Πώς τα ξενοδοχεία θα βγουν αλώβητα από την κρίση του κορωνοϊού

186

Tρόπους αντιμετώπισης και διαχείρισης των επιπτώσεων που έχει η εξάπλωση του κορωνοϊού στα ξενοδοχεία παρουσιάζει σε άρθρο της στο ehotelier.com η Επίτιμη καθηγήτρια Μάνατζμεντ στη Σχολή Διοίκησης Ξενοδοχείων του Πανεπιστημίου Cornell, Sheryl E. Kimes.

Οι τρόποι διαχείρισης προκύπτουν από έρευνα που είχε πραγματοποιήσει η ίδια το 2010 και αφορούσε τις τακτικές που διασφαλίζουν την επιβίωση των επιχειρήσεων σε περίπτωση οικονομικής κρίσης.

Από αυτήν προέκυψαν τα ακόλουθα συμπεράσματα-συμβουλές, τα οποία, όπως επισημαίνει η κ. Kimes, μπορούν να εφαρμοσθούν και στην κρίση του κορωνοϊού που βρίσκεται σε εξέλιξη….

-Δεν ωφελεί ο πανικός

Οι ερωτηθέντες μίλησαν για την ανάγκη να παραμένουμε ψύχραιμοι και να αναζητούμε λύσεις. Ένας εξ αυτών δήλωσε: «Μην πανικοβάλλεστε. Μην συγκρίνετε τις περιόδους κρίσης με προηγούμενες καλές περιόδους. Σκεφτείτε βάσει μακροπρόθεσμων αποφάσεων».

-Προσέξτε τις εκπτώσεις ευρείας κλίμακας

Οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι παίρνει χρόνια η ανάκαμψη από τις εκπτώσεις τις οποίες έκαναν κατά τη διάρκεια οικονομικής κρίσης, και πολλοί τόνισαν ότι δεν θα πρέπει να γίνονται εκπτώσεις στις κρίσεις αλλά να χρησιμοποιούνται οι τιμές τους ως σημείο αναφοράς για τα προγράμματα εκπτώσεων και οι εκπτώσεις να συγκρατιούνται καταλλήλως.

Άλλοι εκτίμησαν ότι το «παιχνίδι» των εκπτώσεων είναι επικίνδυνο και ότι μέσα σε λίγους μήνες μπορεί να χαθεί σημαντικό έδαφος που κερδήθηκε τα τελευταία χρόνια, με την επιστροφή στα ίδια επίπεδα να παίρνει επίσης πολλά χρόνια.

Εάν χρειάζεται να κάνετε εκπτώσεις, κάνετέ το με έξυπνο τρόπο και εξετάστε το ενδεχόμενο δημιουργικών πακέτων, τονίζει η κ. Kimes.

-Μην περιορίζετε τον προϋπολογισμό μάρκετινγκ

Στην έρευνα αναδείχθηκε η ανάγκη διατήρησης των επισκεπτών και ανάπτυξης προωθητικών πακέτων που προσελκύουν υφιστάμενους αλλά και δυνητικούς επισκέπτες. Εάν ο προϋπολογισμό μάρκετινγκ περιοριστεί, αυτό δεν θα είναι εφικτό.

-Προσεγγίσεις μάρκετιγνκ

Η ανάπτυξη μικρότερων, λιγότερο ευαίσθητων στην τιμή τομέων αγοράς, στους οποίους μπορούν να διατηρηθούν οι τιμές, αποδίδει. Άλλη τακτική είναι η ανάπτυξη νέων πηγών εσόδων (όπως το φαγητό και ποτό ή το σπα) εντός του ξενοδοχείου.

-Εξετάστε άλλες πρακτικές διατήρησης τιμών

Θυμηθείτε ότι υπάρχει διαφορά μεταξύ της δημόσιας τιμής και της ιδιωτικής τιμής. Δώστε έμφαση στον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να αναπτύξετε πακέτα που προσφέρουν προστιθέμενη αξία στον καταναλωτή χωρίς να κοστίζουν πολλά στο ξενοδοχείο.

Μια επιλογή είναι η διατήρηση της τιμής στα ίδια επίπεδα, η εξερεύνηση νέων αγορών (πακέτα ρομαντικών αποδράσεων, προσκυνηματικός τουρισμός κτλ.), η ανάπτυξη υπηρεσιών με προστιθέμενη αξία όπως οι θεραπείες σπα, η δημιουργικότητα στις προωθητικές ενέργειες φαγητού και ποτού και η παρακολούθηση των κενών πληρότητας που μπορούν να καλυφθούν με διαδικτυακές διαφημίσεις ή κανάλια που δεν θα επηρεάσουν μελλοντικά τη στρατηγική τιμών.

Σκεφτείτε τι ζητά ο επισκέπτης και προσπαθήστε να του το δώσετε χωρίς να ζημιώνεται η επιχείρηση. Δώσε έμφαση σε πακέτα που δύσκολα αντιγράφονται.

-Διατηρήστε τα υψηλά επίπεδα υπηρεσιών 

Αν χρειαστεί να περιορίσετε το κόστος, κάντε το σε τομείς του ξενοδοχείου που έχουν το μικρότερο αντίκτυπο στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών και στην εικόνα του ξενοδοχείου. Μην ρίχνετε τα στάνταρ, ανεβάστε την προστιθέμενη αξία καθώς οι καταναλωτές είναι ευαίσθητοι στις αλλαγές.

Εάν επηρεαστεί αρνητικά η ικανοποίηση πελατών και το επίπεδο των υπηρεσιών, θα είναι δυσκολότερη η διατήρηση του πελατολογίου και η προσέλκυση νέων επισκεπτών μετά το πέρας της κρίσης.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις