Με λίγα έσοδα, οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια αναγκάστηκαν να μειώσουν τις επενδύσεις τεχνολογίας, πέρυσι.
Τα στοιχεία από τη SITA αποκάλυψαν ότι οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια δαπάνησαν πάνω από 61 δις δολάρια σε τεχνολογία το 2019. Αλλά πέρυσι ήταν πολύ διαφορετικά.
Η μείωση επενδύσεων τεχνολογίας στις αεροπορικές εταιρείες
Σύμφωνα με το SITA 2020 Air Transport IT Insights, οι προγραμματισμένες επενδύσεις πληροφορικής από τις αεροπορικές εταιρείες μειώθηκαν στα μόλις 22 δις δολάρια το 2020.
Παρόλο που περισσότεροι από τους μισούς αερομεταφορείς λένε ότι σχεδίαζαν να αυξήσουν τις τεχνολογικές επενδύσεις το 2020, η πραγματικότητα ήταν ότι το 91% ξόδεψε λιγότερα από τα αρχικά ποσά που είχε προγραμματίσει.
Η μείωση επενδύσεων τεχνολογίας στα αεροδρόμια
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι παρόμοια είναι και η ιστορία για τα αεροδρόμια.
Οι τεχνολογικές δαπάνες μειώθηκαν στα 3,5 δις δολάρια το 2020 σε σύγκριση με σχεδόν 9 δις δολάρια που επενδύθηκαν κατά τους 12 μήνες πριν.
Και πάλι, ενώ το 58% των αεροδρομίων είπε ότι σχεδίαζε να αυξήσει τις δαπάνες, το 85% ανέφερε ότι οι επενδύσεις μειώθηκαν λόγω της πανδημίας.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι υπεύθυνοι τεχνολογίας πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο να κάνουν περισσότερα με όσα έχουν ήδη. Και να δώσουν προτεραιότητα στις δαπάνες τους.
Οι κορυφαίες επενδυτικές προτεραιότητες για αεροπορικές εταιρείες
Οι κορυφαίες επενδυτικές προτεραιότητες για τις αεροπορικές εταιρείες τα επόμενα δύο χρόνια είναι οι υπηρεσίες επιβατών μέσω εφαρμογών για κινητά, η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και οι υπηρεσίες cloud, σύμφωνα με τη SITA.
Αυτό συγκρίνεται με τις προτεραιότητες του 2019. Που ήταν το cloud, η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και η επιχειρηματική ευφυΐα.
Οι περισσότεροι αερομεταφορείς δεν φαίνονται αισιόδοξοι για αύξηση των δαπανών πληροφορικής στο εγγύς μέλλον.
- Το 40% λέει ότι αναμένουν μείωση.
- Το 29% ότι θα παραμείνει το ίδιο.
- Το 31% δηλώνει ότι θα αυξηθεί.
Οι επενδύσεις των αεροπορικών εταιρειών στον αυτοματισμό
Σχετικά με τα σχέδια τους να επενδύσουν στον αυτοματισμό για τους επιβάτες για να δημιουργήσουν μια άψογη εμπειρία:
- Το 48% προσέφερε αυτοματοποιημένο check-in το 2020.
- Το 70% δηλώνει ότι σκοπεύουν να το κάνουν έως το 2023.
Η αυτο-επιβίβαση μέσω αυτοματοποιημένων πυλών θα αυξηθεί επίσης.
- Το 36% προσέφερε την υπηρεσία το 2020.
- Το 68% θα την προσφέρει έως το 2023.
Βιομετρική ενίσχυση
Οι αεροπορικές εταιρείες λένε επίσης ότι σκοπεύουν να διπλασιάσουν τις επενδύσεις για αυτο-επιβίβαση χρησιμοποιώντας βιομετρικά στοιχεία με τεκμηρίωση ταυτότητας.
Το 82% σχεδιάζει να τα εφαρμόσει το 2023 σε σύγκριση με το 39% που το εφάρμοσε από το 2020.
Που επικεντρώνονται τα αεροδρόμια
Για τα αεροδρόμια, οι επενδυτικές προτεραιότητες δεν έχουν αλλάξει.
Η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, οι υπηρεσίες cloud και η επιχειρηματική ευφυΐα εξακολουθούν να έχουν τις τρεις πρώτες θέσεις.
Τα αεροδρόμια επικεντρώνονται επίσης σε τεχνολογία αυτοεξυπηρέτησης για επιβάτες.
Το 71% στοχεύει στον αυτοματοποιημένο έλεγχο των συνόρων έως το 2023 σε σύγκριση με 42% το 2020.
Εν τω μεταξύ, περισσότερο από το 77% των αεροδρομίων σχεδιάζει να εφαρμόσει πύλες αυτο-επιβίβασης έως το 2023 σε σύγκριση με το 26% τώρα.
Αυτές οι εξελίξεις θα είναι κρίσιμες για το μέλλον καθώς οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια μεταβαίνουν σε τρόπο ανάκαμψης. Και μετριάζουν την οικονομική επίπτωση της πανδημίας καθώς και τις νέες πραγματικότητες του ταξιδιού.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, αν έχει προκύψει κάτι καλό από την πανδημία, είναι ο επιταχυνόμενος ρυθμός της ψηφιακής ανάπτυξης. Που φέρνει πιο γρήγορα τους επιβάτες κοντά σε ένα πιο απρόσκοπτο ταξίδι.