Τέσσερις στους 10 ταξιδιώτες επιλέγουν ξενοδοχείο βάσει του εσωτερικού ντιζάιν και το 30% (ιδιαίτερα οι Ινδοί και οι Κινέζοι) πέρασε περισσότερες ημέρες στο κατάλυμα από ό,τι υπολόγιζε στην αρχή εξαιτίας των καλαίσθητων χώρων του.
Την ίδια ώρα, το 56% εμπνέεται από το ντιζάιν που συνάντησε στο ξενοδοχείο ή στις διακοπές του και βάσει αυτού προχωρά σε αλλαγές διακόσμησης στο σπίτι του (το ποσοστό αυτό εκτοξεύεται στο 67% για του Millennials).
Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα έρευνας της Booking.com, σε δείγμα 19.000 ταξιδιωτών από όλο τον κόσμο, με σκοπό να αναδείξει το ρόλο του εσωτερικού ντιζάιν των καταλυμάτων στη δημιουργία αξέχαστων εμπειριών διακοπών.
Το ένα τρίτο των ταξιδιωτών του δείγματος είπε ότι επιθυμεί να ανανεώσει τους χώρους του σπιτιού του σύμφωνα με το ντιζάιν που θαύμασε στις διακοπές και το οποίο ανακαλεί ευχάριστες αναμνήσεις. Το 21% επιδιώκει να αναπαράγει στο σπίτι εμπειρίες από τις διακοπές.
Εκτός από το ντιζάιν των καταλυμάτων, ψηλά στην κατάταξη (44%) βρίσκεται και η επίδραση από το ντιζάιν του προορισμού διακοπών ως επιρροή για αλλαγές στη διακόσμηση του σπιτιού, ιδιαίτερα από προορισμούς όπως το Ελσίνκι, η Κοπεγχάγη, το Αϊντχόβεν, το Γκρατς και το Μιλάνο.
Άλλες πηγές έμπνευσης για αλλαγή στη διακόσμηση του σπιτιού κατά την περίοδο των διακοπών είναι:
-Αξιοθέατα και ήχοι, χρώματα κτλ (36%)
-Μια νέα κουλτούρα (32%)
-Επισκέψεις σε μουσεία, γκαλερί ή άλλα σημεία ενδιαφέροντος (20%)
Οσον αφορά τον τύπο καταλύματος που εμπνέει περισσότερο τους ταξιδιώτες είναι οι εξοχικές κατοικίες (34%) και λιγότερα επιλεγμένα ξενοδοχεία (25%).
Σχεδόν οι μισοί είπαν ότι επιλέγουν ξεχωριστά καταλύματα, προτιμώντας ενοικίαση κατοικιών παρά ξενοδοχείο, εάν αναζητούν ιδιαίτερο ντιζάιν.
Για το 70% βασικός παράγοντας επιλογής καταλύματος στις διακοπές είναι το διαφορετικό ντιζάιν (η εικόνα και η αίσθηση) σε σχέση με το σπίτι τους. Το 57% απολαμβάνει την εναλλαγή σε εντελώς διαφορετικό περιβάλλον από το οικείο.
Άλλοι λόγοι για τους οποίους επιλέγουν κατάλυμα με ιδιαίτερη διακόσμηση σε σχέση με του σπιτιού τους, είναι…
-Η απόκτηση νέων εμπειριών στις διακοπές (54%)
-Οι εμπειρίες από διαφορετικούς πολιτισμούς (45%)
-Η διαμονή σε ασυνήθιστο κατάλυμα (29%)
-Εμπειρία από διαφορετικό τύπο ντιζάιν στις διακοπές πριν την αλλαγή διακόσμησης στο σπίτι (20%)
-Για να αντλήσουν έμπνευση για μελλοντικά σχέδια διακόσμησης στο σπίτι (15%)
-Απόκτηση εμπειριών από διαφορετικά στυλ που δεν θα τολμούσαν στο σπίτι (15%).
Ακόμα, το 57% δηλώνει ότι οι διακοπές τους ενθαρρύνουν να είναι πιο δημιουργικοί στη διακόσμηση του σπιτιού.
(foto: RITZ HOTEL PARIS)