Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες βλέπουν βελτίωση μετά την έναρξη της πανδημίας COVID-19.
Ο τομέας των ταξιδιών και του τουρισμού ήταν ένας από τους σημαντικότερους τομείς που υπέστησαν σοβαρά προβλήματα λόγω της πανδημίας COVID-19, καθώς αρκετές χώρες ανακοίνωσαν τον αποκλεισμό, ιδίως τις ευρωπαϊκές χώρες και τις ΗΠΑ, για τον περιορισμό της πανδημίας. Ως αποτέλεσμα, οι αεροπορικές εταιρείες σημείωσαν μείωση της κερδοφορίας λόγω της μείωσης του αριθμού των επιβατών που ταξιδεύουν, γεγονός που προκάλεσε τεράστιες απώλειες θέσεων εργασίας στον κλάδο.
Η Anindya Biswas, αναλυτής εταιρικών προφίλ στο GlobalData , λέει: «Σε αντίθεση με άλλες παγκόσμιες οικονομίες, η οικονομία της Κίνας σημείωσε αργή άνοδο και αυτό αντικατοπτρίζεται και στον κινεζικό αεροπορικό τομέα. Για το δεύτερο τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2020 (2ο τρίμηνο 2020), οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες έχουν δείξει σημάδια ανάκαμψης σε αντίθεση με τις παγκόσμιες ομολόγες τους που υποφέρουν ως αποτέλεσμα του τερματισμού των συνόρων. ”
Λίγο μετά την ελαφρά πτώση του πρώτου τριμήνου που έληξε στις 31 Μαρτίου 2020 (πρώτο τρίμηνο 2020), οι κορυφαίες μετοχές αεροπορικών εταιρειών στην Κίνα αυξήθηκαν, κυρίως λόγω του ανοίγματος των κινεζικών συνόρων, της αυξανόμενης εγχώριας ζήτησης καθώς και της αύξησης του Γιουάν και μείωση των τιμών του πετρελαίου.
Η κα Biswas προσθέτει: «Η κινεζική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Spring Airlines υπήρξε ένας από τους αξιοσημείωτους παίκτες στην κινεζική αεροπορική βιομηχανία που ηγείται της αναβίωσης».
Η τιμή της μετοχής της Spring Airlines αντικατοπτρίζει το συναίσθημα, καταγράφοντας μια απόδοση από έτος σε ημερομηνία (YTD) στις 30 Σεπτεμβρίου 2020 1,6%, μια απόδοση τριμήνου έως σήμερα (QTD) 23,2%.
Από την άλλη πλευρά, αν και η China Southern Airlines Co, η Air China και η China Eastern Airlines Corp ανέφεραν αρνητικό YTD 22,3%, 38,6% και 24,1%, αντίστοιχα, ανέφεραν θετική απόδοση QTD 21,9%, 9,7% και 19,9%, αντίστοιχα .
Η κα. Biswas καταλήγει στο συμπέρασμα: «Η αυξανόμενη εγχώρια ζήτηση εντός της χώρας, με τη βοήθεια των προτιμήσεων των πολιτών να επισκέπτονται εγχώριους τουριστικούς προορισμούς, συνέβαλε σημαντικά στην αύξηση του ΑΕΠ της χώρας κατά την ανάκαμψη μετά την πανδημία και βοήθησε στην αύξηση των εσόδων για αυτές τις αεροπορικές εταιρείες».