, το οποίο προκλητικά προστατεύτηκε από την κυβέρνηση και έμεινε καθαρό από covid περιστατικά, πριμοδοτήθηκε, μετέτρεψε την κρίση σε ευκαιρία και έδρασε με όρους μαυραγοριτισμού.
Ένα επιπλέον, μείζον πρόβλημα είναι οι δραματικές ελλείψεις σε φάρμακα. Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ με ερώτηση στη Βουλή καταγγέλλει ελλείψεις, που οδηγούν ακόμη και σε διακοπή θεραπείας και φαρμακευτικής αγωγής για ασθενείς με δυσίατες και θανατηφόρες παθήσεις. Τα ευρήματα της έρευνας καταδεικνύουν παράτυπες εμπορικές εξαγωγές φαρμάκων από τον ΙΦΕΤ κατά παράβαση της νομοθεσίας και του κανονισμού του ΕΟΦ, επικίνδυνες προκλήσεις ελλείψεων φαρμάκων, μαύρες τρύπες εκατομμυρίων ευρώ, απευθείας αναθέσεις και υπερτιμολογήσεις. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου όχι μόνο αδιαφορεί, αλλά ενισχύει τις παρατυπίες με την απαξίωση ή και κατάργηση των ελεγκτικών μηχανισμών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η κατάργηση της ΥΠΕΔΥΦΚΑ, ελεγκτικού μηχανισμού του ΕΟΠΥΥ. Το έλλειμα δημοκρατίας, η αδιαφάνεια, η αποφυγή λογοδοσίας και η διασπάθιση δημοσίου χρήματος αποτελούν πάγια πρακτική της κυβέρνησης. Επιπρόσθετα, η επικοινωνιακή εκμετάλλευση κάθε συγκυρίας, όπως η εξωφρενική χρήση του λογότυπου της ΝΔ δίπλα στο ιστορικό έμβλημα του ΕΕΣ στην αφίσα για συλλογή υγειονομικού υλικού για την Ουκρανία.
Οι ιδεοληπτικές εμμονές για τη στήριξη συγκεκριμένων οικονομικών συμφερόντων και η απαξίωση του δημόσιου τομέα υγείας αποδεικνύονται μοιραίες για τους πολίτες και τη δημόσια υγεία. Η νεοφιλελεύθερη πολιτική εμπορευματοποίησης της υγείας και παροχής της ελάχιστης υγειονομικής κάλυψης από το κράτος με μετακύλιση του βάρους της δαπάνης στους πολίτες χτυπά κατάφωρα τις αξίες της καθολικότητας και της ισότιμης πρόσβασης και οδηγεί σε έκπτωση της ποιότητας με αρνητικά αποτελέσματα στη δημόσια υγεία. Επειδή, οι κυβερνητικές επιλογές είναι εγκληματικές και εκπορεύονται από αντιλαϊκή και αντικοινωνική πολιτική, απαιτείται ένα συνεκτικό σχέδιο δράσης για τους επόμενους μήνες, που θα έχει συμφωνηθεί από όλες τις πολιτικές δυνάμεις της χώρας, προκειμένου να ακυρώσουμε τα κυβερνητικά σχέδια, που έχουν στόχο την ανατροπή του δημόσιου χαρακτήρα του ΕΣΥ, την αποσάθρωση των εργασιακών σχέσεων και τις ιδιωτικοποιήσεις στην Υγεία.
ΚΑΤΑΤΕΘΕΙΜΕΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ 25. 2 – 4.3-1