Το δικό τους δίκτυο καταγραφής της σεισμικής δραστηριότητας έχουν δημιουργήσει στην επικράτεια 13 σχολεία, τα οποία έχουν κατασκευάσει αυτοσχέδιους σεισμογράφους, που εποπτεύονται μέσω κεντρικού υπολογιστή από το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών. Το Ινστιτούτο παρακολουθεί τις καταγραφές του σχολικού δικτύου, λαμβάνει τις πληροφορίες που στέλνουν οι σεισμογράφοι τους και, σε συνεργασία με την Ελληνογερμανική Αγωγή, υποστηρίζει την εκπαιδευτική διαδικασία γύρω από την έρευνα για τους σεισμούς.
Στο πλαίσιο αυτό προκήρυξε για δεύτερη συνεχή χρονιά τον διαγωνισμό «Φτιάξε τον δικό σου σεισμογράφο», σε γυμνάσια και λύκεια της χώρας, όπου οι ενδιαφερόμενες σχολικές ομάδες θα μπορούν να υποβάλουν την εργασία τους προς αξιολόγηση από ομάδα επιστημόνων και εκπαιδευτικών μέχρι τις 23 Μαρτίου. Έπειτα από τη διαδικασία της κρίσης, θα επιλεγούν οι δέκα καλύτερες εργασίες, ενώ οι σχολικές ομάδες θα βραβευθούν σε εκδήλωση που θα γίνει στο Φεστιβάλ Επιστήμης και Καινοτομίας, Athens Science Festival, στις 27 Απριλίου.
Για την αξιολόγηση των εργασιών λαμβάνεται υπόψη η ποιότητα, η επιστημονική ορθότητα, η παροχή πολλαπλών μέσων αναπαράστασης (οπτικοακουστικό υλικό), η ανάπτυξη δεξιοτήτων (διερευνητική μάθηση, επίλυση προβλημάτων, δημιουργικότητα) και η αντίληψη πολιτικής προστασίας από τους μαθητές για την αντιμετώπιση και πρόληψη των επιπτώσεων των σεισμών στη χώρα.
«Δεχόμαστε την πρωτοτυπία και οποιαδήποτε πρόταση στη δημιουργία σεισμογράφων, που να μπορούν να καταγράφουν την δραστηριότητα. Για παράδειγμα το Ειδικό Λύκειο Κωφών και Βαρήκοων Θεσσαλονίκης, είχε αναπτύξει πέρσι έναν σεισμογράφο χρησιμοποιώντας τα ακουστικά τους και συγκεκριμένα το ηχείο τους για να “ακούν” τους σεισμούς. Το 1ο ΕΠΑΛ Κομοτηνής, κατασκεύασε έναν πολύ προχωρημένο σεισμογράφο, που χρησιμοποιούσε έναν σύνθετο κώδικα και arduino (σ.σ. μικροελεγκτή μονής πλακέτας). Άλλο σχολείο έφτιαξε έναν απλό ξύλινο σεισμογράφο. Η προσπάθειά μας είναι να ενημερώσουμε τις τοπικές κοινωνίες για το φαινόμενο του σεισμού και το σχολείο είναι ένας κόμβος ενημέρωσης, ενώ η μάθηση λειτουργεί ως εργαλείο για την επιστημονική σκέψη» δήλωσε στο ΑΠΕ ? ΜΠΕ ο υπεύθυνος έρευνας και ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής, Σοφοκλής Σωτηρίου.
Ο διαγωνισμός υλοποιήθηκε για πρώτη φορά πέρσι με 50 συμμετοχές σχολείων- στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος “Schools study earthquakes” του ευρωπαϊκού έργου “Arc of Inquiry”, το οποίο ωστόσο έχει ολοκληρωθεί, ενώ φέτος συνεχίζεται στην Ελλάδα υπό τον συντονισμό του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, σε συνεργασία με την Ελληνογερμανική Αγωγή.