Στα πλαίσια του μαθήματος της Βυζαντινής- Μεσαιωνικής Ιστορίας που διδάσκεται στη Β Τάξη, ο Δρ. Ιστορίας, κ. Πέτρος Πετράτος , είχε σήμερα, 28 Απρίλη, μία δίωρη συνάντηση με τις μαθήτριες και τους μαθητές και των τριών τμημάτων της Β Τάξης του Σχολείου μας (3ο Γυμνάσιο Αργοστολίου).
Συγκεκριμένα, ο κ. Πετράτος ανταποκρίθηκε με μεγάλη ,όπως πάντα ,προθυμία, παρά τον όγκο των ανειλημμένων υποχρεώσεών του, στην πρόσκληση της φιλολόγου κ. Σοφίας Νεοφύτου. Το θέμα της συζήτησης που είχε ο κ. Πετράτος με τις μαθήτριες/ τους μαθητές ήταν οι συνθήκες , οι φορείς,οι θεσμοί ,τα πρόσωπα που είχαν ρόλο πρωταγωνιστικό, είτε με θετικό είτε με αρνητικό πρόσημο, στις ζυμώσεις οι οποίες οδήγησαν στην Επανάσταση του 1821.
Τα παιδιά έθεσαν ερωτήματα στον κ. Πετράτο σχετικά με το ρόλο και τα προνόμια του Πατριαρχείου , των Φαναριωτών,των κοτζαμπάσηδων, των αρματολών. Ακόμη για τη δράση των κλεφτών, τη σημασία της Παιδείας, του Νεοελληνικού Διαφωτισμού, των εμπόρων και των ελληνικών παροικιών στην εθνική, πνευματική, οικονομική ανανέωση και τόνωση των υπόδουλων Ελλήνων.
Πολύτιμες οι γνώσεις που πήραν τα παιδιά, αξιοσημείωτη η σύνδεση που ο κ. Πετράτος έκανε με σύγχρονες συνθήκες, με γεγονότα της επικαιρότητας, όπως τον πόλεμο στην Ουκρανία και στο Σουδάν,παρακινώντας ,μέσω αυτών , τα παιδιά να προβληματιστούν και να ερμηνεύσουν καταστάσεις και ενέργειες στη διάρκεια της Τουρκοκρατίας.
Σπουδαίο δίδαγμα της συνάντησης αυτής ήταν, επομένως , ο σεβασμός που οφείλουμε όλοι να έχουμε απέναντι στην Ιστορία, ως θεραπαινίδα στην προσπάθεια ερμηνείας του παρόντος και αποφυγής λαθών του παρελθόντος. Και τούτο σημαίνει για εμάς τους εκπαιδευτικούς συνεχή μελέτη της Ιστορίας και διδασκαλία απαλλαγμένη από μυθεύματα και παραχαράξεις.
Για τους δε μαθητές σημαίνει κριτική μελέτη της Ιστορίας, ώστε να γίνουν υποψιασμένοι πολίτες.
Ευχαριστούμε από καρδιάς, λοιπόν, τον κ. Πετράτο . Οι μαθήτριες/ μαθητές ήδη ανυπομονούν για την επόμενη συζήτηση μαζί του.