Θα δούμε νέα τουριστική έκρηξη τα επόμενα χρόνια – H Ελλάδα έχει το πέμπτο ισχυρότερο brand παγκοσμίως
H Ελλάδα έχει αυτή τη στιγμή (και τα τελευταία χρόνια εξακολουθητικά ισχύει αυτό), το πέμπτο ισχυρότερο τουριστικό brand παγκοσμίως, τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό 90,1 FM Parapolitika και στους δημοσιογράφους κ.κ. Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή.
Επομένως, είπε ο κ.Ρέτσος, η Ελλάδα έχει ζήτηση και αν τα δεδομένα της πανδημίας εξελιχθούν με το θετικό σενάριο, θα ανακάμψουμε ακόμα περισσότερο το 2022. “Τώρα, αν το 2022 μπορούμε να φτάσουμε τα έσοδα του 2019, θα έλεγα ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο. Όμως υπό συνθήκες θετικής εξέλιξης, θα μπορούσε ή θα είναι το 2022 ακόμα καλύτερο από το 2021. Πόσο ψηλά μπορεί να φτάσει, θα το δούμε¨, ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ.
Ως προς τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσει η μετάλλαξη Όμικρον είπε, μεταξύ άλλων:
“… Ήδη βλέπουμε τη μετάλλαξη Όμικρον να επηρεάζει και να αλλάζει τα δεδομένα. Δεν ξέρουμε πόσο και για πόσο. Αλλά εκείνο που είναι σημαντικό, είναι ότι η ζήτηση για την Ελλάδα παραμένει ισχυρή. Και να σας πω ότι η εποχή αυτή τη στιγμή που προέκυψε το θέμα της μετάλλαξης, δεν μπορεί να επηρεάσει τη ζήτηση για το επόμενο καλοκαίρι. Είμαστε πάρα πολύ νωρίς. Ο προγραμματισμός συνεχίζεται, δεν αλλάζει κάτι αυτή τη στιγμή. Αν πρόκειται να αλλάξει κάτι, αν και προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι δεν θα αλλάξει, θα το δούμε με την καινούρια χρονιά. Προς το παρόν συνεχίζει να υπάρχει ζήτηση για τη χώρα μας”.
Ο κ.Ρέτσος υπογράμμισε επίσης ότι ο ελληνικός τουρισμός έχει προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, που έφερε η πανδημία και είναι έτοιμος να ανταποκριθεί σε τυχόν νέες εξελίξεις. Είπε σχετικά:
“.. Ο τουρισμός έχει ήδη προσαρμοστεί. Σας θυμίζω ότι η Ελλάδα ήταν η μόνη ουσιαστικά χώρα της Μεσογείου που λειτούργησε τουριστικά το 2020 και από τις χώρες επίσης που το 2021 πρωταγωνίστησαν. Αυτό έγινε σε ειδικές συνθήκες και με ειδικές διαδικασίες. Οι επιχειρήσεις έχουν ήδη προσαρμοστεί σε νέα δεδομένα. Τώρα το θέμα είναι να δούμε πού πάει η τάση, αν θέλετε πώς διαμορφώνεται πλέον η ζήτηση από την άποψη του προϊόντος. Δηλαδή τι ψάχνει πλέον ο ταξιδιώτης και τι θα ψάχνει για το μέλλον, βάζοντας μέσα στην εξίσωση και τον κορωνοϊό.
Αυτό προσπαθούμε να το κάνουμε και νομίζω ότι αν μη τι άλλο προσαρμοστικότητα δείξαμε. Δεν ανησυχώ ότι θα υπάρξει πρόβλημα σε αυτό. Να σας θυμίσω ότι όταν είχαμε την επίθεση στους Δίδυμους Πύργους το 2001, υπήρξε τότε μία τεράστια συζήτηση, εάν θα μπορέσει ποτέ το ταξίδι και η μετακίνηση να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα που τότε έφεραν αυτές οι πρωτοφανείς τρομοκρατικές επιθέσεις. Και, όχι μόνο προσαρμόστηκε, αλλά από το 2004 και μετά είχαμε μία έκρηξη του τουρισμού, που έφτασε μέχρι τη χρηματοπιστωτική κρίση στα τέλη της δεκαετίας του 2000. Άρα λοιπόν σας λέω διαισθητικά ότι το ίδιο θα γίνει και τώρα. Ο τουρισμός θα προσαρμοστεί και θα δούμε τα επόμενα χρόνια μία νέα τουριστική έκρηξη, όχι στην Ελλάδα μόνο, αλλά παγκοσμίως”.
Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ εξέφρασε, τέλος, την εκτίμηση ότι μέχρι το καλοκαίρι δεν θα υπάρχει ανεμβολίαστος εργαζόμενος, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά παγκοσμίως. Προς τα εκεί οδεύουν τα πράγματα, τόνισε, “ώστε με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, είτε αυτό λέγεται υποχρεωτικότητα, είτε λέγεται τελικά πειθώς, η οποία θα οδηγήσει και τους τελευταίους προς αυτήν την κατεύθυνση, νομίζω ότι δεν θα υπάρχουν ανεμβολίαστοι”.
Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ εξέφρασε την εκτίμηση ότι σε επιχείρηση ή σε χώρο που για να μπει κάποιος πρέπει να είναι εμβολιασμένος, δεν μπορεί αυτός που είναι μέσα και προσφέρει την υπηρεσία να είναι ανεμβολίαστος, αφήνοντας να εννοηθεί ότι πιθανόν κάτι τέτοιο να αποφασισθεί με την καινούρια χρονιά.