Σημαντικά βήματα στην μείωση του αποτυπώματος τους στο περιβάλλον, έχουν κάνει τα κρουαζιερόπλοια μέλη της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA).
Αυτό επιβεβαιώνει η Έκθεση Περιβαλλοντικών Τεχνολογιών και Πρακτικών της Παγκόσμιας Βιομηχανίας Κρουαζιέρας της CLIA για το 2020, που εκπονήθηκε από την Oxford Economics.
Τα μέλη της CLIA, συνεχίζουν την πρόοδο στην βιωσιμότητα. Με την ανάπτυξη και την εφαρμογή προηγμένων τεχνολογιών και πρακτικών για την:
- Επίτευξη χαμηλότερων εκπομπών αερίων του άνθρακα
- Υψηλότερων αποδόσεων.
- Ενός καθαρότερου θαλάσσιου περιβάλλοντος, εν πλω και στα λιμάνια.
Παρότι τα κρουαζιερόπλοια αντιστοιχούν σε πολύ λιγότερο από το 1% της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας, η τελευταία έκθεση τεκμηριώνει πώς οι εταιρείες κρουαζιέρας έχουν αναλάβει ηγετικό ρόλο στην υιοθέτηση θαλάσσιων τεχνολογιών που ωφελούν το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Στόχος η μείωση εκπομπών αερίων του άνθρακα
Έως σήμερα, η βιομηχανία κρουαζιέρας έχει επενδύσει πάνω από 23,5 δις δολάρια σε πλοία με νέες τεχνολογίες και καθαρότερα καύσιμα.
Με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων του άνθρακα και την επίτευξη υψηλότερων αποδόσεων.
Τα μεγέθη αυτά συνιστούν αύξηση της τάξης του 1,5 δισ. δολαρίων σε σχέση με τα αποτελέσματα της έκθεσης του 2019.
“Ακόμα και στην πανδημία, η βιομηχανία κρουαζιέρας παραμένει δεσμευμένη σε βιώσιμο μέλλον”
«Ακόμα και την ώρα που εργαζόμαστε για να αντιμετωπίσουμε και να ξεπεράσουμε τις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19, η βιομηχανία κρουαζιέρας παραμένει δεσμευμένη σε ένα καθαρότερο και πιο βιώσιμο μέλλον.
Αυτό δήλωσε μεταξύ άλλων η Κέλι Κρέικεντ, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της CLIA.
Έχοντας ήδη επενδύσει πάνω από 23 δις δολάρια σε πλοία με νέες τεχνολογίες και καθαρότερα καύσιμα, όπως συστήματα καθαρισμού καυσαερίων και υγροποιημένο φυσικό αέριο, μπορώ μόνο να φανταστώ τι θα επιτύχουμε μαζί τα επόμενα δέκα χρόνια και πέρα από αυτά.
Αυτή η Έκθεση επιβεβαιώνει τη δέσμευσή μας για περιβαλλοντική βιωσιμότητα και οφείλω να συγχαρώ τα μέλη μας για τον πρωταγωνιστικό ρόλο τους στην υιοθέτηση των υψηλότερων προτύπων υπεύθυνου τουρισμού».
Οι εταιρείες-μέλη της CLIA ήταν οι πρώτες από τον ναυτιλιακό κλάδο που δεσμεύτηκαν δημόσια για τη μείωση του ποσοστού εκπομπών αερίων του άνθρακα κατά 40% έως το 2030, σε σύγκριση με το 2008.
Πρόοδος και τομείς
Όπως σημειώνεται στη φετινή Έκθεση, τα κρουαζιερόπλοια των μελών της CLIA συνεχίζουν να εργάζονται επιμελώς. Για να επιτύχουν τέτοιους φιλόδοξους στόχους και να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες προσδοκίες.
