Το 2025 θα επιστρέψει η εναέρια κυκλοφορία στην Ευρώπη στα επίπεδα του 2019, σύμφωνα με την σημερινή έκθεση προβλέψεων του EUROCONTROL.
Όπως επισημαίνει, ο Eamonn Brennan, Γενικός Διευθυντής του EUROCONTROL, η κατάσταση για την ευρωπαϊκή αεροπορία παραμένει πολύ δύσκολη. Προχωρούμε προς το καλοκαίρι του 2021 με τους περισσότερους ταξιδιωτικούς περιορισμούς να παραμένουν σε ισχύ, παρά την πρόοδο στο μέτωπο εμβολιασμού, είπε.
Έτσι, αν και θα υπάρξει αύξηση πτήσεων το καλοκαίρι, το πιο πιθανό μεσοπρόθεσμο σενάριο του EUROCONTROL προβλέπει συντονισμένη άρση των περιορισμών έως το πρώτο τρίμηνο του 2022, κάτι που θα διευκολύνει τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.
Θα έχουμε το 2021 πιθανώς περίπου το 50% της εναέριας κυκλοφορίας του 2019 (5,5 εκατομμύρια πτήσεις), τονίζει ο Eamonn Brennan, Μέχρι το τέλος του 2022 αναμένεται η ανάκαμψη να φτάσει μόνο στο 72% των επιπέδων του 2019 και τα επίπεδα προ πανδημίας θα επανέλθουν το 2025.
Τα τρία σενάρια του ΕUROCONTROL είναι:
Το αισιόδοξο σενάριο: Επιστροφή των πτήσεων στην Ευρώπη στα επίπεδα του 2019 έως το 2024. Προϋπόθεση ο εκτεταμένος εμβολιασμός στο ευρωπαϊκό δίκτυο σε συνδυασμό με μια συντονισμένη χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών και την επανέναρξη ορισμένων πτήσεων μεγάλων αποστάσεων.
Το δεύτερο σενάριο: Η εναέρια κυκλοφορία του 2024 ανακάμπτει στο 95% του αριθμού του 2019, κάτι που προϋποθέτει ευρεία χρήση εμβολιασμού σε ολόκληρη την Ευρώπη και συντονισμένη χαλάρωση των περιορισμών ταξιδιού παγκοσμίως μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022, ώστε να υπάρξουν περισσότερες πτήσεις μεγάλων. Σε αυτό το σενάριο, που θωρείται επικρατέστερο, το 2025 θα επιστρέψει η εναέρια κυκλοφορία στην Ευρώπη στα επίπεδα του 2019,
Το τρίτο, πιο απαισιόδοξο σενάριο: Το 2024 η εναέρια κυκλοφορία φτάνει μόνο στο 74% του αριθμού του 2019, με πλήρη ανάκαμψη όχι πριν από το 2029. Αυτό το σενάριο συνεκτιμά ότι θα συνεχισθούν οι περιορισμοί και τα επόμενα χρόνια, λόγω χαμηλού αριθμού εμβολιασμών και μεταλλάξεων του ιού, που θα επηρεάσει αρνητικά την εμπιστοσύνη των επιβατών.