του Κων/νου Στ. Δεριζιώτη
Πρωτοπορεί για μια ακόμη φορά η Κύπρος, αποτελώντας ζηλευτό παράδειγμα στον Τουρισμό, καθώς με την απόλυτη συνεργασία του Δημοσίου και του Ιδιωτικού Τομέα και την συμμετοχή όλων των φορέων του Τουρισμού της νήσου, συμπεριλαμβανομένων των tour operators, όχι μόνο βρίσκεται στην τελική ευθεία εκπόνησης όλων των πρωτοκόλλων λειτουργίας του τομέα, αλλά συζητά μια ρηξικέλευθη πρόταση εγγύησης του Δημοσίου, στις προπληρωμές των tour operators, που αποτελούν το μείζον πρόβλημα πανευρωπαϊκά.
Πιο αναλυτικά, είναι κοινό μυστικό, ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή την στιγμή των tour operators στην τουριστική αγορά είναι το ενδεχόμενο χρεωκοπίας – αδυναμίας των ξενοδοχείων να ανταποκριθούν στο διάστημα των 18 επόμενων μηνών με βάση το voucher, στην ζήτηση των tour operators. Αυτός είναι και ο ΒΑΣΙΚΟΣ λόγος που οι μεγάλοι ευρωπαϊκοί tour operators, ζητούν πίσω τα χρήματα των early bookings, με ελάχιστες εξαιρέσεις.
Στις δε αιτιάσεις των ξενοδόχων ότι αυτό μπορεί να ισχύει και αντίστροφα, απαντούν με τα μεγάλα προγράμματα κρατικής στήριξης και δανειοδότησης που παρέχουν τα κράτη που λειτουργούν, με την Γερμανία να κρατά τα ηνία.
Η σύσκεψη
Πιο αναλυτικά, το money-tourism.gr, αποκαλύπτει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ότι σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης, μέσα στις αργίες του Πάσχα, με την συμμετοχή του υφυπουργού Τουρισμού Σάββα Περδίου, του Παγκύπριου Συνδέσμου Ξενοδόχων (ΠΑΣΥΞΕ), του Συλλόγου Κυπριακών Ταξιδιωτικών Πρακτορείων, των tour operators, των dmc’s και όλων των επαγγελματιών του Τουρισμού, συζητήθηκε η κατάρτιση από το υφυπουργείο Τουρισμού μιας πρότασης που θα κατατεθεί στο υπουργικό συμβούλιο, η οποία θα αναλύει όλα τα οικονομικά δεδομένα για τα χρήματα που έχουν καταβληθεί από τους tour operators (προπληρωμές, προκαταβολές, early bookings, κ.λπ), θα προτείνει στην κυβέρνηση να εγγυηθεί το ποσό αυτό, μέσω των τραπεζών.
Πιο αναλυτικά, τα ποσά αυτά που αφορούν κυρίως σε βρετανικούς και ρωσικούς tour operators, εκτιμώνται σε έως 100 εκατ. ευρώ και η Κυπριακή Δημοκρατία να έρθει ως εγγυητής, μέσω των τραπεζών, έτσι ώστε οι t.o’s, να λάβουν από τα τραπεζικά ιδρύματα την σχετική Τραπεζική Εγγύηση, και να είναι διασφαλισμένοι στην -χειρότερη και απευκταία- περίπτωση που ένα ξενοδοχείο κηρύξει πτώχευση και δεν θα είναι δυνατή η αποπληρωμή των χρημάτων που έχει εισπράξει.
Μια τέτοια εξέλιξη θα ήταν καθοριστικά επιτυχής για την αποκατάσταση κλίματος εμπιστοσύνης στον κυπριακό τουρισμό, αφού θα διασφάλιζε στους μεγάλους ευρωπαϊκούς tour operators ότι δεν θα χάσουν χρήματα στην Κύπρο, ενώ θα διασφαλίσει ένα σημαντικό κομμάτι ρευστότητας στην ξενοδοχειακή βιομηχανία για επανεκκίνηση της λειτουργίας της, χωρίς τις σοβαρές οικονομικές υποχρεώσεις για την επιστροφή των προκαταβολών.
Πρωτόκολλα
Παράλληλα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στην σύσκεψη για την «Επόμενη μέρα», μετά τον Covid-19, συζητήθηκαν οι απαιτήσεις υγιεινής πριν από την είσοδο στην Κύπρο, κατά την είσοδο στο νησί και κατά τη διάρκεια της παραμονής των πελατών, στην λογική διατήρησης της απόλυτης υγειονομικής ασφάλειας.
