Τι είναι ο «ατελείωτος τουρισμός» και πώς μπορεί να στηρίξει την ανάπτυξη

32
https://www.traveldailymedia.com

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, εμφανίστηκαν νέοι τρόποι εμπειρίας ταξιδιού. Ένας από αυτούς είναι ο «ατελείωτος τουρισμός».

Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο για την Ψηφιακή Καινοτομία στον Τουρισμό του Πολυτεχνείου στο Μιλάνο, η ιδέα του βασίζεται στην επέκταση της ταξιδιωτικής εμπειρίας σε χρόνο και χώρο και είναι δυνατή με ψηφιακές λύσεις.

Ο «ατελείωτος τουρισμός», δίνει την ευκαιρία στις τουριστικές εταιρείες να οργανώσουν προϊόντα και διαδικασίες για να προτείνουν μια εμπειρία.

Αυτή η εμπειρία δεν περιορίζεται στον χρόνο της επίσκεψης στον προορισμό, αλλά είναι στην πραγματικότητα ατέλειωτη.

Αυξάνονται συνεχώς οι ταξιδιώτες που αγοράζουν ψηφιακά προϊόντα προορισμών

Όπως αποκαλύπτει έρευνα του Παρατηρητηρίου, από το 2016 αυξάνονται συνεχώς οι ταξιδιώτες που αγοράζουν ψηφιακά προϊόντα προορισμών που επισκέπτονται.

Το 2019 η άνοδος ήταν 30% σε σχέση με το 2018, καταδεικνύοντας τις αυξανόμενες δυνατότητες για αυτήν την αγορά.

Με την πανδημία αυτό έχει ενισχυθεί. Ο χρόνος που αφιερώνεται στο διαδίκτυο απολαμβάνοντας ψηφιακό περιεχόμενο έχει αυξηθεί δραματικά.

Στην Ιταλία, κατά το πρώτο κλείδωμα το 40% των χρηστών του διαδικτύου πέρασε περισσότερο χρόνο σε podcasts, βιντεοπαιχνίδια, μουσική και ειδήσεις.

To διαδίκτυο έχει ενισχύσει το ρόλο της τουριστικής εμπειρίας

Αυτό έχει επηρεάσει και την τουριστική εμπειρία. Το διαδίκτυο έχει ενισχύσει το ρόλο της. Όχι μόνο ως πηγή έμπνευσης, αλλά και ως άμεσο κανάλι της τουριστικής εμπειρίας.

Κατά τη διάρκεια της η πανδημία, αναζητήσεις στις μηχανές κράτησης που σχετίζονται με λέξεις όπως «εικονικά μουσεία» και «διαδικτυακά μουσεία» αυξήθηκαν κατακόρυφα.

Αυτό οδήγησε στην εμφάνιση μιας αγοράς για τουριστικές και πολιτιστικές ψηφιακές εμπειρίες και περιεχόμενο που συμπληρώνουν την παραδοσιακή φυσική εμπειρία.

Οι ψηφιακές εμπειρίες αντιπροσωπεύουν ένα αυτόνομο τουριστικό προϊόν

Οι ψηφιακές εμπειρίες μπορούν να αντιπροσωπεύουν ένα αυτόνομο τουριστικό  προϊόν. Αλλά χρησιμοποιούνται επίσης ως πηγή έλξης και έμπνευσης για τις επόμενες διακοπές στο στάδιο πριν από την επίσκεψη. Ακόμα και μετά τις διακοπές ως τρόπος συνέχεια τους.

Το 80% των ιταλικών μουσείων, μνημείων και αρχαιολογικών χώρων το 2020 πρότειναν διαδικτυακό περιεχόμενο. Όπως εκπαιδευτικά εργαστήρια, ξεναγήσεις, εργαστήρια κ.λπ. Στόχος ήταν να οικοδομηθεί η αφοσίωση και να διατηρηθεί ζωντανή η σχέση με τους επισκέπτες.

Τα οφέλη από τον «ατελείωτο τουρισμό»

Μια καλά σχεδιασμένη εμπειρία για «ατελείωτο τουρισμό», δίνει πολλά και διαφορετικά οφέλη. Όπως:

  • Τη δημιουργία αυξανόμενων ροών εσόδων.
  • Τη δυνατότητα μείωσης του κόστους (για παράδειγμα στο μάρκετινγκ).
  • Τη δημιουργία μακροπρόθεσμων, αξιόπιστων και βιωματικών σχέσεων με τον πελάτη.

Επιπλέον, ο «ατελείωτος τουρισμός» έχει θετικό αντίκτυπο στη βιωσιμότητα των προορισμών, στηρίζοντας την ανάκαμψη.

Η αξία για παράδειγμα προϊόντων μικρών τουριστικών περιοχών όπως τρόφιμα, χειροτεχνήματα κ.λπ. αποτελεί σημαντικό στοιχείο της προσφοράς του προορισμού. Και παράλληλα δημιουργεί θετικές επιπτώσεις σε ολόκληρη την οικονομία του.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις