Αυτά είναι τα ασφαλέστερα και πιο φιλικά στο περιβάλλον κρουαζιερόπλοια

60

Σε συνεργασία με την Scope ESG Analysis, το περιοδικό STERN δημοσιεύει την πρώτη παγκόσμια κατάταξη με τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον και ασφαλέστερα κρουαζιερόπλοια. Μεταξύ άλλων, τα κριτήρια κατάταξης των κρουαζερόπλοιων αφορούν τη συμβολή τους στην επίτευξη των κλιματικών στόχων.

Στην κορυφή βρίσκεται το εξερευνητικό πλοίο «Fridtjof Nansen», εξοπλισμένο με υβριδική τεχνολογία. Το «Scarlet Lady» που παραδόθηκε μόλις το 2020 και ανήκει στην Virgin Group του Richard Branson, ισοφάρισε βαθμούς.

Τη δεύτερη θέση μοιράζονται έξι πλοία που τα καταφέρνουν εξίσου καλά από περιβαλλοντική άποψη με τους πρωτοπόρους τους. Πρόκειται για τα “Aida Perla” και “Aida Stella” της Aida Cruises, το “Costa Fascinosa” της Costa Cruises, το ιστιοφόρο “Running on Waves”, το πολυτελές “Seven Seas Voyager” και ένα νεότερο πλοίο από την Princess Cruises, το “Sky Princess”.

Την τρίτη καλύτερη βαθμολογία πέτυχαν τα “Costa Smeralda”, “Le Bellot” και “Le Jacques Cartier” (και οι δύο από τη γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Ponant), η “MSC Grandiosa” από την MSC Cruises και ο “Δίας Βίκινγκ” από τη Viking Ocean Cruises.

Η κατάταξη βασίζεται κατά 70 % σε περιβαλλοντική βαθμολογία και κατά 30% σε βαθμολογία ασφάλειας. Για την περιβαλλοντική βαθμολογία, υπολογίστηκε πόσο CO2 εκπέμπει ένα κρουαζιερόπλοιο σε σχέση με τους κλιματικούς στόχους που πρέπει να επιτευχθούν. Ο διεθνής ναυτιλιακός οργανισμός IMO ανακοίνωσε ότι θα μειώσει κατά το ήμισυ τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050 σε σύγκριση με το 2008. Για το σκοπό αυτό, έχουν καθοριστεί τιμές -στόχοι για διαφορετικούς τύπους, μεγέθη και έτη κατασκευής πλοίων. Το πεδίο εφαρμογής έχει καθορίσει σε ποιο βαθμό οι εταιρίες κρουαζιέρας αποτυγχάνουν, επιτυγχάνουν ή υπερβαίνουν αυτούς τους στόχους. Επιπλέον, ελήφθησαν υπόψη η χρήση συστημάτων εκπομπών και καθαρισμού του νερού, οι απαγορεύσεις που σχετίζονται με το περιβάλλον και τα απόβλητα.

Για τη βαθμολογία ασφάλειας, χρησιμοποιήθηκε η ποιότητα του πλοίου και της εταιρίας, καθώς και η σημαία και ο νηογνώμονας. Οι αλλαγές σε κατώτερες σημαίες ή κατηγορίες κρίνονται αρνητικά επειδή έτσι η διοίκηση αποφεύγει την εκπλήρωση υψηλότερων προτύπων ασφαλείας. Εκτός από την ηλικία του πλοίου, παίζουν ρόλο και ο αριθμός των ελλείψεων στους λιμενικούς ελέγχους, οι προσωρινές απαγορεύσεις συνέχισης της πλεύσης και περιστατικά υλικών ζημιών και τραυματισμών.

Συνολικά, αξιολογήθηκαν περισσότερα από 400 πλοία. “Οι διαφορές μεταξύ των πλοίων είναι μεγάλες”, δήλωσε ο διευθυντής της μελέτης της Scope ESG Analysis GmbH, Ralf Garrn. Εκατόν σαράντα εννέα πλοία με αποτελέσματα άνω του μέσου όρου βραβεύονται από το STERN. Το περιοδικό θέλει να προσφέρει στους ταξιδιώτες με περιβαλλοντική συνείδηση, ​​ένα εργαλείο λήψης αποφάσεων και ένα κίνητρο για τη βιομηχανία να συνεχίσει να επενδύει στη βιωσιμότητα και την αξιοπιστία.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις