ΛΙΜΑΝΙ ΠΟΡΟΥ : Παραμένει η απαράδεκτη εικόνα και η επικινδυνότητα, λίγο πριν τη νέα σεζόν…
- Ρεπορταζ : Μάκης Λεκατσάς
- Στοιχεία : Συντακτική ομάδα του Kefaloniapress
Συνεχίζουμε την παρουσίαση των προβλημάτων των υποδομών του νησιού μας με μοναδικό στόχο την επίλυση τους. Το οδικό δίκτυο, τα λιμάνια, το δίκτυο ενέργειας της ΔΕΔΔΗΕ , τα Νοσοκομεία, τα σχολικά συγκροτήματα, παρουσιάζουν μεγάλα προβλήματα με πρωταρχικό αυτό της ασφάλειας των πολιτών και των περιουσιών τους.
Τα προβλήματα των υποδομών στην Κεφαλονιά έχουν φθάσει πλέον στο σημείο ΜΗΔΕΝ , λόγω και των θεομηνιών που κτύπησαν το νησί μας τα τελευταία χρόνια. Τα «μπαλώματα», τα βαψίματα και οι «καλλωπισμοί» έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο τους. Τώρα είναι η ώρα των μεγάλων επενδύσεων στις υποδομές. Τώρα είναι η ώρα των μεγάλων αποφάσεων..
Δυστυχώς αυτή η ώρα φαίνεται να αργεί πολύ ακόμα για το νησί μας και το «τώρα» φαντάζει μάλλον κοροϊδία. Οι βουλευτικές εξαγγελίες για την αναβάθμιση του οδικού άξονα Αργοστολίου – Πόρου με τα 60!!! τόσα …γεφυράκια (όταν παλεύουμε δυο χρόνια το γεφύρι στο Χειμωνικό), μάλλον σε ανέκδοτο της χρονιάς έχουν εξελιχθεί.
Νησί σημαίνει λιμάνι. Η Κεφαλονιά , ένα μεγάλο νησί σε έκταση με ακτογραμμή 250 χιλιομέτρων, φιλοξενεί έξι (6) λιμάνια από τα οποία εκτελούνται ακτοπλοϊκές και πορθμειακές συγκοινωνίες. Ίσως να ειναι το ελληνικό νησί με τα περισσότερα ενεργά λιμάνια!
ΛΙΜΑΝΙ ΠΟΡΟΥ
Το λιμάνι του Πόρου κάτω από διάφορες συγκυρίες (και κυρίως λόγω της μικρότερης απόστασης από την ηπειρωτική Ελλάδα) κατέληξε να είναι το κυριότερο λιμάνι της Κεφαλονιάς και ας απέχει κοντά 50 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα .
Περισσότεροι από 500.000 επιβάτες /ετος ,προ της πανδημίας , επιβιβάστηκαν / αποβιβάστηκαν σε αυτό το λιμάνι.
Για χιλιάδες ξένους επισκέπτες , οδικούς τουρίστες κυρίως, το λιμάνι του Πόρου είναι η πρώτη και η τελευταία εικόνα του νησιού μας. Οι διευκολύνσεις του, η ασφάλεια που προσφέρει , ο καλλωπισμός του , χαρακτηρίζουν «αυτόματα» όλη την Κεφαλονιά.
Το λιμάνι του Πόρου έχει χαρακτηριστεί από την Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων ως ένα από τα δέκα (10) πιο επικίνδυνα νησιώτικα λιμάνια λόγω της φυσικής του θέση σε σχέση με τα θαλάσσια ρεύματα και τον καιρό , και λόγω των υποδομών του.√ Διάβασε και αυτό : Πόρος : Στα δέκα πιο επικίνδυνα νησιώτικα λιμάνια
Είναι εξωφρενικό να έχουν γίνει σε αυτό το λιμάνι τρία θανατηφόρα ατυχήματα εξ αιτίας της απουσίας μέτρων ασφάλειας, και κανείς εκ των αρμοδίων να μην ασχολείται, να μην ανησυχεί , να μην ντρέπεται..
Ακριβώς έναν χρόνο πριν (Φεβρουάριο 2021) παρουσιάσαμε τα προβλήματα υποδομών του λιμανιού του Πόρου.
