Δέκα+1 μέτρα για να διαλύσεις και τον τουρισμό

222

Είναι να παρακαλάς να μη πιάνει η κυβέρνηση κάτι στα χέρια της. Να το αφήνει στους ειδικούς, όπως με την πανδημία. Τώρα που η τελευταία τέθηκε υπό έλεγχο, αποφάσισε να ασχοληθεί η ίδια με τον τουρισμό. Ακολουθεί ο μακρύς κατάλογος της ανικανότητας.

Tου Στέλιου Κούλογλου

1. Λίγα λεπτά μετά το τελευταίο πρωθυπουργικό διάγγελμα, ο υπουργός Τουρισμού ανέλαβε να εξειδικεύσει τις γενικές εξαγγελίες στον τομέα του. Ένα από τα βασικά μέτρα ήταν η κατηγοριοποίηση των νησιών, ανάλογα με το πόσα επικίνδυνα ή ασφαλή είναι, σύμφωνα πάντα με την κυβέρνηση. Δεν χρειάζεται να έχεις το πολιτικό αισθητήριο του Τσώρτσιλ, για να καταλάβεις ότι αυτό θα ξεσήκωνε τα «επικίνδυνα» νησιά, όπως και έγινε.

2. Λίγο μετά, ο υφυπουργός Τουρισμού δήλωσε στην τηλεόραση ότι όποιος διαχωρίζει τα νησιά ανάλογα με την επικινδυνότητα τους, είναι ο ίδιος ανεύθυνος και επικίνδυνος. Στην ιστορία της πολιτικής, παρόμοιο περιστατικό ίσως έχει συμβεί στη βρετανική χιουμοριστική σειρά «Μάλιστα, κύριε υπουργέ».

3. Ο υπουργός Τουρισμού ανακοίνωσε επίσης ότι στους ξένους επισκέπτες θα γίνονται απλώς δειγματοληπτικά τεστ. Όμως μερικές μέρες πριν είχε δηλώσει ότι τα τεστ θα είναι υποχρεωτικά για όλους, πριν πάρουν το αεροπλάνο για την Ελλάδα. Αυτό είχε προκαλέσει αντιδράσεις σε άλλες χώρες, αποθαρρύνοντας υποψήφιους επισκέπτες.

4. Λίγο πριν ανοίξουν τα ξενοδοχεία ο γενικός γραμματέας Τουρισμού, μας ανακοίνωσε από την τηλεόραση ότι ο ίδιος θα κάνει διακοπές σε ερημονήσι, για να μην πάει σε ξενοδοχείο, όπου γίνονται ουρές και θα κινδυνεύσει. Συνήθως πίσω από τις ενέργειες και τις δηλώσεις των κυβερνητικών στελεχών της ΝΔ, πρέπει να ψάχνεις για χρήμα(κανόνας follow the money). Επειδή εδώ πρόκειται για την προώθηση ερημόνησων, ψάξτε τη βλακεία.

5. Η διαφημιστική παρουσίαση της Ελλάδας ανατέθηκε σε ιδιωτική εταιρεία, παρακάμπτοντας τον ΕΟΤ (Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού), που είναι ο επίσημος φορέας για τον τουρισμό. Υπό παραίτηση ορισμένα μέλη της διοίκησης του Οργανισμού, ενώ η πρόεδρος του δεν ήταν παρούσα στην παρουσίαση της εκστρατείας για τον.. ελληνικό τουρισμό.

6. Η εκστρατεία που δόθηκε στην ιδιωτική αυτή εταιρεία θα κοστίσει 32 εκατ ευρώ. Το βασικό διαφημιστικό σποτ είναι μια λήψη βίντεο, πιθανότατα από drone ή από αρχείο εικόνων,  μιας άδειας παραλίας. Ούτε ηθοποιοί, ούτε μακιγιάζ, ούτε φωτισμός, ούτε περίπλοκο μοντάζ, ούτε τίποτα από όσα κοστίζουν σε μια τέτοιου είδους παραγωγή υψηλών απαιτήσεων, για την προώθηση μιας χώρας. Θα μπορούσε να είναι και ο ορισμός της αρπαχτής.

7. Το κεντρικό σύνθημα της εκστρατείας (« Το ελληνικό καλοκαίρι είναι state of mind»), είναι παραπλήσιο με το σύνθημα της διαφημιστικής εκστρατείας μιας μάρκας καλλυντικών, «το καλοκαίρι είναι state of mind». Aν όχι τίποτα άλλο, για 32 εκατομμύρια η έμπνευση  δεν ήταν και τόσο  πρωτότυπη.

8. Η γραφειοκρατία του «επιτελικού κράτους» δεν μπόρεσε να λύσει το τεχνικό πρόβλημα των ΚΑΔ (Κωδικός αριθμός δραστηριότητας) με αποτέλεσμα χιλιάδες μικρά ξενοδοχεία να κλείσουν ξανά, παρότι άνοιξαν μόλις την περασμένη Δευτέρα.  Μόνον στο Ναύπλιο, για παράδειγμα, αναμένονται περισσότερες των 1.000 ακυρώσεις.

9. Η πεισματική και ακατανόητη εμμονή του υπουργείου Υγείας να μην πραγματοποιεί  μαζικά τεστ κοροναιού, συνέβαλε προφανώς στην αναζωπύρωση της πανδημίας στη Ξάνθη.  Στην ήδη επιβαρυμένη περιοχή, ο τοπικός Ιατρικός Σύλλογος ζητούσε εδώ και μήνες τη διεξαγωγή μαζικών τεστ στον γενικό πληθυσμό, που πραγματοποιούνται τώρα, αφού προέκυψε ραγδαία αύξηση περιστατικών. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του τοπικού συλλόγου Ξενοδόχων, οι ακυρώσεις για τον τριήμερο του Αγίου Πνεύματος σε όλους τους προορισμούς της περιοχής κυμαίνονται από 50 ως 100%.

10.  Στον Πολιχνίτο της τουριστικής Λέσβου, ασθενής που έχριζε μεταφοράς στο Κέντρο Υγείας μεταφέρθηκε στην καρότσα αγροτικού αυτοκινήτου. Το τοπικό κέντρο Υγείας Πολιχνίτου έχει  δυο ασθενοφόρα αλλά δεν διαθέτει παρά δυο μόνο οδηγούς.  Σύμφωνα με το τοπικό site stonisi, για τον περασμένο Σεπτέμβριο ήταν προγραμματισμένη η πρόσληψη οδηγών, διαδικασία που ακυρώθηκε μετά τις εκλογές.

10+1 Περιέργως το προαναφερθέν  διαφημιστικό σποτ, τελειώνει με τη φράση «Enjoy your Greek Summer, wherever you are» (ζήσε το ελληνικό καλοκαίρι, όπου και νάσαι). Το μήνυμα που «περνάει» είναι πως ίσως δεν είναι και απαραίτητο να … επισκεφτεί κανείς την Ελλάδα, για να ζήσει το ελληνικό καλοκαίρι. Ας ελπίσουμε ότι οι υποψήφιοι τουρίστες δεν θα το πάρουν σοβαρά υπόψιν τους.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις