ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ
Νομός Κεφαλονιάς – Ιθάκης: Οι υποσχέσεις εκατομμυρίων και του απολογισμού των “έργων” της Περιφερειακής Αρχής δεν έχουν φτάσει ακόμα!
- Tο Μαντζαβινάτειο Νοσοκομείο και ΕΠΑΛ Ληξουρίου παραμένουν στην ίδια κατάσταση από τους σεισμούς του 2014! Γιατί δεν έχετε ακόμα αξιοποιήσει την χρηματοδότηση που δόθηκε ως αλληλεγγύη, από την Π. Αττικής;
- Τι θα γίνει με τον δρόμο στον Μπρος Αετό και Φρίκες – Κιόνι στην Ιθάκη που παραμένει τραυματισμένος και επικίνδυνος από τον ΙΑΝΟ του 2020;
- A. Στις 04-02-2014 η Περιφέρεια Αττικής, ενέκρινε με την υπ’ αριθ. 42/2014 απόφασή της, την προσφορά του ποσού των 5 εκατ. ευρώ, «..για την έκφραση αλληλεγγύης στους σεισμόπληκτους της Κεφαλονιάς…» Μετά από τρία ολόκληρα χρόνια (τον Μάρτιο του 2017) και αφού έγινε επιτέλους η σχετική νομοθετική ρύθμιση για την αξιοποίηση αυτής της χρηματοδότησης, αποφασίστηκε η διάθεση του ποσού των 5 εκατ για:
- Την αποκατάσταση – βελτίωση Μαντζαβινάτειου νοσοκομείου, προϋπ. 1.650.000 ευρώ
- Το κτίριο του μηχανουργείου ΕΠΑΛ, προϋπ. 750.000 ευρώ
- Αποκατάσταση, επισκευή και ανάπλαση κοινόχρηστων χώρων πόλης Ληξουρίου, προϋπ. 2.000.000
- Επισκευή αποκατάσταση σχολείου Αγίας Θέκλης Παλικής, προϋπ. 600.000 ευρώ.
Ο κίνδυνος να χαθεί η παραπάνω χρηματοδότηση, είναι ορατός αφού ήδη έχει εξαντληθεί ο ένας χρόνος, περίπου, από τους δύο που δόθηκαν ως δεύτερη προθεσμία, από το 2021 που έληγε η πρώτη, για την αξιοποίηση της παραπάνω Δωρεάς!
Μέχρι σήμερα 8 χρόνια μετά, για το Μαντζαβινάτειο δεν προχωράει τίποτα, για δε το ΕΠΑΛ βρισκόμαστε ακόμη και σήμερα στην αναζήτηση της μελέτης. Το μόνο έργο που βρίσκεται προς υλοποίηση είναι το σχολείο Αγίας Θέκλης.
Η σκανδαλώδης Οδύσσεια του Μαντζαβινάτειου Νοσοκομείου, συνεχίζεται! Το Νοσοκομείο που εξυπηρετεί 7.000 μόνιμους κατοίκους και σχεδόν διπλάσιους τους καλοκαιρινούς μήνες με σημαντικότατες ελλείψεις ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού παραμένει σε συνεχή υποβάθμιση από την πολιτική όλων των κυβερνήσεων, της υποχρηματοδότησης, υποστελέχωσης και ιδιωτικοποίησης του Δημόσιου συστήματος Υγείας. Παραμένει δέσμιο της υποστελέχωσης των υπηρεσιών της περιφέρειας και της μεταφοράς της κρατικής ευθύνης για την Υγεία και την Παιδεία στους ιδιώτες και εργολάβους. Οι ευθύνες και της σημερινής Περιφερειακής Αρχής (ΝΔ-ΚΙΝΑΛ), είναι τεράστιες αφού με την στάση της στηρίζει και ενισχύει αυτή την πολιτική συμβάλλοντας προκλητικά στις καθυστερήσεις και εν τέλει στην εγκατάλειψη κρίσιμων για το λαό υποδομών.
Το τσακισμένο από τους σεισμούς του 2014 Μηχανουργείο του ΕΠΑΛ Ληξουρίου, είναι ετοιμόρροπο και επικίνδυνο αφού έχει καταρρεύσει η ανατολική του πλευρά και το υπόλοιπο είναι σμπαραλιασμένο, βρίσκεται εντός του χώρου που προαυλίζονται μαθητές και καθηγητές. Και σε αυτό το κτίριο, το οποίο έχει ενταχθεί στην ίδια χρηματοδότηση των 5 εκ. της Π. Αττικής (με προϋπολογισμό 750.000 ευρώ), με ευθύνη όλων των προηγούμενων αλλά και της σημερινής Περιφερειακής Αρχής, δεν έχει υπάρξει κάποια εξέλιξη για την κατεδάφισή του και την κατασκευή καινούργιου κτιρίου, (ήδη πριν τους σεισμούς του 2014 είχε υποστεί αλλεπάλληλες επισκευές που τελικά δεν άντεξαν.)
Ενδεικτικό της διαχρονικής κοροϊδίας αποτελούν, εκτός από την δημόσια προσωπική δέσμευση του πρώην Περιφερειάρχη του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Γαλιατσάτου, ότι θα έκανε ο ίδιος την μελέτη προκειμένου να προχωρήσει το έργο, οι αλλεπάλληλες υποσχέσεις του σημερινού Αντιπεριφερειάρχη σχετικά με το συγκεκριμένο έργο. Μόνο το τελευταίο διάστημα και κάτω από τις πολύχρονες κινητοποιήσεις του λαϊκού και του εκπαιδευτικού κινήματος και των φορέων του (ΕΚΚΙ – ΕΛΜΕΚΙ συλλόγων γονέων κ.α.) οι ΚΤΥΠ έχουν αποσπάσει υπόσχεση! από το υπουργείο υποδομών, ότι θα χρηματοδοτήσει σχετική μελέτη χωρίς να γνωρίζει κανένας αν αυτή θα προβλέπει κατεδάφιση ή επισκευή του παρόντος τσακισμένου κτιρίου.
Και ενώ το συγκεκριμένο έργο «σέρνεται» στο διηνεκές, χωρίς καμιά άμεση προοπτική για την πραγματοποίησή του, οι μαθητές του ΕΠΑΛ στοιβάζονται σε ακατάλληλα κοντέινερ.
Όλα τα παραπάνω αποκαλύπτουν τις διαχρονικές και σημερινές πολιτικές ευθύνες κυβερνήσεων και Περιφέρειας Ι.Ν. που για άλλη μια φορά, παίζοντας με τα γνωστά «εργολαβικά παιχνίδια» ροκάνισαν πολύτιμο χρόνο παίζοντας στα ζάρια την προοπτική αξιοποίησης των 5 εκ., και την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών.
Β. Δρόμος στον Μπρος Αετό
Το γεγονός της καθίζησης του δρόμου τον Γενάρη του 2021 και το ότι η Ιθάκη κόπηκε στα δυο επί μήνες, ανέδειξε και στον πιο δύσπιστο ότι καμιά προτεραιότητα για την ασφάλεια και την μετακίνηση των κατοίκων δεν είχε καμιά κυβέρνηση, Περιφερειακή ή Νομαρχιακή Αρχή όλες τις προηγούμενες δεκαετίες. Αφού είναι ένας δρόμος που έχει σχεδιαστεί και φτιαχτεί πριν από τουλάχιστον 70 χρόνια. Όλο αυτό το διάστημα οι παρεμβάσεις ήταν πρόχειρες- μπαλώματα και αποσπασματικές μετά από προβλήματα καθιζήσεων, ρωγμών και βλαβών. Δεν υπήρχε ποτέ τακτική και προληπτική συντήρηση του. Δεν έχουν μελετηθεί και διανοιχτεί τα ρέματα που εφάπτονται του δρόμου. Δεν έχει σχεδιαστεί και υλοποιηθεί εναλλακτικός δρόμος που θα λειτουργεί και ως δρόμος διαφυγής. Τις εξαγγελίες για μελέτες, για τα χρήματα που υπάρχουν το 1,5εκ ή τα 2εκ ή τα 3εκ τα ακούμε από το 2016 και σχεδόν, μετά από κάθε επίσκεψη κάποιου παράγοντα στο νησί. Ακόμα και τώρα μετά το πρόχειρο έργο υποστήριξης του δρόμου για να υπάρχει προσπελασιμότητα έχουν δημιουργηθεί νέες ρηγματώσεις στον δρόμο.
Δρόμος Φρίκες -Κιόνι
Μία από τα ίδια, όσον αφορά την παλαιότητα του οδικού δικτύου και την αποσπασματικότητα στις επεμβάσεις, συνήθως μετά από προβλήματα που δημιουργούνται. Και σε αυτό οι καταπτώσεις που έχουν γίνει από τον ΙΑΝΟ, τον Σεπτέμβρη του 2020, δεν έχουν καν αντιμετωπιστεί. Το μεγάλο «έργο» κυβέρνησης και Περιφερειακής Αρχής είναι οι μπετόβεργες, μαζί με το πλαστικό πλέγμα με μερικούς φανοστάτες, όταν δουλεύουν και δεν τα έχει πάρει όλα ο άνεμος και η φθορά του χρόνου (σχεδόν 2 χρόνια τώρα). Να επισημάνουμε την επικινδυνότητα του σημείου τόσο για την πτώση οχημάτων και δίκυκλων στην θάλασσα αλλά και την πρόσκρουση σε αυτά, από έλλειψη φωτισμού του οδικού δικτύου (γεγονός που είχε συμβεί πριν μερικούς μήνες).
Με βάση τα παραπάνω επερωτάται η κ. Περιφερειάρχης:
- Που βρίσκεται σήμερα η κατάσταση σε σχέση με την έναρξη των εργασιών στο Μαντζαβινάτειο Νοσοκομείο Ληξουρίου;
- Τι θα γίνει με το ΕΠΑΛ Ληξουρίου; Ποια εναλλακτική επιλογή έχει επεξεργαστεί για να χτυπήσει ξανά η καρδιά του συγκεκριμένου σχολείου που είναι το Μηχανουργείο του;
- Θα ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να αξιοποιηθεί τελικά η παραπάνω χρηματοδότηση για την κάλυψη έργων που υπηρετούν αποκλειστικά και μόνο λαϊκές ανάγκες και να μην χαθεί έστω και κάποιο μέρος της;
- Ποιος είναι τα έργα και οι δράσεις της Περιφέρειας για την άμεση αντιμετώπιση και οριστική λύση των προβλημάτων στους δρόμους στον Μπρος Αετό και Φρίκες – Κιόνι;
09-05-22
Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης
Γκισγκίνης Ν., Κεφαλληνός Δ., Κολυβά Ε., Μπαλού Α., Χαραλάμπους Μ.