√ Διάβασε εδώ : ΛΙΜΑΝΙ ΠΟΡΟΥ – Αυτή είναι η εικόνα του μεγαλύτερου λιμανιού της Κεφαλονιάς!
Ακολούθησε δημόσια συζήτηση μέσω zoom με την συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων : Υπουργείου Ναυτιλίας, Λιμενικού Ταμείου, ακτοπλοϊκών εταιριών, δημάρχων, Λιμενικού Ταμείου, Περιφέρειας , Πλοιάρχων… όπου επανακαταγράφηκαν τα προβλήματα , τονίστηκε η ανάγκη επενδύσεων με πρώτο μέλημα την ασφάλεια..
√ Δες εδώ το video της συζήτησης
Από τότε μέχρι σήμερα προέκυψε ένα ακόμα θανατηφόρο ατύχημα στον χώρο του παλιού λιμανιού , αλλά το αυτί των αρμοδίων δεν ίδρωσε ούτε μπροστά στο θάνατο .
Την ευθύνη λειτουργίας και έργων του Λιμένος Πόρου έχει το Λιμενικό Ταμείο Κεφαλονιάς και Ιθάκης υπό την προεδρία του δημάρχου Αργοστολίου Θεόφιλου Μιχαλάτου.
Το λιμενικό Ταμείο έχει δικό του ταμείο από τα «λιμανιάτικα» που καταβάλουν οι ακτοπλοϊκές εταιρίες , τα κρουαζιερόπλοια , τα αλιευτικά , οι θαλαμηγοί. Έχει λοιπόν οικονομική ελευθερία και άνεση να προγραμματίζει και να κάνει έργα ορατά.. γιατί έχουμε ζήσει και μια μακρά περίοδο «αόρατων» έργων!
Τα έργα επί προεδρίας Θεόφιλου Μιχαλάτου στο λιμάνι του Πόρου
Από τον Οκτώβρη του 2019 που ανέλαβε το Λιμενικό Ταμείο Κεφαλονιάς και Ιθάκης ο Θεόφιλος Μιχαλάτος έως τις 31/12/2021 , στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ του Λιμενικού Ταμείου έχουν αναρτηθεί , έχουν ολοκληρωθεί και έχουν εξοφληθεί 212 έργα και υπρεσείς για όλα τα λιμάνια της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης κόστους 1.213.929,72 €. Ο Πόρος απορρόφησε μόλις 108.628,68 € (ούτε το…9%) για 14 μόνο έργα/υπηρεσίες που αντιστοιχούν στο 6,6 % του συνόλου !
Και αν νομίζετε ότι δεν υπάρχουν λεφτά, νομίζετε λάθος . Στον προϋπολογισμό του 2020 υπήρχε από το 2019 χρηματικό υπόλοιπο 1.111.969,43 € .Στον προϋπολογισμό του 2021 υπήρχε χρηματικό υπόλοιπο από το 2020 το ποσό των 1.087.988,55 € .
Σημειώστε ότι τα ετήσια έσοδα του Λιμενικού Ταμείου απο την ακτοπλοϊκή εταιρεία Levante Ferries είναι περισσότερα απο 400.000 ευρώ με το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων να αφορά το λιμάνι του Πόρου. Τι ανταποδοτικότητα υπάρχει σε αυτή την εισφορά; Πόσα απο αυτά τα χρήματα επιστρέφονται για την ασφάλεια των πληρωμάτων , των επιβατών και των πλοίων; ΜΗΔΕΝ ΕΥΡΩ! Αφού έχουμε μηδενικά έργα ασφάλειας..
Απο την εικόνα του λιμανιού του Πόρου είναι σαφές ότι αυτά τα χρήματα που διατέθηκαν για τον Πόρο είναι πολύ λίγα για τις ανάγκες του μεγαλύτερου λιμανιού του νησιού.
* Δείτε την πλήρη λίστα των αναθέσεων εδω ΛΙΜΑΝΙ ΠΟΡΟΥ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ
Τα αιτήματα της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιάρχων για το λιμάνι του Πόρου
Στη συνέχεια θα διαπιστώσετε κατά πόσο εισακούστηκαν από τον Θεόφιλο Μιχαλάτο τα αιτήματα των ναυτικών, αυτών που έχουν την ευθύνη να δένουν και να λύνουν το φέρι μποτ , να επιβιβάζουν και να αποβιβάσουν επιβάτες και περιουσίες με ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
Αυτά να έχετε υπόψη σας και όσοι ασκείτε κριτική στα social media στους καπετάνιους όταν δεν μπορούν να δέσουν στον Πόρο σε συνθήκες κακοκαιρίας . Δείτε που πρέπει να δέσουν:
«Αυτοψία» στο λιμάνι
Για άλλη μια φορά κάνουμε αυτοψία στο λιμάνι του Πόρου. Σε λίγες μέρες έρχεται το Πάσχα ενώ η τουριστική σεζόν είναι πολύ κοντά πια . Μαζί μας ο πλέον κατάλληλος για να μας ξεναγήσει στο λιμάνι. Ο Γιάννης Βαλσάμης είναι μόνιμος κάτοικος Πόρου επαγγελματίας ναυτικός και ιδιοκτήτης τουριστικού σκάφους . Ο Γιάννης Βαλσάμης έχει μεγαλώσει πάνω στο λιμάνι του Πόρου και το ξέρει καλύτερα από την παλάμη του.
Ο Γιάννης Βαλσάμης κάθε φορά που συζητάμε μαζί του για το λιμάνι του Πόρου, εστιάζει σε ένα θέμα : στην ασφάλεια του λιμανιού για επιβάτες, πληρώματα και πλοία.
Ακούστε τον στο παρακάτω video
Η εικόνα του λιμανιού του Πόρου
Και τώρα δείτε την εικόνα του χώρου του λιμανιού του Πόρου τον Μάρτιο του 2022, μετά τα «έργα» του Θεόφιλου, έτσι όπως θα υποδεχτεί τους Κεφαλονίτες για το Πάσχα και τους τουρίστες της νέας σεζόν.
Oχι μόνο δεν έγινε η παραμικρή βελτίωση, όχι μόνο δεν βρήκαμε ούτε ένα έργο , αλλά εξ αιτίας της αδράνειας η κατάσταση του λιμανιού χειροτέρεψε..
Κυριολεκτικά το λιμάνι του Πόρου, “φεύγει”, “ριπίζεται” προς τη θάλασσα.. Μη μας φανεί λοιπόν παράξενο αν καμιά ημέρα η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ αποφασίσει να μην μπει στο λιμάνι του Πόρου κανένας καπετάνιος, κανένα επιβατικό καράβι μέχρι να γίνουν τα στοιχειώδη έργα προστασίας της ζωής και της ασφάλειας επιβατών και ναυτικών.
Λιμενοβραχίονας σε καθίζηση!
Στη μια προβλήτα τα σίδερα έχουν πεταχτεί επάνω! Το πλήρωμα αναγκάζεται να τοποθετεί στρωμάτσες για να γίνεται η επιβίβαση / αποβίβαση. Και δεν ντρέπεται κανείς!
Η ασφάλεια του πλοίου ,των επιβατών και του πληρώματος
Σπασμένοι προσκρουστήρες προστασίας του πλοίου κατά τη διαδικασία πρόσδεσης. Ποιός νοιάζεται για την ασφάλεια του πλοίου, του πληρώματος και των επιβατών;
Μια δέστρα επικίνδυνη
Μια δέστρα τοποθετημένη σε επικίνδυνο σημείο για τα οχήματα που εξέρχονται από το φερι μποτ . Είναι τοποθετημένη 7 μέτρα από την αρχή του Λιμενοβραχίονα ενώ ο κανονισμός ορίζει πολύ μικρότερη απόσταση . Έχουν συμβεί αρκετά περιστατικά που οχήματα έπεσαν επάνω στη δέστρα όπως μας ανέφερε ο Κ . Γιάννης Βαλσάμης
Η γενική εικόνα στερείται της στοιχειώδους αξιοπρέπειας και σεβασμού στο χωριό του Πόρου, στην Κεφαλονιά
H είσοδος στο λιμάνι
Η είσοδος του λιμανιού είναι πολύ στενή, πλάτος μόλις 9μέτρα. Η πρώτη εικόνα που συναντά κάποιος που εισέρχεται / εξέρχεται του λιμανιού είναι αυτή : Μόνιμα στάσιμα νερά , σκουπίδια και ηλεκτρολογικοί πίνακες σε άθλια κατάσταση. Ντροπή!
