H ανάκαμψη της αεροπορικής βιομηχανίας δοκιμάζεται κατά την εορταστική περίοδο, με τους επιβάτες να επιστρέφουν σχεδόν σε αριθμούς προ-πανδημίας αλλά με τις εταιρίες να δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις λόγω έλλειψης προσωπικού.
Η Διοίκηση Ασφάλειας Μεταφορών αναφέρει ότι τα σημεία ελέγχου επιβατών είναι σχεδόν το ίδιο πολυσύχναστα τώρα, όπως ήταν το 2019, πριν από την πανδημία.
Κι ενώ οι αεροπορικές εταιρείες έχουν αυξήσει τη χωρητικότητά τους για να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση ,δυσκολεύονται να προσλάβουν περισσότερο προσωπικό, ιδίως για τα πληρώματα των αεροσκαφών.
Οι εργαζόμενοι που πέρυσι εξαναγάστηκαν σε παραίτηση δεν έχουν επιστρέψει
Οι εργαζόμενοι που πέρυσι παραιτήθηκαν όταν τα αεροπορικά ταξίδια κατέρρευσαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, δεν έχουν επιστρέψει, με αποτέλεσμα σε πολλές περιπτώσεις, τα πληρώματα των πτήσεων να φτάνουν στο όριο των επιτρεπόμενων ωρών εργασίας, αναγκάζοντας τις εταιρείες σε ακυρώσεις πτήσεων.
Η American Airlines βρέθηκε αντιμέτωπη με μια τέτοια κατάσταση στα τέλη Οκτωβρίου, όταν αναγκάστηκε να ακυρώσει περισσότερες από χίλιες πτήσεις επειδή είχε έλλειψη προσωπικού. Η Southwest Airlines έγινε επίσης πρωτοσέλιδο για ακυρώσεις πτήσεων τον Οκτώβριο.
Και οι δύο αεροπορικές εταιρείες επικαλέστηκαν καιρικά προβλήματα, αν και σύμφωνα με δημοσιεύματα ανέφεραν ότι οποιαδήποτε πραγματικά προβλήματα καιρού ή εναέριας κυκλοφορίας απλώς επιδείνωσαν το βασικό πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού.
Τα εργατικά συνδικάτα της American Airlines προειδοποιούσαν επί μήνες ότι η εταιρεία προγραμμάτιζε περισσότερες πτήσεις από όσες μπορούσε να διαχειριστεί το εργατικό δυναμικό της.
“Αυτές οι περιπτώσεις έδειξαν πόσο γρήγορα οι καιρικές συνθήκες και τώρα οι ελλείψεις προσωπικού μπορούν να επηρεάσουν τις αεροπορικές εταιρείες, ακριβώς τη στιγμή που επιδιώκουν να μεγιστοποιήσουν τα έσοδα από την πτώση μέσα σε εξαιρετικά μικρά λειτουργικά περιθώρια”, ανέφερε σε πρόσφατη έκθεσή της η Cirium, πάροχος δεδομένων για την αεροπορική βιομηχανία.
Η American, η Delta και η United πέρασαν το πρώτο εξάμηνο του 2021 ανακάμπτοντας αργά από την πτώση λόγω πανδημίας. Κάθε αεροπορική εταιρεία είδε μέτριες βελτιώσεις στα διαθέσιμα μίλια θέσεων, τα οποία αποτελούν ένα βασικό μέτρο της χωρητικότητας των επιβατών.
Το μέτρο αυτό, είχε σχεδόν ανακάμψει στα προ της πανδημίας επίπεδα μέχρι το τρίτο τρίμηνο και το στοίχημα τώρα για τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες είναι να καταφέρουν να μην βρεθούν εκτεθειμένες, απέναντι στη μεγάλη ζήτηση της εορταστικής περιόδου.