Στο πλαίσιο αυτό, σημαντική πρόοδος έχει επιτευχθεί στους ακόλουθους τομείς:
- Καύσιμο LNG * – Η Έκθεση του 2020 διαπίστωσε ότι το 49% της νέας χωρητικότητας κρουαζιερόπλοιων θα βασίζεται στη χρήση LNG ως βασικού καυσίμου, ποσοστό που συνιστά αύξηση κατά 51% της συνολικής χωρητικότηταςσε σύγκριση με το 2018.
- Συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (EGCS) * – Περισσότερο από το 69% της παγκόσμιας χωρητικότηταςκρουαζιερόπλοιων χρησιμοποιεί EGCS για να καλύψει ή και να υπερβεί τους στόχους της μείωσης εκπομπών αερίων του άνθρακα, καταγράφοντας αύξηση κατά 25% σε σύγκριση με το 2018. Επιπλέον, το 96% των νέων κρουαζιερόπλοιων που δεν κάνουν χρήση LNG θα έχουν εγκαταστημένα EGCS, αύξησηκατά 21% σε σύγκριση με το 2019.
- Συστήματα Προηγμένης Επεξεργασίας Λυμάτων – Το 99% των νέων κρουαζιερόπλοιων που παραγγέλλονται έχουν συστήματα προηγμένης επεξεργασίας λυμάτων (ανεβάζοντας τη παγκόσμια χωρητικότητα κρουαζιερόπλοιων στο 78,5%) και επί του παρόντος το 70% της χωρητικότητας του στόλου κρουαζιέρας της CLIA εξυπηρετείται από συστήματα προηγμένης επεξεργασίας λυμάτων (αύξηση 5% σε σχέση με το 2019).
- Ικανότητα παράκτιας ενεργειακής υποστήριξης – Στα λιμάνια, τα κρουαζιερόπλοια εξοπλίζονται όλο και περισσότερο με τεχνολογία που επιτρέπει την παράκτια ηλεκτροδότησή τους, επιτρέποντας έτσι στους κινητήρες να απενεργοποιούνται. Μάλιστα υπάρχουν πολλές συνεργασίες με λιμάνια και κυβερνήσεις για την αύξηση διαθεσιμότητας αυτής της τεχνολογίας.
Το 75% της νέας χωρητικότητας θα είναι είτε εξοπλισμένα με συστήματα παράκτιας ηλεκτροδότησης ή διαμορφωμένα ώστε τα συστήματα αυτά να προστεθούν στο μέλλον.
Το 32% της παγκόσμιας χωρητικότητας(αύξηση 13% από το 2019) είναι εξοπλισμένο με συστήματα παράκτιας ηλεκτροδότησης σε 14 λιμάνια παγκοσμίως όπου αυτή η δυνατότητα παρέχεται σε τουλάχιστον μία θέση πλαγιοδέτησης στο λιμάνι.
Υπεύθυνες πολιτικές τουρισμού
Η πρόοδος σε όλους αυτούς τους τομείς επιβεβαιώνει τη σταθερή θέση της CLIA ότι είναι απαραίτητο και επείγον να εξισορροπηθεί η ανάπτυξη του κλάδου με πολιτικές και τεχνολογικές αλλαγές που συμβάλλουν στην προστασία του αέρα και των ωκεανών όπου δραστηριοποιείται η βιομηχανία κρουαζιέρας.
«Η βιομηχανία κρουαζιέρας εργάζεται καθημερινά για να βελτιώσει τις προσπάθειές της για υπεύθυνες πολιτικές τουρισμού και αναγνωρίζει ότι οι συνεχείς και σημαντικές επενδύσεις στην έρευνα είναι ζωτικής σημασίας για τον εντοπισμό και την παραγωγή νέων καυσίμων και συστημάτων κίνησης των πλοίων, δήλωσε ο Άνταμ Γκόλντσταϊν, Πρόεδρος της CLIA Global.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η CLIA, μαζί με άλλους εταίρους του ναυτιλιακού τομέα, έχει προτείνει τη δημιουργία και τη χρηματοδότηση ενός Συμβουλίου Έρευνας και Ανάπτυξης με κονδύλια 5 δις δολαρίων.
