Ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, Γιώργος Ματσίγκος, με αφορμή την τηλεδιάσκεψη της Διεύθυνσης Τουρισμού του Δήμου της Ρόδου την Παρασκευή20.11.20 και την επικείμενη σύσκεψη με το Υπουργείο Τουρισμού, παρουσιάζει τα συμπεράσματα, τις προτάσεις και τις ιδέες στα οποία κατέληξαν οι εκδηλώσεις του Συλλόγο την τελευταία 10ετία αλλά και τρόπους με τους οποίους μπορεί να επιτευχθεί επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η οποία μπορεί να αποτελέσει μοχλό τουριστικής ανάπτυξης για την επιβίωση του κλάδου και των εργαζομένων.
Αξιότιμοι Κύριοι,
Η Ρόδος μας έχει ιδανικές κλιματικές συνθήκες για τουρισμό χειμώνα καλοκαίρι, έχουμε αξιοθέατα, πολιτισμό, αρχαιότητες, μοναστήρια, εμπορικά κέντρα, ποιοτικά αγροτικά προϊόντα, ξενοδοχειακές υποδομές, κέντρα Spa, CASINO, γήπεδα, γυμναστήρια, μόνο λίγα γήπεδα του Golf χρειαζόμαστε. Με την αναβάθμιση του υπάρχοντος και την δημιουργία άλλων 2 γηπέδων golf, αυτόματα η Ρόδος θα θεωρηθεί προορισμός Golf… Είναι γνωστό δε ότι οι πελάτες του Golf ταξιδεύουν Μάρτιο – Απρίλιο – Οκτώβριο – Νοέμβριο και είναι υψηλού οικονομικού εισοδήματος. Επίσης να καθιερωθεί ο Μαραθώνιος αρχές Απριλίου ή αρχές Νοεμβρίου ώστε να προσελκύουμε περισσότερο κόσμο με σωστή προβολή.
Έχουμε τόσες πολλές εναλλακτικές μορφές τουρισμού όπως…. Θρησκευτικός (μοναστήρια-εκκλησίες) – Πολιτιστικός (Μεσαιωνική Πόλη, μουσεία, αρχαιολογικοί χώροι) – Γαστρονομίας- Αγροτουρισμός(καλλιέργεια – συγκομιδή καρπών, γιορτές πορτοκαλιού, λαδιού, ελιάς)- περιπατητικός-shopping-city breaks-casinoχαλάρωσης-ιατρικός -διασκέδασης-αθλητικός- διοργάνωση γάμων – κινηματογραφικών ταινιών, όπως παλιά, – wind surfing – συνεδριακός-μαθητικός-Honeymoon, αγγειοπλαστική κ.α. Ήδη οι μεγάλοι τουριστικοί οργανισμοί το σκέπτονται, το συζητούν, εμείς τι κάνουμε?
Αποφασιστικότητα χρειάζεται εδώ και τώρα!
Το είδαμε και φέτος, με συντονισμένες προσπάθειες, πετύχαμε την επιμήκυνση με πτήσεις τον Νοέμβριο, ως αποτέλεσμα, είχαμε ένα καταπληκτικό Οκτώβρη, αφού όλες οι πτήσεις του Οκτώβρη ήταν γεμάτες μέχρι τέλος. Επομένως, μπορούμε να στοχεύσουμε από τέλη Μαρτίου έως τέλη Νοεμβρίου. Ως γνωστό, η σεζόν ξεκινά πάντα ανάλογα με το Καθολικό Πάσχα που συνήθως είναι στις αρχές Απριλίου, επομένως είναι εφικτό να ξεκινήσουμε από τέλη Μαρτίου. Ενώ τον Νοέμβριο έχουμε πολύ καλό καιρό, ηλιόλουστες ημέρες και πολύ ζεστή θάλασσα.
Ανταγωνίστριες χώρες όπως Πορτογαλία, Μάλτα, Τουρκία, Βουλγαρία, Κύπρος, ξεκίνησαν τον τουρισμό μετά από εμάς. Και όμως, οργανώθηκαν, πρόβαλαν και πέτυχαν. Δεν έχουν καλύτερες κλιματολογικές συνθήκες, ούτε περισσότερες εναλλακτικές μορφές και ομορφιές, κι όμως, πέτυχαν. Βάσει του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, η Μάλτα και η Πορτογαλία δέχονται τους περισσότερους επισκέπτες όχι για ήλιο και θάλασσα αλλά για πολιτισμό, γαστρονομία, city break και υγεία, ενώ η Βουλγαρία, η οποία ξεκίνησε τουρισμό τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια, με χαρά και υπερηφάνεια ο υπουργός Τουρισμού της δήλωσε ότι η χώρα του υποδέχεται τον χειμώνα 1,100,000 τουρίστες και ευελπιστεί σε σημαντική αύξηση.
Η Αντάλια της Τουρκίας, δέχεται εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χειμώνα με πάνω από 500.000 Ρώσους, φιλοξενεί δε, δεκάδες ομάδες ποδοσφαίρου και χιλιάδες παίκτες του Golf από την Ευρώπη. Η Ευρώπη πλημμυρίζει από Ρώσους επισκέπτες τον χειμώνα. Εμείς πόσους δεχτήκαμε; Γιατί νεκρώνει η χώρα από τουρισμό τον χειμώνα; Δεν είμαστε κατώτεροι, δεν χρειαζόμαστε μεγάλες επενδύσεις, λίγες βελτιώσεις υποδομών χρειαζόμαστε στο νησί μας.
Αλλαγή νοοτροπίας χρειάζεται, αναδιοργάνωση υπηρεσιών, σωστή και έγκαιρη προβολή όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, επιμονή, υπομονή και πίστη στο προϊόν, στις υπηρεσίες και στην ποιότητα σε προσιτή τιμή.
ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΕΠΙΜΗΚΥΝΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Για να ξεκινήσουμε τις ενέργειες επιμήκυνσης πρέπει πρώτα να ερευνήσουμε από ποια κράτη συνήθως ταξιδεύει ο επισκέπτης τον χειμώνα, πότε, που και τι αναζητά, τι διαθέτουμε και τι δεν διαθέτουμε, πως θα προβάλουμε τον προορισμό, πότε, πως, και που! Αυτό το οποίο ζητά στο μεγαλύτερο ποσοστό, σίγουρα δεν είναι ο Ήλιος και η Θάλασσα.
Ζητά ξεκούραση, χαλάρωση, διασκέδαση, αλλαγή παραστάσεων, αξιοθέατα, γαστρονομία, ψώνια ….καλύτερες καιρικές συνθήκες, αλλαγή συνηθειών. Εάν τα αναλύσουμε ένα-ένα τότε θα δούμε ότι η Ρόδος μπορεί να προσφέρει σχεδόν όλα, ανάλογα τον προορισμό-πόλη και εποχή.
Για να επιτύχουμε, πρέπει πάνω από όλα ο προορισμός να ορίσει ΕΝΑΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟ, μια μικρή ομάδα, ένα φορέα υλοποίησης, π.χ ΠΡΟΤΟΥΡ, έρευνας, συντονισμού και οργάνωσης του προορισμού σε συνεργασία με τους φορείς, αεροπορικές εταιρίες, τουριστικά γραφεία, κράτος, τις επιχειρήσεις, τον πολίτη και την κοινωνία. Να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις – συνθήκες, υποδομές όπου χρειάζονται, οργάνωση προβολής και διαφήμισης, επιμονή και υπομονή για τουλάχιστον 2 χρόνια….
Πάνω απ’ όλα όμως, θα πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία και να έχουμε ειλικρινή συνεργασία!
Μείναμε στο «Ήλιος και Θάλασσα», «Σουβλάκι και Μουσακά», Οι καιροί άλλαξαν, τα ενδιαφέροντα, οι εθνικότητες, οι συνθήκες… Εμείς μείναμε στο… λίγο απ’ όλα, οι επιχειρηματίες περιμένουν τον επόμενο αναπτυξιακό νόμο με επιδοτήσεις και οι εργαζόμενοι το επίδομα ανεργίας την διπλό απασχόληση και την αγροτική αδήλωτη απασχόληση του χειμώνα. Δεν είδαμε καμία κινητοποίηση για την επιμήκυνση από τους εργαζόμενους, παρά μόνο για την ανεργία.
Πρέπει επιτέλους να αλλάξουμε πορεία!
Χρηματοδότηση μπορούμε να έχουμε από την Περιφέρεια, την Fraport, τα Duty Free, τις τράπεζες, τι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, το κράτος, η οποία θα είναι ανταποδοτική αφού όλοι θα έχουν έσοδα.
Ήδη οι μεγάλοι τουριστικοί οργανισμοί το σκέπτονται, το συζητούν, εμείς τι κάνουμε?
Αποφασιστικότητα χρειάζεται εδώ και τώρα!!!
Για να πετύχουμε, πρέπει να ξεκινήσουμε με ανοιχτά ξενοδοχεία στο βόρειο τρίγωνο κι ειδικά στην πόλη της Ρόδου, Ιαλυσό, όπου τα καταστήματα είναι ανοιχτά χειμώνα – καλοκαίρι.
ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΜΗΚΥΝΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ:
1. ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΤΑΚΤΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΜΕ ΚΡΑΤΗ ΟΠΩΣ ΡΩΣΙΑ – ΑΓΓΛΙΑ – ΓΕΡΜΑΝΙΑ – ΓΑΛΛΙΑ- ΙΣΡΑΗΛ – ΣΟΥΗΔΙΑ – ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ Κ.Α…ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ TOUR OPERATORS ΚΑΙ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
2. ΣΥΝΕΧΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΛΗΡΩΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΕΝΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΜΕ ΘΕΡΜΑΙΝΟΜΕΝΗ ΠΙΣΙΝΑ … ΧΩΡΟΥΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ … ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ …
3. ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΜΕΙΩΜΕΝΕΣ ΤΙΜΕΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΘΕΡΙΝΟΥΣ ΜΗΝΕΣ
4. ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΟΤΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ, ΑΛΛΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΡΟΣΑΝΑΜΜΑ.
5. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ – ΕΙΔΙΚΩΝ ΒΡΑΔΙΩΝ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ (ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΧΟΡΟΥ, ΜΑΓΕΙΡΙΚΗΣ, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ…)
6. ΠΡΟΣΗΛΩΣΗ ΣΤΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ – ΤΙΜΗ!
7. ΤΗΡΗΣΗ ΥΠΟΣΧΕΣΕΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΜΦΩΝΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΩΝ
8. ΣΥΝΕΧΗΣ ΚΑΙ ΕΝΤΟΝΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ MARKETING ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΑΠΟ ΚΡΑΤΟΣ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ, ΔΗΜΟΥΣ, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ
1. ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ, ΟΔΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ – ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΑΡΑΛΙΩΝ
2. ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ –ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΑΠΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ
3. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΓΗΠΕΔΩΝ ΓΚΟΛΦ ΚΑΙ ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΩΝ
4. ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΩΝ
5. ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΡΟΒΟΛΗ
6. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ – ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – Ε.Ο.Τ.- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ-ΑΕΡΟΠ. ΕΤΑΙΡΙΩΝ
7. ΜΕΙΩΣΗ ΦΟΡΩΝ!
8. ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ
9. ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΩΝ ΕΙΣΟΔΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ
10. ΜΕΙΩΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ VISAS ΑΠΟ ΡΩΣΙΑ – ΤΟΥΡΚΙΑ
11. ΜΕΙΩΣΗ ΤΕΛΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ
12. ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-ΠΡΟΒΟΛΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
13. ΤΗΡΗΣΗ ΥΠΟΣΧΕΣΕΩΝ
14. ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΝΤΙ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ (ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ)
15. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 3Ης ΗΛΙΚΙΑΣ-(ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ)
16. ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ MARKETING ΑΝΑ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ. Π.χ ΙΣΡΑΗΛ(ταξίδια αγορών-διασκέδασης-αξιοθέατα) ΡΩΣΙΑ(θρησκευτικός τουρισμός-γαστρονομίας-χαλάρωσης-ψώνια) ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΚΑ ΚΡΑΤΗ (Golf)……
17. ΠΡΟΒΟΛΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΑΝΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΑΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ-ΛΟΙΠΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
1. ΑΝΟΙΧΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ-ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ-ΜΠΑΡ ….ΛΙΣΤΑ
2. ΕΙΔΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ – ΕΚΠΤΩΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ … ΠΡΟΒΟΛΗ
3. RENT A CARS: ΕΙΔΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ – ΔΩΡΕΑΝ PARKING
4. ΧΕΙΜΕΡΙΝΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ-ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ …ΜΑΖΕΜΑ ΕΛΙΑΣ … ΕΛΑΙΟΤΡΙΒΕΙΑ
5. ΑΝΑΔΕΙΞΗ-ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΠΙΚΗΣ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ … ΑΓΓΕΙΟΠΛΑΣΤΙΚΗΣ …
6. ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΕΠΟΧΙΚΩΝ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
7. ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΔΙΑΚΟΠΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
8. ΣΥΝΕΧΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗ ΜΕ ΕΠΙΜΟΝΗ ΚΑΙ ΥΠΟΜΟΝΗ
9. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ AEGEAN – ELLINAIR ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΓΙΑ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ – ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΙΣ …
10. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ – ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΥ-ΕΝΩΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΡΟΔΟΥ-ΕΝΩΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ-ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ-ΣΕΤΕ – MARKETING GREECE … FRAPORT – GOLDAIR – SWISSPORT ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΠΟΥ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ
Αναλύοντας τις παραπάνω προτάσεις μου, θα διαπιστώσετε ότι το κράτος θα έχει μηδενικό κόστος, αφού θα έχει έσοδα τους νεκρούς μήνες που δεν είχε με κλειστές επιχειρήσεις.
Τελειώνοντας θα ήθελα να επισημάνω για άλλη μία φορά ότι δεν υστερούμε σε τίποτα από τους ανταγωνιστές μας, ούτε ζητάμε κάτι καινούριο, αφού όταν ξεκίνησα την επαγγελματική μου καριέρα την δεκαετία του 1970-1980, η σεζόν ξεκινούσε αρχές Μαρτίου και τελείωνε τέλη Νοεμβρίου. Είναι ευκαιρία να δημιουργήσουμε μια καινούρια εμπειρία ζωής προβάλλοντας εξειδικευμένα και αναδεικνύοντας όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που διαθέτουμε, βελτιώνοντας παράλληλα τις υποδομές.
Συνεργαζόμενοι όλοι μαζί ειλικρινά, επιδεικνύοντας μεγαλύτερο επαγγελματισμό και ικανότητα συνεργασίας, συντονισμό στρατηγικών δραστηριοτήτων, σωστή και έγκαιρη προβολή με διαφοροποίηση του προϊόντος μας, μπορούμε να πετύχουμε την πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, στοχεύοντας πάντα στην ποιότητα σε προσιτή τιμή