Η πεζοδρόμηση της Σκάλας έχει εξελιχθεί τις τελευταίες ημέρες σε κυρίαρχο θέμα συζήτησης στο υπ’ αριθμό ένα τουριστικό θέρετρο της Κεφαλονιάς την ώρα μάλιστα που οι πρώτοι τουρίστες άρχισαν να φθάνουν στο χωριό !
Ο δήμαρχος Αργοστολίου Θεόφιλος Μιχαλάτος με την προσφιλή του τακτική θολώνει τα γεγονότα, «παραβλέπει» την αλήθεια και τη νομοθεσία προσπαθώντας με το έτσι θέλω να περάσει το δικό του.
Προσπαθεί με κάθε μέσο , κυρίως με την συκοφαντία, να επιβάλλει τη δική του άποψη ανεξάρτητα της νομιμότητας, ανεξάρτητα της μόνιμης λύσης του προβλήματος. Αλλοίμονο όποιος έχει άλλη άποψη! “La municipalité c’est moi !” Ο Δήμος είμαι εγώ! Ποια νομοθεσία, ποια σχέδια , ποιοι κανόνες; Έτσι δημαρχεύει ο Θεόφιλος, χρόνιααααααα τώρα … όπου έλαχε να δημαρχεύσει..
Το Kefaloniapress αμέσως μετά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για το θέμα έγκρισης του κανονισμού λειτουργίας του πεζόδρομου της Σκάλας, δημοσίευσε άρθρα και απόψεις που με στοιχεία, νόμους και εγκυκλίους αποκαλύπτει πως πραγματικά έχει το θέμα.
Στόχος μας είναι να ενημερώσουμε τους κατοίκους της Σκάλας για το πως πραγματικά έχει το πρόβλημα και πως μπορεί να λυθεί οριστικά.
Καταγράφουμε στη συνέχεια αδιαμφισβήτητα ντοκουμέντα αποφεύγοντας στο ελάχιστο τα σχόλια .
Αυτή είναι η αλήθεια για την πεζοδρόμηση της Σκάλας σε 10 συν 1 απλά και ντοκουμενταρισμένα σημεία.
- Η Σκάλα από το 1988 έχει Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ) (ΦΕΚ 384Δ’/2-6-1988). Σε αυτό προβλέπεται ένας και μοναδικός πεζόδρομος. Το τμήμα της κεντρικής λεωφόρου του χωριού από το περίπτερο και κάτω.
- Ο προαναφερθείς πεζόδρομος είναι ο μοναδικός (και τονίζουμε το ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ) που μπορεί να λειτουργήσει και ΟΥΔΕΙΣ άλλος με τη νομοθεσία που υπάρχει (εκτός των προσχηματικών για την πανδημία μέτρων).
- Για να υπάρξουν άλλοι πεζόδρομοι θα πρέπει πρώτα να τροποποιηθεί το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Σκάλας κάτι το οποίο δεν έχει γίνει εδώ και 34 χρόνια και πολύ περισσότερο δεν επιχείρησε ο Θεόφιλος τα τρία τελευταία χρόνια που είναι δήμαρχος ούτε φυσικά πήρε την πρωτοβουλία τα 9 προηγούμενα χρόνια ως αντιπολίτευση για την τροποποίησή του.
- Αυτό σημαίνει ότι οι δύο πεζόδρομοι (οδοί Βασιλέως Κωνσταντίνου και τμήμα της Βασιλέως Παύλου) και το τμήμα της κεντρικής λεωφόρου από το περίπτερο και πάνω, που ο Θεόφιλος βάζει στον Κανονισμό Λειτουργίας του πεζόδρομου, που πρόσφατα ψηφίστηκε από το δημοτικό συμβούλιο (απόφαση 54/6-4-2022 με ΑΔΑ: 6ΤΕΔ46ΜΓΤΤ-1ΙΒ) επειδή δεν καθορίζονται ως τέτοιοι στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟΙ και ουδεμία αρχή (π.χ. Αποκεντρωμένη) δεν μπορεί να τους νομιμοποιήσει.
- Για να είναι νόμιμος ο Κανονισμός που έφεραν στο δημοτικό συμβούλιο πρέπει να συμβαδίζει με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο δηλαδή να καλύπτει μόνο το κομμάτι από το περίπτερο και κάτω , και επίσης να συμβαδίζει με την υπάρχουσα νομοθεσία όπως υποδεικνύεται στο έγγραφο με τις οδηγίες του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης με πρωτ. 22152/18-9-2017(ΑΔΑ: ΩΤΘΚΟΡ1Φ-034) .