Μάλιστα καθορίστηκαν τα επιμέρους στάδια και συζητήθηκαν λεπτομέρειες.
Πιο αναλυτικά, τα στάδια και οι διαδικασίες, έχουν ως εξής:
1. Διαδικασία πριν την επιβίβαση / Αεροδρόμια - Αεροπορικές εταιρείες
α) Ενδέχεται να απαιτείται από τους πελάτες να υποβάλουν πρόσφατο αρνητικό πιστοποιητικό COVID -19, πριν επιβιβαστούν στο αεροπλάνο και να το παρουσιάσουν και στον έλεγχο διαβατηρίου
β) Θερμομέτρηση πριν την επιβίβαση
γ) Υλικό απολύμανσης κατά την είσοδο στο αεροπλάνο και γάντια μίας χρήσης
δ) Πλήρης απολύμνασης του αεροσκάφους μετά από κάθε πτήση
ε) Η χωρητικότητα του αεροσκάφους δεν πρέπει να υπερβαίνει το 70% (μέγιστος συντελεστής φόρτωσης)
στ) Οι τελευταίες 3 σειρές κοντά στις τουαλέτες πρέπει να παραμείνουν κενές και να μην είναι κατειλημμένες
2. Αεροδρόμιο / Μεταφορές
α) Μηχανές απολύμανσης, γάντια «μίας χρήσης» και άλλα προστατευτικά, θα βρίσκονται πριν από τον έλεγχο διαβατηρίων, δίπλα στις ζώνες αποσκευών και μετά το τελωνείο
β) Διαθέσιμο μηχάνημα απολύμανσης στην πόρτα του λεωφορείου, καθώς και γάντια μίας χρήσης για τους τουρίστες κατά την επιβίβαση και αποβίβαση
γ) Πριν και μετά από οποιαδήποτε μεταφορά ή εκδρομή, το λεωφορείο πρέπει να απολυμαίνεται
δ) Ο οδηγός πρέπει να χρησιμοποιεί μάσκα και γάντια
ε) Ο συντελεστής φόρτωσης του λεωφορείου θα είναι έως 70%.
3. Ξενοδοχεία
Σύμφωνα με πληροφορίες θα υπάρξει μια λεπτομερής λίστα μέτρων που θα ανακοινωθούν από τα ξενοδοχεία την επόμενη εβδομάδα, ωστόσο το πιο σημαντικό μεταξύ πολλών άλλων, θα είναι τα ακόλουθα:
α) Έλεγχος πελατών, προσωπικού και προμηθευτών κατά την είσοδο στους χώρους του ξενοδοχείου
β) Η κάλυψη των δωματίων πρέπει να μειωθεί σε ποσοστό έως 60% -70%, ανάλογα με το μέγεθος των διαθέσιμων κοινόχρηστων χώρων για να εξυπηρετήσουν και να φιλοξενήσουν τους φιλοξενούμενους (εστιατόρια, μπαρ, λόμπι, πισίνα κ.λπ.)
γ) Μεγαλύτερος χώρος μεταξύ των τραπεζιών στα εστιατόρια και τα μπαρ
δ) Εφαρμογή πρωτοκόλλου που θα ακολουθείται αυστηρά από το προσωπικό κατά τον καθαρισμό των δωματίων, της κουζίνας, του Spa, των τραπεζιών και άλλων «ευαίσθητων» περιοχών των ξενοδοχείων, που σημαίνει τη χρήση ειδικού καθαριστικού υλικού, τη διαδικασία καθαρισμού, κ.λπ.
ε) Περισσότερος χώρος ανάμεσα στις ξαπλώστρες στο χώρο της πισίνας. Έμφαση στον καθαρισμό των ξαπλώστρων
Παράλληλα, από όλους τους εμπλεκόμενους τονίστηκε η ανάγκη η Ευρωπαίκή Ένωση να αναλάβει πρωτοβουλία και να επιβάλει ένα κοινό σχέδιο δράσης και ένα πρωτόκολλο που θα ακολουθούνται αυστηρά βήμα προς βήμα, από όλα τα κράτη μέλη, μετά την περίοδο Covid-19. Συμφώνησαν ωστόσο ότι η Κύπρος δεν θα πρέπει να περιμένει τις εξελίξεις, καθώς δεν επιτρέπονται καθυστερήσεις στηξν παρούσα φάση.
Τέλος, συμφωνήθηκε η επανάληψη της σύσκεψης στις αμέσως επόμενες ημέρες.
Follow us: @money_tourism on Twitter | xrimatourismos on Facebook – Πηγή: https://money-tourism.gr/ | ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ money-tourism.gr