Χρεοκόπησε αλυσίδα ταξιδιωτικών πρακτορείων στην Αγγλία με 49 καταστήματα και 500 υπαλλήλους|Είχε πρόγραμμα και στην Ελλάδα
Το γνωστό ταξιδιωτικό πρακτορείο του Ηνωμένου Βασιλείου, STA Travel, ανακοίνωσε την παύση λειτουργίας του, με σχετική ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του, ενώ την είδηση επιβεβαίωσαν η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου (CAA) και η ABTA.
Η χρεοκοπία ήρθε μετά την υποβολή αίτησης αφερεγγυότητας από την ελβετική μητρική εταιρεία της STA Travel, την Τετάρτη 19 Αυγούστου. Η STA Travel απασχολούσε περίπου 500 υπαλλήλους σε 49 πρακτορεία στο Ηνωμένο Βασίλειο και την έδρα του στο Λονδίνο. Όπως γράφει το έγκριτο Travel Weekly, ο ειδικός για νέους και φοιτητές-ταξίδια ήταν κάτοχος της Atol, με άδεια πώλησης σχεδόν 30.000 πακέτων διακοπών ετησίως, αλλά η κύρια δραστηριότητά του λιανοπωλητής πακέτων διακοπών για γνωστούς tour operators. sta travelΗ εταιρία είχε πρόγραμμα και για Ελλάδα, χωρίς να είναι γνωστό το μέγεθός του, αλλά είχε σίγουρα Κυκλάδες και Αθήνα.
Η CAA δήλωσε ότι θα αποσαφηνίσει τον αριθμό των πελατών STA Travel που προστατεύονται από Atol στο εξωτερικό «σε εύθετο χρόνο», αλλά ξεκαθάρισε ότι «Όποιος βρίσκεται στο εξωτερικό θα έχει εξασφαλισμένα εισιτήρια για την πτήση του. Αυτά εξακολουθούν να ισχύουν και οι άνθρωποι μπορεί να κάνουν check-in κανονικά.”
Η εταιρεία ήταν μέλος της Ένωσης Βρετανικών Ταξιδιωτικών Πρακτόρων (ABTA). Η Φαρίνα Αζμάμ, συνεργάτης της νομικής εταιρείας Kemp Little, έγραψε στο Twitter: «Η ημέρα πέρασε συμβουλεύοντας τους πελάτες σχετικά με την χρεοκοπία του STA Travel. Γνωρίζαμε ότι έρχεται, αλλά εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά λυπηρό. Η τουρστική βιομηχανία είναι τόσο αλληλένδετη. Ένας λιανοπωλητής αποτυγχάνει και πολλοί ταξιδιωτικοί πράκτορες χάνουν τις πληρωμές πελατών, έχοντας ωστόσο την υποχρέωση να τηρήσουν την κράτηση”. Δήλωση Σε ανακοίνωσή της η STA Travel, στην ιστοσελίδα της που επίσης έπαψε να λειτουργεί, αναφέρονται τα εξής: “Για τους πολύτιμους πελάτες μας,.
Λόγω της πρόσφατης ανακοίνωσης ότι η STA Travel UK έπαψε να διαπραγματεύεται, δυστυχώς οι ειδικοί μας στα ταξίδια δεν μπορούν να σας βοηθήσουν αυτή τη στιγμή. Να είστε βέβαιοι ότι εάν είχατε προηγούμενη κράτηση μαζί μας ή πραγματοποιήσατε μια ζωντανή κράτηση, θα λάβετε περαιτέρω επικοινωνία τις επόμενες ημέρες. Λυπούμαστε για την αναστάτωση και τις περιορισμένες πληροφορίες που έχετε στη διάθεσή σας αυτήν τη στιγμή¨. Η CAA Σε δήλωσή της, η CAA αναφέρει: «Οι καταναλωτές που έχουν αποδεχτεί έγκυρα voucher ή τους οφείλονται επιστροφές χρημάτων για την ακύρωση της κράτησής τους, με προστασία Atol, θα μπορούν να υποβάλουν αξίωση στην Atol μέσω της διαδικτυακής μας πύλης. Η Atol θα συνεργαστεί με παρόχους καταλυμάτων για να διασφαλίσει ότι όλοι οι επηρεαζόμενοι πελάτες μπορούν να συνεχίσουν τις διακοπές τους. Εάν για οποιονδήποτε λόγο οι πελάτες υποχρεούνται να πληρώσουν ξανά για τη διαμονή τους ή οποιοδήποτε άλλο μέρος της κράτησης με προστασία Atol, τους συμβουλεύουμε να λάβουν αποδείξεις για πληρωμή και να υποβάλουν αξίωση για να λάβουν τα χρήματα”.
«Το παγκόσμιο μέγεθος της πανδημικής κρίσης έχει οδηγήσει σε ακινησία την ταξιδιωτική βιομηχανία, συμπεριλαμβανομένης της STA Travel. Τους τελευταίους μήνες, η εταιρεία έλαβε αποφασιστικά μέτρα για να εξασφαλίσει την επιχείρηση μέχρι να αντιμετωπιστεί το Covid-19. Ωστόσο, οι πωλήσεις δεν αυξήθηκαν όπως αναμενόταν, λόγω της αβεβαιότητας των καταναλωτών, των περαιτέρω περιορισμών και των ανανεωμένων μέτρων κλειδώματος, τα οποία αναμένεται να συνεχιστούν σε μεγάλο βαθμό έως το 2021. Κατά συνέπεια, η STA Travel Holding AG υποβάλλει αίτηση αφερεγγυότητας».