Ο φωτισμός
Στα 2 ½ χρόνια της θητείας του Θεόφιλου Μιχαλάτου από τις 14 αναθέσεις που δοθήκανε για το λιμάνι του Πόρου μόνο 4 είχαν ως αντικείμενο τον φωτισμό και αυτές στο ποσόν των… 41.630,64 ευρώ από τα 108.628,68 € που συνολικά έχουν δοθεί στον Πόρο, δηλαδή το…3% του συνολικού ποσού για τις παντός είδους αναθέσεις σε όλα τα λιμάνια 1.213.929,72 €
Και το ακόμα «καλλίτερο» είναι πως εδώ ισχύει το … «κάθε πέρσι και καλλίτερα» αφού το 2020 για το φωτισμό του λιμανιού του Πόρου δόθηκαν 24.344,92 €, το 2021 μειώθηκαν στα 17.285,72 € δηλαδή 30% λιγότερα και για το 2022 προβλέπονται μόλις 13.500 € (κωδικός του προϋπολογισμού 70.7335.06) δηλαδή 22% λιγότερα από το 2021 και … 45 % λιγότερα από το 2020.
Δείτε τώρα που έχει καταλήξει αυτή η πολιτική του Θεόφιλου.
Μετα την έξοδο απο το πλοίο ο φωτισμός προς την ευθεία που οδηγεί στην έξοδο του Λιμανιού είναι πολύ χαμηλός, δυσκολεύονται οι οδηγοί.
Δεν λειτουργει ο φωτισμός στο σημείο του λιμανιού που υπάρχει η σαπια πρόσβαση επανω στο λιμενοβραχίονα που δένεται ο επιπλέον κάβος ασφαλείας του πλοιου . Συνολικά σε 4 κολωνες φωτισμού δεν λειτουργούσαν οι λάμπες.
Προς την έξοδο του Λιμανιού ο φωτισμός ελλιπής . Επίσης, μπορείτε να διαπιστώσετε και την ελλιπέστατη σήμανση.
Και για να ολοκληρώσουμε με τον φωτισμό: σπασμένες λάμπες..
Σήμανση “ευρωπαϊκών” προδιαγραφών
Αυτή είναι η σήμανση εξόδου του λιμανιού . Ένα βέλος και μια ταμπέλα που δεν διακρίνονται τη νύχτα τοποθετημένες επάνω σε προστατευτικό περίβλημα ηλεκτρικού πίνακα. Κανείς δεν κοκκινίζει ;
Η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά..
Καλαθάκια απορριμμάτων σε άθλια κατάσταση. Ποιος έχασε τη νοικοκυροσύνη για να τη βρούμε εδώ…
Η δημόσια τουαλέτα σε εποχή πανδημίας..
Οι Κεφαλονίτες και οι επισκέπτες της Κεφαλονιάς δεν αξίζουν τέτοια απαξίωση. Είναι πραγματικά προσβολή για το νησί μας το μεγαλύτερο λιμάνι του να καταρρέει μπροστά στα μάτια μας επειδή δεν έχει γίνει ποτέ η στοιχειώδης συντήρηση. Αυτό που μας “έκοψε” τα πόδια είναι το ερώτημα του κ. Βαλσάμη στο video ” Εχει παραδοθεί αυτό το λιμάνι; Εχει άραγε ολοκληρωθεί; “
Ευχόμαστε να μην είναι έτσι τα πράγματα…
Περισσότερες φωτογραφίες
It is such a same, the first site of , Kefalonia, for visitors is this. Looks very deprived almost like one of the 3rd world countries. Kefalonia is such a beautiful island but as they say first impressions count. Hopefully the people in authority can see sense and get this remedied and pay more attention to the health and safety of all, sailors locals, visitors.