Η Μάουρεν και ο σύζυγός της Ρίτσαρντ ανυπομονούν να ξεκινήσουν και πάλι τα ταξίδια τους, που διεκόπησαν λόγω της πανδημίας. Το τελευταίο ταξίδι τους πραγματοποιήθηκε πριν από περίπου έναν μήνα, όταν επιβιβάστηκαν σε κρουαζιερόπλοιο ξεκινώντας από ένα λιμάνι της Βρετανίας. Ενα νέο κρουαζιερόπλοιο, χωρητικότητας 6.334 ατόμων, ταξίδεψε για τέσσερις ημέρες από το λιμάνι του Σαουθάμπτον κάνοντας μία στάση στο Πόρτλαντ, νότια των ακτών της Αγγλίας. Δεν ήταν ακριβώς η κρουαζιέρα των ονείρων μας, αλλά ήταν αρκετά καλή, επισημαίνει η Μάουρεν, μιλώντας στο BBC.
«Ημασταν πολύ χαρούμενοι που ταξιδεύαμε, ενώ το πλοίο ήταν εξαιρετικό». Δεν ήταν ωστόσο κάτι απλό, αφού έπρεπε να βάλουν μάσκες ακόμη και όταν ήταν στο κατάστρωμα. «Αυτό ήταν απολύτως τρελό» τονίζει. Μπορείς να βγάλεις τη μάσκα μόνον όταν τρως, όταν πίνεις και όταν κολυμπάς. Οπως σημειώνει το BBC, η βιομηχανία της κρουαζιέρας επλήγη σημαντικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το 2019 η συμβολή του κλάδου στην παγκόσμια οικονομία ξεπερνούσε τα 154 δισ. δολ., σύμφωνα με την Cruise Lines International Association. Η επιβολή όμως περιοριστικών μέτρων τον προηγούμενο Μάρτιο ήταν ιδιαίτερα επιζήμια για τον συγκεκριμένο κλάδο.
Τη δεινή κατάσταση στην οποία περιήλθε αποτυπώνουν οι οικονομικές επιδόσεις της μεγαλύτερης εταιρείας κρουαζιερόπλοιων, της αμερικανικής Carnival. Τα κέρδη της το 2019 ανήλθαν στα 3 δισ. δολ., ενώ πέρυσι ανακοίνωσε ζημίες που άγγιξαν τα 10 δισ. δολ., αφού τα έσοδά της είχαν μειωθεί κατά 73%. Ο κλάδος «ποντάρει» στο γεγονός ότι ορισμένοι λάτρεις της κρουαζιέρας, όπως η Μάουρεν και ο Ρίτσαρντ, θα μπορούσαν να είναι οι «σωτήρες» της. Ωστόσο, η υποχρεωτική χρήση μάσκας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού συνιστά ένα από τα μείζονα θέματα με τα οποία έρχεται αντιμέτωπος ο κλάδος της κρουαζιέρας. Τα υγειονομικά μέτρα που θα πρέπει να εφαρμόσει την περίοδο μετά τον κορωνοϊό, όπως περισσότερη καθαριότητα, σχολαστικότητα στον εξαερισμό, έλεγχο για την κατάσταση της υγείας των επιβατών, περισσότερο προσωπικό για τη διανομή των γευμάτων κ.ά., είναι μέτρα που αυξάνουν τα κόστη. Η επανεκκίνηση του κλάδου δυσχεραίνεται ακόμη περισσότερο καθώς περιορίζονται και οι προορισμοί. Οπως αναφέρει το BBC, το κρουαζιερόπλοιο ΜSC Virtuosa δεν σταματάει πλέον στο λιμάνι Γκρίνοκ της Σκωτίας καθώς τα μέτρα περιορισμού που ισχύουν στην περιοχή είναι διαφορετικά από αυτά που εφαρμόζονται στην Αγγλία.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Μάικ Μπάγκσγκανγκ, πρώην υπεύθυνο δημοσίων σχέσεων σε εταιρείες του κλάδου, υπάρχουν και καλά νέα. Ο ίδιος επεσήμανε στο BBC πως οι κρουαζιέρες μικρότερης διάρκειας εντός του Ηνωμένου Βασιλείου έχουν προσελκύσει λίγο πιο νέους επιβάτες. «Την κρουαζιέρα επέλεγαν κατά κύριο λόγο άτομα ηλικίας άνω των 60» δηλώνει. «Αυτό όμως δείχνει τώρα να αλλάζει. Οι νέες κρουαζιέρες που πραγματοποιούνται μόνο σε προορισμούς στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν αρχίσει να προσελκύουν όλο και περισσότερο νέους επιβάτες. Υποθέτω ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τώρα δεν μπορούμε εύκολα να πάμε διακοπές στο εξωτερικό εάν δεν μπούμε σε καραντίνα, αφού επιστρέψουμε». Συνεπώς, όπως προσθέτει, «η ιδέα τουλάχιστον να μπεις σε ένα πλοίο και να ταξιδέψεις παντού στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει κεντρίσει το ενδιαφέρoν πολλών». Ακόμη ο κλάδος δεν έχει επανεκκινήσει πλήρως τις δραστηριότητές του. Πολλά πλοία δεν ταξιδεύουν, ενώ αρκετές εταιρείες κρουαζιέρας έχουν αρχίσει τώρα να κάνουν διαφήμιση για να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα που υπήρχε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.