Αγαπητό Kefaloniapress,
Ορμόμενος της θλιβερής επικαιρότητας και των διεθνών εξελίξεων περί της πανδημίας που όλοι μας ζούμε και αντιμετωπίζουμε, θα ήθελα να ρίξω λίγο φώς στο μεγάλο θέμα που απασχολεί την κοινή γνώμη σχετικά με τα κρουαζιερόπλοια και την μετάδοση ασθενειών συμπεριλαμβανομένου και του πρωταγωνιστή της επικαιρότητας, κορωνοΐου.
Γράφει ο capt Ηλίας Στεφανάτος
Παρακολουθόντας τα Διεθνή αλλά και Τοπικά Μέσα Ενημέρωσης, διαπιστώνουμε ότι τα κρουαζιερόπλοια είναι πάντα στο κέντρο της επικαιρότητας και στιγματίζονται ως το επίκεντρο του κακού. Η αλήθεια είναι ότι ,ναι, δυστυχώς, υπήρχαν κρούσματα της ασθένειας σε κάποια πλοία αλλά αυτό δεν συνάδει με την λογική του ότι τα κρουαζιερόπλοια είναι περισσότερο κατακριταία και το επίκεντρο όλων των δυνών και λοιμών της ανθρωπότητας σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα Μέσα μαζικής μεταφοράς και αναψυχής.
Τα πάντα λοιπόν ξεκινάνε με το γεγονός του ότι έχουμε την συνάρθροιση πολλών ατόμων σ’ενα ‘’κλειστό’’ χώρο, που κάθε άλλο παρά κλειστός είναι, για μεγάλο χρονικό διάστημα και τονίζω το μεγάλο χρονικό διάστημα γιατί αυτό ειναι το καθοριστικό σημείο διαφοράς και αναφοράς σε σχέση με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς και αναψυχής.
Το 95% των επιβατών, πρότου επιβιβάστουν στο πλοίο ακολουθούν την διαδρομή ,οικία – αεροπλάνο –ξενοδοχειο – πλοίο.
Όπως λοιπόν καταλαβαίνουμε, το πλοίο είναι ο τελικός σταθμός και ο δέκτης όλων αυτών των ατόμων που πρακτικά σημαίνει ότι το εάν θα υπάρχουν κρούσματα οποιαδήποτε ασθένειας, αυτό θα συμβεί λόγω της πιθανότερης επιμολύνσεως των επιβατών απο εξωγενείς παράγοντες που είναι πρακτικά αδύνατο να εντοπιστούν εξ’αρχής.
Ο διαρκής και άνισος αγώνας των πλοίων είναι λοιπόν να μπορέσουν να κρατήσουν το πλοίο καθαρό με συνεχή και αδιάκοπη απολύμανση και να περιορίσουν την εξάπλωση της οποιαδήποτε ασθένειας, πάντα μέσα στα πλαίσια του δυνατού και του εφικτού.
Οι εταιρείες κρουαζιέρας έχουν αποκομίσει τεράστια εμπειρία απο τέτοιες καταστάσεις και έχουν εφοπλίσει τα πλοία τους με το κατάλληλο προσωπικό και τεχνολογία, που όμοια τους σπάνια συντά κανείς σε υπηρεσίες στεριάς ή αέρα.
Τα πρωτόκκολα καθαριότητας και υγειΐνής είναι πολύ αυστηρά και ακολουθούνται πιστά. Τα πλοία υπόκεινται σε πολλαπλούς και εξονυχιστικούς ελέγχους απο κάθε είδους Αρχή, Υγειονομική και μη. Τ’ αποτελέσματα αυτών των ελέγχων, που είναι ξαφνικοί και απροειδοποίητοι, δημοσιεύονται στο διαδύκτιο και ο καθένας μας μπορεί πλέον να βλέπει το ιστορικό του κάθε πλοίου. Πότε ήταν η τελευταία φορά που έγινε Υγειονομικός έλεγχος σε καποιο πλοίο της γραμμής,αεροπλάνο, λεωφορείο, τρένο, ξενοδοχείο κλπ. και τ’ αποτελέσματα έγιναν γνωστά στο κοινό; Μάλλον ποτέ!!!
Όλοι μας εχουμε επιβιβαστεί σε κάποιο Μέσο Μαζικής Μεταφοράς και μάλιστα κάποιοι απο εμάς τα χρησιμοποιούν επί καθημερινής βάσεως. Πότε ήταν η τελευταία φορά που είδαμε κάποιου είδους απολύμανση;; Χιλιάδες άτομα χρησιμοποιούν τα Μέσα καθημερινώς με ότι αυτό συνεπάγεται.
Ας δούμε λοιπόν και κάποια στατιστικά για την κίνηση των επιβατών με αεροπλάνα, τρένα και κρουαζιερόπλοια και ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του.
Το 2018, σύμφωνα με τον ICAO (International Civil Aviation Organization) η επιβατηγώς κίνηση με αεροπλάνο ήταν της τάξεως των 4,3 Δισεκατομμύρια επιβατών.
Η κίνηση με τρένα είναι υπερπολλαπλάσια των ανωτέρω μεγεθών με μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα του Μετρό της Ιαπωνίας με 24,6 Δισεκατομμύρια επιβάτες, του Μετρό του Πεκίνου με 3,4 Δισεκατομμύρια επιβάτες, του Μετρό του Λονδίνου με 1,3 Δισεκατομμύρια επιβάτες, του Μετρό της Μόσχας με 2,34 Δισεκατομμύρια επιβάτες και η λίστα συνεχίζεται με ακόμα πιο πολλά παραδείγματα.
Το ίδιο έτος, η κίνηση επιβατών με κρουαζιερόπλοια, σύμφωνα με την CLIA (Cruise Lines International Association) ήταν της τάξεως των 28,2 Εκατομμυρίων επιβατών.
Όπως αντιλαμβανόμαστε, τα μεγέθη έχουν τεράστια διαφορά αλλά και τεράστια σημασία στο να κατανοήσουμε τις πραγματικές διαστάσεις και αιτίες του προβλήματος.
Στον αντίλογο όμως, το επιχείρημα είναι τ’ ότι , καλώς όλα αυτά, αλλά γιατί δεν ακούμε τίποτε για τ’αεροπλάνα ή τα τρένα ή τα λεωφορεία ή τα ξενοδοχεία κλπ;;
Η απάντηση είναι πολυ απλή και έγγυται αποκλειστικά στον χρόνο παραμονής στο κάθε μέσο.
Κάποιος λοιπόν έχει χιλιάδες φορές, περισσότερες πιθανότητες να προσβληθεί απο μια ασθένεια σε τρένο, αεροπλάνο, λεωφορείο κλπ. παρά σε κρουαζιερόπλοιο αλλά λόγω του μεγαλύτερου χρόνου παραμονής του στο πλοίο, οι πιθανότητες εκδήλωσης της ασθένειας να είναι μεγαλύτερες όντας επιβάτης σε κάποιο πλοίο και φυσικά να δημοσιοποιηθεί αφου τα πλοία είναι υποχρεωμένα να αναφέρουν τα κάθε είδους περιστατικά έναντι όλων των υπολοίπων Μέσων που κανείς δεν γνωρίζει το παραμικρό.
Η φύση της λειτουργίας των πλοίων όπως επίσης και η πιστή εφαρμογή των κανονισμών είναι οι κύριοι λόγοι που τα πλοία στοχοποιούνται και κατακρίνονται και είναι ευάλωτα στην δημοσιότητα.
Εν μέσω της πανδημίας, έγινε πολύς λόγος για τον εξαερισμό των πλοίων και όπως ήταν σίγουρο ενοχοποιήθηκε για πολλά.
Ένα είναι σίγουρο, τ’ ότι τα πλοία διαθέτουν σαφώς ανώτερα συστήματα εξαερισμού και κλιματισμού απο αυτά των αεροπλάνων, τρένων, λεωφορείων κλπ.
Ένα τυπικό σύστημα εξαερισμού αεροπλάνου για παράδειγμα χρησιμοποιεί ποσοστό 50-50 φρέσκου με ανακυκλώμενο αέρα ενώ τα πλοία χρησιμοποιούν ποσοστό 60-40 ακόμα και 70-30.
Τα πλοία έχουν σταθερή τροφοδοσία και θερμοκρασία ενώ τα αεροπλάνα σταματούν το σύστημά τους όταν ανοίξουν οι πόρτες και μέχρι την απογείωση. Τα φίλτρα που χρησιμοποιούνται στα πλοία είναι πολλαπλά και περιλαμβάνουν ακόμα και Υπεριώδη ακτινοβολία για την εξόντωση αιωρούμενων παθογόνων και άλλων οργανισμών.
Κανείς δεν λέει ή ισχυρίζεται ότι όλα τα πλοία είναι 100% τέλεια και αλάθητα. Αντιθέτως, οι εταιρείες κρουαζιέρας έχουν μάθει πολλά απο τα λάθη του παρελθόντως αλλά ατενίζουν τον μέλλον με όραμα και σκοπό για την βελτίωση των ύπηρεσιών τους και την διαβίωση όλων στα πλοία τους.
Είναι όμως άδικο όλα τα φώτα της δημοσιότητας να στρέφονται προς ένα κλάδο που ίσως έχει το μικρότερο μερίδιο ευθύνης αλλά κάνει τόσα πολλά για το καλό των επιβατών του αλλά και των εργαζομένων του.
Ο κόσμος μας αλλάζει και θ’αλλάξει ακόμα πιο πολύ μετά απο αυτήν την κρίση και όλοι μας έχουμε ατομικό και συλλογικό μεριδιο ευθύνης. Η κανονικότητα θα επιστρέψει, διαφορετική ελπίζω, πιο συνειδητοποιημένοι και προσγειώμενοι στην πραγματικότητα.
Υπομονή, επιμονή και ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ !!!!
Ευχαριστώ πολύ για το βήμα,
Υγεία σε όλους μας !!!!
Ηλίας Στεφανάτος
Απαγορεύεται ρητά η αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, «μεταφόρτωση» (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά χωρίς τη ρητή προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του kefaloniapress.gr
μπραβο εδελφε μου .μενουμε σπιτι.
Καπτα-Ηλία μου,
Πολύ σωστά τα λες!