Σχολεία: Εισάγονται μαθήματα φιλοζωίας και υπεύθυνης ιδιοκτησίας ζώων συντροφιάς

29

Γράφει Νικολίτσα Τρίγκα
Εκπαιδευτικό Ρεπορτάζ

Εκπαιδευτικά προγράμματα, που αφορούν στην προώθηση, την ευαισθητοποίηση και την ανάπτυξη της φιλοζωίας και της υπεύθυνης ιδιοκτησίας ζώου συντροφιάς θα εισαχθούν σε νηπιαγωγεία και σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η ένταξη τέτοιων προγραμμάτων στα σχολεία αποτελούσε πάγιο αίτημα και των φιλοζωικών σωματείων.

Όπως λένε θα περιμένουν τα κυβερνητικά σχέδια να γίνουν και πράξη καθώς και στο παρελθόν έχουν υπάρξει τέτοιες ανακοινώσεις αλλά ποτέ δεν μπήκαν σοβαρά στα σχολεία μαθήματα φιλοζωίας, τη στιγμή που σήμερα στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι υπάρχουν πάνω από 3.000.000 αδέσποτα ζώα και ταυτόχρονα σχεδόν ένα στα δυο νοικοκυριά έχουν κάποιο οικόσιτο ζώο.

Πάντως, οι υφυπουργοί Εσωτερικών και Παιδείας Βασίλης Σπανάκης και Ζέττα Μακρή υπέγραψαν Κοινή Υπουργική Απόφαση, με την οποία προβλέπεται ο καθορισμός, η μορφή και η περαιτέρω εξειδίκευση του περιεχομένου των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που αφορούν στην προώθηση, την ευαισθητοποίηση και την ανάπτυξη της φιλοζωίας και της υπεύθυνης ιδιοκτησίας ζώου συντροφιάς σε νηπιαγωγεία και σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Στις θεματικές ενότητες των εκπαιδευτικών προγραμμάτων περιλαμβάνονται δράσεις ευαισθητοποίησης στα μέλη της σχολικής κοινότητας και στην οικογένειά τους για την προστασία των αδέσποτων ζώων. Επίσης, στο Πρόγραμμα Σπουδών όλων των τύπων των σχολικών μονάδων Νηπιαγωγείων, Δημοτικών Σχολείων, Γυμνασίων και Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ. εντάσσονται Δράσεις Ενεργού Πολίτη, διάρκειας τουλάχιστον δέκα (10) διδακτικών ωρών η κάθε μία, οι οποίες μπορούν να έχουν αυτοτελή θεματική ενότητα αφιερωμένη στα ζώα συντροφιάς.
Σκοπός είναι:

α) η απόκτηση γνώσεων και ανάπτυξη δεξιοτήτων των μαθητών/τριών που συμβάλλουν στη φιλοζωία και στην υπεύθυνη ιδιοκτησία ζώων συντροφιάς

και β) η γνώση όλων των θεμάτων που αναφύονται σχετικά με τα ζώα και ιδίως τα ζώα συντροφιάς και η απαιτούμενη ευθύνη που καλείται να επιδεικνύει ο ενεργός πολίτης έναντι τους, λαμβάνοντας υπόψη τις πέντε διεθνώς αναγνωρισμένες ελευθερίες για την ευζωίας τους: την ενίσχυση των ηθικών αξιών και την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, την προώθηση υπεύθυνης λήψης αποφάσεων σχετικά με τις διαδικασίες της κοινωνικοποίησης και διάδρασης των ζώων συντροφιάς, την υποστήριξη της βιωματικής μάθησης σχετικά με την φιλοζωία και τέλος, την ενθάρρυνση της ενεργής συμμετοχής σε πάσης φύσεως προγράμματα και δράσεις φιλοζωίας.

Ο υφυπουργός Εσωτερικών, Βασίλης Σπανάκης με αφορμή την υπογραφή της κοινής Υπουργικής Απόφασης δήλωσε ότι :«πρωταρχική μέριμνα του Υπουργείου Εσωτερικών και ειδικότερα της Ειδικής Γραμματείας για την Προστασία των Ζώων Συντροφιάς είναι η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης για τη φιλοζωία σε όλο και μεγαλύτερα κοινωνικά στρώματα με προτεραιότητα στους νέους ανθρώπους, τους μαθητές και τις μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τους αυριανούς Έλληνες πολίτες.
Η Υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή δήλωσε ότι «το Υπουργείο Παιδείας, μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, καθιέρωσε, από το 2024, την 4η Απριλίου ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας αφιερωμένη στην υλοποίηση σχετικών εκπαιδευτικών δράσεων.

Προσπαθούμε να δώσουμε στα παιδιά μας εφόδια, ώστε να σέβονται και να προασπίζονται τα δικαιώματα των ζώων, να προτείνουν και να συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες φιλοζωίας, μέσα από τις θεματικές των εργαστηρίων δεξιοτήτων «Φροντίζω το Περιβάλλον» και «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», τις δράσεις ενεργού πολίτη, το πρόγραμμα σπουδών «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη», αυτόνομα εκπαιδευτικά προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων στον τομέα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, συνεργατικές δράσεις με τα Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία και άλλους φορείς για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχετικών με τη βιοποικιλότητα και τη φιλοζωία.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!