- Ο Κανονισμός που έφερε στο δημοτικό συμβούλιο ο δήμαρχος Θεόφιλος Μιχαλάτος δεν τηρεί τους δυο ανωτέρω όρους νομιμότητας γιατί
* περιλαμβάνει δρόμους που δεν έχουν χαρακτηριστεί πεζόδρομοι στο Πολεοδομικό Σχέδιο της Σκάλας.
* πεζοδρομεί όλη την κεντρική λεωφόρο (οδός Κ. Τραυλού) ενώ αυτό δεν υφίσταται στο Πολεοδομικό Σχέδιο της Σκάλας.
*Δεν έχει καμία μέριμνα για τα άτομα με ανάγκες (ΑΜΕΑ),
*Δεν έχει έγκριση από την Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων
- Τρία χρόνια τώρα ως δήμαρχος ο Θεόφιλος Μιχαλάτος ΔΕΝ ΕΧΕΙ ασχοληθεί καθόλου με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Σκάλας όπως δεν έχει ασχοληθεί και με το αντίστοιχο του Αργοστολίου.
- Πέρυσι (2021) η πεζοδρόμηση έγινε λόγω… Covid και συγκεκριμένα με βάση το νόμο 4688 (ΦΕΚ 101/Α΄/24-5-2020) του οποίου η καταληκτική ημερομηνία (30/11/2020) παρατάθηκε με το νόμο 4876 (ΦΕΚ 251/Α/ 23-12-2021) μέχρι 31/3/2022 και που περιελάμβανε «διατάξεις, για επιτακτικούς λόγους αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας που συνίστανται στη μείωση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19» !
- Έτσι λοιπόν ο Θεόφιλος με την 52/2021 κατά πλειοψηφία απόφαση της ΕΠΟΙΖΩ στις 29/5/2021) και με πρόσχημα ότι «Ο συνωστισμός (των πεζών) στα πεζοδρόμια αυξάνει τον κίνδυνο διασποράς του κορωνοϊού, επομένως η πρόταση (για πεζοδρόμηση) πληροί τις προϋποθέσεις για την εφαρμογή του άρθρου 65 παρ. 7 του Ν. 4688 (ΦΕΚ 101/Α΄/24-5-2020)» πεζοδρομεί τις τρεις οδούς μέχρι 30/9/2021.
10.Πριν λίγες ημέρες στις 31/3/2022 με την ΚΥΑ 20396/22 (ΦΕΚ 1533Β’) δόθηκε νέα παράταση της προθεσμίας μέχρι 31/5/2022.
11. Η τελευταία προθεσμία 31/5/2022 για την κατά παρέκκλιση πεζοδρόμηση,σημαίνει ότι αν δεν δοθεί άλλη παράταση σε αυτή την προκλητική διάταξη με πρόσχημα την διάδοση του covid (την ώρα που αίρεται το ένα μέτρο πίσω από το άλλο) η πεζοδρόμηση στην Σκάλα ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να γίνει σε οποιοδήποτε τμήμα του δρόμου.
Από τα παραπάνω τι προκύπτει;
Αν είναι κάποιος που ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ την πεζοδρόμηση στη Σκάλα φαίνεται να είναι ο ίδιος ο Θεόφιλος !
Γιατί αν την ήθελε τρία χρόνια τώρα που είναι δήμαρχος θα φρόντιζε για τη ΝΟΜΙΚΗ και ΜΟΝΙΜΗ πεζοδρόμηση στο χωριό και όχι να την εφαρμόζει περιστασιακά με βάση τις υποκριτικές και προσχηματικές υπουργικές αποφάσεις για την πανδημία και την διάδοση του Covid που εξυπηρετούν άλλες σκοπιμότητες !
Μετά τα ενημερωτικά άρθρα του kefaloniapress που απάντησαν σε όλα τα ψευτο – επιχειρήματα του Θεόφιλου, νέο «αφήγημα» περιφέρεται στη Σκάλα.
«Ο βουλευτής θα φροντίσει να γίνει παράταση της Υπουργικής Απόφασης για πεζοδρομήσεις δρόμων λόγω covid» .
Εάν ο βουλευτής Παναγής Καππάτος θέλει να συνδράμει τη Σκάλα ας βρει άλλο πεδίο δόξας, όπως λόγου χάρη την κατάσταση των υποδομών Υγείας και της στελέχωσής τους.
Η πεζοδρόμηση στη Σκάλα (και με νομοθετικό πλαίσιο που υπάρχει) αφορά ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και μόνο την δημοτική αρχή του Θεόφιλου Μιχαλάτου, αφορά τις υποσχέσεις του Θεόφιλου Μιχαλάτου στη Σκάλα , που όπως είχαμε αποδείξει και με τα στοιχεία της κάλπης, είναι το χωριό που έκανε την ανατροπή και του έδωσε τη δημαρχεία.
Ας το σεβαστεί !
Η Συντακτική Ομάδα του Kefaloniapress