Πάγια τακτική της ακτοπλοϊκής εταιρείας η διακοπή του δρομολογίου στη γραμμή Πάτρα – Σάμη – Ιθάκη τουλάχιστον για δυο μήνες, με αποτέλεσμα να μετατρέπεται σε πραγματικό Γολγοθά η επικοινωνία των κατοίκων της Ιθάκης, της Ερύσσου και της Παλικής ιδιαίτερα, με τα μεγάλα αστικά κέντρα μέσα στο καταχείμωνο.
Η ακτοπλοϊκή εταιρεία, επικαλείται το Ν. 2932/2001 που της δίνει το δικαίωμα παύσης δρομολογίων μέχρι 60 ημέρες το χρόνο για την επιθεώρηση του πλοίου χωρίς όμως να φροντίσει να το αντικαταστήσει με άλλο στην ίδια γραμμή και παρότι αυτή είναι επιδοτούμενη.
Η απίστευτη ταλαιπωρία στην οποία θα υποβληθούν και πάλι οι κάτοικοι δεν φαίνεται να απασχολεί την εταιρεία ούτε και την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και τον βουλευτή, ο οποίος αναλώνεται σε εθιμοτυπικές επισκέψεις και ανούσια δελτία τύπου.
Αντίθετα, η πρώην βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ Αφροδίτη Θεοπεφτάτου έδωσε μάχη για να επαναφέρει σε λειτουργία την γραμμή τον Αύγουστο του 2015, που ήταν κομμένη από το 2014 και τον Ιανουάριο του 2019 κατάφερε αυτή να επιδοτηθεί για πρώτη φορά στα χρονικά των νησιών μας κι έτσι να εξασφαλίσει την βιωσιμότητά της.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προχώρησε επίσης στη σύσταση Υφυπουργείου της μέχρι το 2015 Γραμματείας Νησιωτικής Πολιτικής, που όμως καταργεί αμέσως η Νέα Δημοκρατία κι ο Κυριάκος Μητσοτάκης, με την ανάληψη της εξουσίας. Η κατάργηση του Υφυπουργείου με αντικείμενο τις ιδιαιτερότητες που αντιμετωπίζουν οι νησιώτες, ήταν μεγάλο πλήγμα για τα νησιά μας. Η επανασύσταση του είναι επιτακτική όπως κι η δημιουργία ενός δημόσιου φορέα ακτοπλοϊας, που θα επεξεργάζεται τις ανάγκες των νησιών και θα αποφασίζει για τα δρομολόγια, αντί αυτό να το κάνουν οι πλοιοκτήτες σύμφωνα με το συμφέρον τους.
Στην εποχή μας και με τις σύγχρονες συνθήκες ζωής που απαιτούν συχνές μετακινήσεις, επιβάλλεται οι κάτοικοι των νησιών μας να απολαμβάνουν, επαρκείς, ασφαλείς και φθηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες αντί να καταργείται πρακτικά το μεγάλο λιμάνι της Σάμης.
Αργοστόλι 10 Ιανουαρίου 2023
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΙΘΑΚΗΣ