“Καταφέραμε να διαχειριστούμε την κρίση αναλαμβάνοντας άμεσα δράση και θέτοντας αυστηρά μέτρα”.
Αυτό, επισήμανε μεταξύ άλλων, ο Υπουργός Τουρισμού Χάρης Θοεχάρης, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στη διαδικτυακή εκδήλωση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), με θέμα τις επιπτώσεις του COVID-19 στις αερομεταφορές και στην οικονομία της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης.
Όπως υπογράμμισε “προκειμένου να καταφέρουμε να ξανανοίξουμε την τουριστική αγορά και τις αερομεταφορές, χρησιμοποιήσαμε ένα καινοτόμο σύστημα ανίχνευσης κρουσμάτων στα σύνορά μας, με τη φόρμα PLF και με QR Code, το οποίο μας επέτρεψε να αυξήσουμε σημαντικά την αποτελεσματικότητα των τεστ έως και 4 φορές περισσότερο, 2,5 φορές κατά μέσο όρο”.
Ο κ. Χάρης Θεοχάρης ανέφερε ότι “καμία χώρα δεν ήταν σε θέση να ελέγξει όλους τους επισκέπτες της, όμως στην Ελλάδα καταφέραμε να το κάνουμε τουλάχιστον σε μεγαλύτερο βαθμό από άλλες.
Αυτό μας επέτρεψε να διατηρήσουμε τον έλεγχο, να έχουμε ένα χαμηλό αριθμό κρουσμάτων μέσα στο καλοκαίρι και αυτό είχε ως αποτέλεσμα η χώρα μας να είναι μία από τις τελευταίες που μπήκε στην αρνητική λίστα προορισμών”.
Ο Υπουργός Τουρισμού ανέλυσε το σχέδιο και τους στρατηγικούς στόχους για το μέλλον των αερομεταφορών και του τουρισμού, ειδικά μετά τα θετικά νέα για την κυκλοφορία του νέου εμβολίου, λέγοντας χαρακτηριστικά:
“Πρέπει να αποδεχτούμε πως ένα μέρος του 2021 θα είναι σαν τη φετινή χρονιά. Το κλειδί για την ομαλή λειτουργία της επόμενης ταξιδιωτικής σεζόν είναι η ευρεία εφαρμογή των τεστ αντιγόνων (rapid test).
Είναι ένα αξιόπιστο εργαλείο, το οποίο θα επιτρέψει στους ταξιδιώτες να προγραμματίσουν τις διακοπές τους κανονικά, αντικαθιστώντας την οριζόντια γεωγραφική εφαρμογή ταξιδιωτικών κανόνων.
Είμαστε σε συζήτηση με τα αεροδρόμια ώστε να ξεκινήσουμε ένα πιλοτικό πρόγραμμα για τα τεστ αντιγόνων και να δοκιμάσουμε την πρακτικότητά τους.
Είμαι χαρούμενος που η πρότασή μου για τη δημιουργία Τεχνικής Ομάδας, μαζί με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, εγκρίθηκε από την Τουριστική Επιτροπή Διαχείρισης Κρίσεων, στην οποία συμμετέχει και η ΙΑΤΑ και η ACI, αποδεικνύοντας μια κοινή προσέγγιση για το μέλλον του τουρισμού και των ταξιδιών”.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Θεοχάρης, περίπου το 70% του εισερχόμενου τουρισμού της χώρας μας πραγματοποιείται μέσω των αερομεταφορών και των αεροδρομίων και αποτελεί το πιο σημαντικό «μαξιλάρι» για την τουριστική μας στρατηγική και ανάπτυξη.
Κατά συνέπεια η πτώση της ζήτησης ήταν πολύ σημαντική και είχε μεγάλες επιπτώσεις όσον αφορά το ΑΕΠ αλλά και την κοινωνία και τους εργαζόμενους.