Που θα είναι αφιερωμένο στη συνεργατική προσπάθεια για τον εντοπισμό των τεχνολογιών και των πηγών ενέργειας που θα προσφέρουν επιπλέον ευκαιρίες για να μειώσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα, Και να ανταποκριθούμε στους φιλόδοξους στόχους που θέτει ο Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας (ΙΜΟ)».
Από την πλευρά της, η Μαρία Δεληγιάννη, Γενική Διευθύντρια Ανατολικής Μεσόγειου της CLIA, παρουσίασε τα βασικά συμπεράσματα της Έκθεσης στη Σύνοδο Βιωσιμότητας Θεσσαλονίκης (Thessaloniki Sustainability Summit) «Βιώσιμες Πόλεις και Λιμάνια».
«Παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε, η δέσμευσή μας να συνεισφέρουμε τα μέγιστα στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα παραμένει ψηλά στην ατζέντα μας, τόνισε η κ.Δεληγιάννη. Η προστασία του περιβάλλοντος και των προορισμών που επισκεπτόμαστε είναι επιχειρηματική επιταγή για τις εταιρείες κρουαζιέρας».
Σχετικά με τη Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) – Ένας κλάδος, Μια Φωνή
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) συνιστά τη μεγαλύτερη παγκοσμίως εμπορική ένωση κρουαζιερόπλοιων, παρέχοντας μια ενιαία φωνή και έναν κορυφαίο θεσμικό φορέα για την παγκόσμια κοινότητα της κρουαζιέρας.
Η Ένωση διαθέτει 15 γραφεία παγκοσμίως με εκπροσώπους στην Βόρεια και Νότια Αμερική, την Ευρώπη, την Ασία και την Αυστραλία, και είναι αφοσιωμένη στην ανάδειξη της ταξιδιωτικής εμπειρίας με κρουαζιερόπλοιο, υποστηρίζοντας πολιτικές και πρακτικές που προωθούν ένα ασφαλές, υγιές και βιώσιμο περιβάλλον στα κρουαζιερόπλοια,.
Η Κοινότητα της CLIA περιλαμβάνει τις κορυφαίες εταιρείες κρουαζιέρας σε ωκεανούς, ποταμούς και ειδικούς προορισμούς, μια εξαιρετικά εκπαιδευμένη και πιστοποιημένη κοινότητα ταξιδιωτικών πρακτόρων, προμηθευτές και συνεργάτες της κρουαζιέρας από τους τομείς των λιμένων και προορισμών, της κατασκευής πλοίων, των προμηθειών και επιχειρηματικών υπηρεσιών.
Η αποστολή του οργανισμού είναι να αποτελεί τον ενιαίο εκείνο παγκόσμιο οργανισμό που βοηθά τα μέλη του να επιτύχουν, υποστηρίζοντας, εκπαιδεύοντας και προωθώντας τα κοινά συμφέροντα της κοινότητας της κρουαζιέρας. Για πρόσθετες πληροφορίες επισκεφθείτε τη διεύθυνση https://cruising.org
* Όλα τα μέλη της CLIA υποχρεούνται να πληρούν τις αυστηρές απαιτήσεις των περιοχών ελέγχου εκπομπών αεριών του άνθρακα (ECA).
Για κρουαζιερόπλοια που λειτουργούν εκτός ECA, τα μέλη της CLIA πρέπει να πληρούν το νέο Παγκόσμιο Όριο Εκπομπών Θείου που έχει θέσει ο Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας (σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2020) για πετρέλαιο που χρησιμοποιείται σε πλοία με 0,50% m/m, μέσω της χρήσης καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, εναλλακτικών τεχνολογιών όπως συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (EGCS) και νέων πλοίων που κινούνται υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).
Πηγή: Έκθεση Περιβαλλοντικών Τεχνολογιών & Πρακτικών της CLIA, Αύγουστος 2020, και στοιχεία από τις εταιρείες κρουαζιέρας – μέλη της CLIA (εκτός αν αναφέρεται διαφορετική πηγή).